The Orbis Hotel Group is the largest network of hotels in Poland and in Eastern Europe. Orbis comprises more than 100 hotels and is the sole licensor of all Accor brands in 16 countries. It offers a total of almost 19,000 rooms. The hotels operate under the brand names Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles and ibis budget. These brands, recognized throughout the world, provide a quality of service to various standards, ranging from luxury 5-star to budget 1-star hotels.
Orbis Hotel Group
Head Office in Warsaw
is looking for candidates for a post of:
Job description:
Key Account Manager works in National Sales Team (Poland & Baltic Area) and is in charge of all sales actions dedicated Key and Strategic companies by continuing growth, ensuring increase of Orbis Hotel Group market share and RevPar.
Key tasks:
- strategic view over sales segments with particular emphasize on Corporate & MICE
- constant market trends analyses
- overview of clients’ portfolio with target set up for the specific period (Corpo & MICE)
- following negotiation strategy for prices and conditions which will ensure company’s overall objectives
- implementation of all sales strategies set up by the company
- introduce major benefits that AccorHotels can provide to Key & Strategic accounts including special offers, loyalty program, etc.
- position AccorHotels as a multi-segment hospitality provider
- participation to Sales Missions, National & International meetings related to Key & Strategic Accounts
- close collaboration and interaction with hotel sales and International AccorHotels KAMs and ISCs
- general customer care, gaining, qualifying and contracting new accounts (per given objective)
- substantial increase of direct contracts with AOB and COX offer
- development of outbound in order to enhance the yearly given objective
- handling of negotiations and proactive selling of all hotels within Orbis/AccorHotels chain on both: national and international level
- preparing and coordination of contracts and monitoring their fulfillment
- implementation of tasks and projects requested by the Director of Key Account Management / Director of Sales
- preparation of documents and reports concerning sales effectiveness
Qualifications and requirements:
- min. 5 years of varied experience within hospitality and sales
- knowledge of the tourism branch or the hotel business, preferentially on an international basis
- excellent sales, communication and presentation skills
- proactive, professional and competent representative
- multi-cultural skills
- very good computer literacy (MS Office)
- fluent business English
- second language will be an attitude
- engagement and team spirit, networking skills
- high level of resilience and self-discipline, excellent organization skills
- flexibility in planning and accomplishment of tasks
- analytic abilities and strategic way of thinking
We offer:
- dynamic and prestigious work environment
- attractive benefit package (bonus system, Multi Sport card, company car)
- professional development structure supported by training plans, international opportunities
Poznaj
Accor
Accor jest wiodącą na świecie, kompleksową grupą hotelarską oferującą gościom wyjątkowe i niezapomniane wrażenia w 5 000 hotelach, kurortach i rezydencjach w 110 krajach świata.
Z 300 000 pracownikami we wszystkich czterech zakątkach świata, różnorodność jest dla naszej Grupy codziennością. Ta ambicja, którą chcemy razem z Wami realizować, stanowi część dążenia do otwartości, promowania równości w miejscu pracy i zapobiegania dyskryminacji, wszędzie tam, gdzie działamy.
Accor dysponuje niezrównanym portfolio marek hoteli, od luksusowych po ekonomiczne i od ponad 50 lat świadczy usługi związane z gościnnością. Oprócz zakwaterowania, dzięki świadczonym usługom w zakresie gastronomii, rozrywki, wellbeing i coworkingu, Accor umożliwia nowe sposoby życia, pracy i spędzania czasu wolnego.
Aby realizować cele biznesowe, portfolio Accor obejmuje także działalność ukierunkowaną na dystrybucję usług, działania operacyjne i doświadczenia w branży hotelarskiej. Goście mają dostęp do jednego z najbardziej atrakcyjnych programów lojalnościowych na świecie. Accor jest głęboko zaangażowany w tworzenie zrównoważonego rozwoju aktywnie działając na rzecz naszej planety i lokalnych społeczności. W ramach programu Planet 21 - Acting Here. Accor działa na rzecz „pozytywnego hotelarstwa”, a w ramach Accor Solidarity pomaga osobom w niekorzystnej sytuacji życiowej poprzez szkolenia zawodowe i dostęp do miejsc pracy.