PPL zajmuje się świadczeniem usług na rzecz pasażerów i linii lotniczych oraz m.in. budową i eksploatacją lotnisk oraz zarządza dwoma portami lotniczymi - w Warszawie i Zielonej Górze. Ma również udziały w 9 spółkach nadzorujących działanie lotnisk: w Krakowie, Szczecinie, Poznaniu, Gdańsku, Modlinie, Wrocławiu, Katowicach, Bydgoszczy i Rzeszowie. Ponadto PPL ma udziały w spółkach świadczących obsługę naziemną (handling), kontrolę bezpieczeństwa w portach lotniczych oraz wykonujących usługi pozalotnicze.
Obecnie poszukujemy kandydatów na stanowisko:
Kierownik Działu Zarządzania Bezpieczeństwem w Dziale Zarządzania Bezpeiczeństwem
Miejsce pracy: Warszawa
Nr ref.: 136/17
- Planowanie, koordynowanie i monitorowanie skuteczności działań w zakresie identyfikacji zagrożeń, analizy ryzyka oraz podejmowanie działań zapobiegawczych w tym określenie i monitorowanie wskaźników bezpieczeństwa planów minimalizacji ryzyka,
- Identyfikowanie potrzeb i celów szkoleniowych w zakresie szkoleń operacyjnych (safety), nadzór merytoryczny i utrzymywanie współpracy z Działem Szkoleń Służb Lotniskowych i Ochrony w tym zakresie,
- Wsparcie wdrożenia polityki bezpieczeństwa przyjętej przez Lotnisko Chopina,
- Przekazywanie zaleceń profilaktycznych wynikających z badania zdarzeń lotniskowych i lotniczych do właściwych komórek organizacyjnych PPL i użytkowników Lotniska Chopina,
- Nadzór nad wdrożeniem przez właściwe komórki organizacyjne PPL i użytkowników Lotniska wg zaleceń profilaktycznych,
- Współpraca z organizacjami krajowymi i międzynarodowymi(m. in. ULC, PAŻP, PKBWL, EASA, EUROCONTROL) w przedmiocie SMS-a,
- Prowadzenie, zgodnie z przepisami prawa oraz obowiązującymi w PPL procedurami i uregulowaniami spraw związanych z systemowym zarządzaniem bezpieczeństwem na Lotnisku,
- Planowanie oraz koordynowanie działań w zakresie wdrażania i ciągłego doskonalenia Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem (SZB, ang. Safety Management System – SMS), w tym:
- określenie celów i ich mierników,
- określenie zasobów i procedur,
- opracowanie i nadzór dokumentacja systemowej,
- określenie założeń i udział w kreowaniu pozytywnej Zespołowej Kultury Bezpieczeństwa,
- komunikowanie i podnoszenie świadomości bezpieczeństwa utrzymywanie współpracy z Działem Public Relations w tym zakresie,
- przegląd Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem,
- inicjowanie działań udoskonalających,
- Bieżące monitorowanie oraz składanie okresowych raportów o poziomie bezpieczeństwa i skuteczności Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem,
- Opiniowanie i konsultowanie projektów zmian (procedur, infrastruktury) i inwestycji w aspekcie zapewnienia wymaganego poziomu bezpieczeństwa,
- Identyfikowanie i analizowanie zmian przepisów prawnych i innych dokumentów normatywnych w zakresie dotyczącym Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem,
- Udział w opracowaniu dokumentacji Lotniska Chopina w zakresie bezpieczeństwa zgodnie z wymaganiami prawa lotniczego oraz standardami przyjętymi w PPL, nadzór nad ich wdrożeniem przez jednostki organizacyjne Portu,
- Promocja bezpieczeństwa Lotniska.
- Pracę w firmie o ugruntowanej pozycji na rynku,
- Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- Szeroki zakres świadczeń pozapłacowych,
- Przyjazną atmosferę pracy.
- Wykształcenie wyższe preferowane kierunkowe z zakresu lotnictwa lub zarządzania bezpieczeństwem operacji lotniczych,
- Doświadczenie zawodowe minimum 4 lata, w tym doświadczenie w kierowaniu ludźmi,
- Doświadczenie praktyczne oraz wiedza specjalistyczna w zakresie operacji lotniskowych lub obsługi technicznej lotniska albo w podobnym obszarze,
- Wiedza z zakresu zarządzania bezpieczeństwem i jakością,
- Znajomość instrukcji operacyjnej Lotniska Chopina w Warszawie,
- Wszechstronna wiedza na temat obowiązujących wymagań w obszarze lotnisk,
- Ukończone szkolenia z zakresu systemu SMS,
- ukończone szkolenia z zakresu audytora - najlepiej wiodącego,
- Ukończone szkolenie z zakresu badania zdarzeń lotniczych,
- Znajomość języka angielskiego w stopniu zaawansowanym dodatkowym atutem będzie znajomość innego języka obcego,
- Znajomość obsługi komputera oraz programów MS Word i Excel,
- Umiejętność zarządzania ludźmi, odporność na stres, decyzyjność, umiejętność pracy pod presją czasu.