Praca.pl Praca Sprzedaż / Obsługa klienta
Kierownik ds. Kluczowych Klientów - Key Account Manager

Praca Kierownik ds. Kluczowych Klientów - Key Account Manager

Nowość Sortuj wg.: daty trafności

Najnowsze oferty pracy: 6

  • Manager ds. Rozwoju i Sprzedaży w Branży Kosmetycznej

    Verona Products Professional Sp. z o.o.   Andrzejów Duranowski, k. Sochaczewa    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior) / kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Twój zakres zadań: Opracowywanie i wdrażanie strategii współpracy z klientami, Pozyskiwanie nowych klientów w nowoczesnych kanałach dystrybucji, Opieka nad kluczowymi klientami, Negocjacje handlowe i umów rocznych, Realizacja celów sprzedażowych, Analiza rynku i konkurencji, Bezpośrednia...
  • Key Account Manager

    Verona Products Professional Sp. z o.o.   Andrzejów Duranowski, k. Sochaczewa    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior) / kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Twój zakres obowiązków: przygotowywanie strategii rozwoju biznesu i współpracy dla przydzielonych klientów oraz jej realizacji, pozyskiwanie nowych klientów w Kanale Nowoczesnym, współpraca z kluczowymi klientami firmy, negocjowanie warunków współpracy z Klientami, negocjowanie umów...
  • Inżynier Sprzedaży / Key Account Manager (elektryka)

    TBS Consulting   Warszawa    praca mobilna
    specjalista mid / senior / menedżer  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 dni
    (praca w zespole w regionie całej Polski) Główny zakres obowiązków: Odpowiedzialność za rozwój i zarządzanie działaniami związanymi z rozwojem biznesu w Polsce dla produktów i rozwiązań z zakresu data center (UPS-y, modułowe serwerownie, infrastruktura towarzysząca). Praca w zespole...
  • Key Account Manager

    Job Impulse Polska Sp. z o.o.   Łódź    praca hybrydowa / stacjonarna
    kierownik/koordynator
    4 dni
    Obowiązki: Pozyskiwanie i rozwój nowych klientów biznesowych oraz utrzymanie relacji z istniejącymi klientami. Samodzielne prowadzenie negocjacji i spotkań, zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami. Opracowywanie, analiza i kontrola ofert handlowych. Analiza rynku i monitorowanie...
  • Kierownik ds. Kluczowych klientów w obszarze sprzedaży

    Job Impulse Polska Sp. z o.o.   Łódź    praca hybrydowa / stacjonarna
    kierownik/koordynator
    6 dni
    Twoje zadania: Pozyskiwanie i rozwój nowych klientów w obszarach biznesowych (B2B) oraz utrzymanie relacji z obecnymi; Samodzielne, profesjonalne nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów na poziomie operacyjnym; Udział w opracowywaniu, kontroli i analizie ofert; Samodzielne planowanie i...
  • Menedżer projektów ds. kluczowych klientów

    Grodzki Urząd Pracy w Krakowie   Kraków    praca stacjonarna
    aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 dni

Oferty urzędu pracy

Praca Kierownik ds. Kluczowych Klientów

Praca kierownika ds. kluczowych klientów (inaczej key account managera) skupia się na budowaniu i utrzymywaniu długotrwałych relacji z najważniejszymi klientami firmy. Stanowisko key account managera funkcjonuje w wielu różnych branżach, od sprzedaży B2B, poprzez sektor usług, aż po zaawansowane rozwiązania technologiczne, produkcję, energetykę czy logistykę. Specjalista ds. kluczowych klientów musi mieć szeroką wiedzę na temat produktów bądź usług oferowanych przez firmę, jaką reprezentuje, ale też doskonale rozwinięte umiejętności negocjacyjne, zdolność do strategicznego planowania oraz realizacji indywidualnie ustalonych planów sprzedażowych. Key account managerzy pracują we współpracy z działami marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta. Niekiedy także zarządzają młodszymi handlowcami, sprzedawcami i opiekunami klienta. Zakres obowiązków bywa różnorodny, nieodmiennie jednak jest to praca odpowiedzialna, niezwykle ciekawa i wiążąca się z prestiżem oraz wysokimi zarobkami.

Na rynku pracy regularnie pojawiają się nowe oferty pracy na stanowiska takie jak senior key account, kierownik ds. kluczowych klientów, młodsza konsultantka ds. klientów korporacyjnych itp. Zaaplikuj!

Praca kierownik ds. kluczowych klientów / key account manager – co robi?

Do codziennej pracy key account managera należy przede wszystkim prowadzenie długotrwałych relacji z kluczowymi klientami przedsiębiorstwa. Co to oznacza w praktyce? Key account manager odpowiada m.in. za:

  • przygotowywanie ofert handlowych odpowiadających potrzebom kluczowych klientów, 
  • prowadzenie negocjacji, 
  • obsługa stałych klientów i pozyskiwanie nowych, 
  • realizację strategii biznesowej, 
  • realizację planów sprzedażowych, 
  • monitorowanie działań konkurencji, 
  • dbanie o pozytywny wizerunek firmy w czasie spotkań, na wydarzeniach branżowych, 
  • współpracę z działem marketingowym i innymi działami firmy, 
  • przygotowywanie raportów i analiz dotyczących zrealizowanych umów, prognoz itp., 
  • zlecanie badań rynkowych.

Osoba zatrudniona na tym stanowisku może także organizować pracę w zespole handlowców, brać udział w rekrutacjach i szkolić nowe osoby. Ważnym aspektem pracy jest też podnoszenie swoich kwalifikacji np. poprzez kursy specjalistyczne.

Jak zostać key account managerem?

Pracodawcy szukają osób, które mają wiedzę i umiejętności zarówno w zakresie aktywnej sprzedaży i prowadzenia negocjacji, jak i dogłębnie znają daną branżę. Często od kandydata oczekuje się wykształcenia wyższego, w tym dodatkowych studiów podyplomowych dla mangerów. Charakter pracy, polegający na budowaniu długofalowych relacji z klientami, wymaga, by pracownik miał doskonale rozwinięte kompetencje miękkie. Bardzo ważne są chociażby:

  • doskonała prezencja i umiejętność budowania profesjonalnego wizerunku, 
  • charyzma, 
  • empatia pozwalająca na odczytywanie intencji i preferencji klienta, 
  • asertywność przydatna w negocjacjach, 
  • umiejętność budzenia autorytetu oraz wzbudzania zaufania,
  • odporność na stres, 
  • umiejętność podejmowania samodzielnych decyzji pod presją.

Żeby zostać kierownikiem ds. kluczowych klientów, zwykle musisz mieć bogaty staż pracy, chociażby na niższych stanowiskach, jako handlowiec czy doradca klienta. Sprawdź nowe oferty pracy w naszym serwisie i zapoznaj się z wymaganiami pracodawców!

Ile zarabia key account manager?

Zarobki key account managera mogą być bardzo wysokie. Dodatkowo pracownikom tym często oferuje się dodatkowe świadczenia, w tym prywatną opiekę medyczną, sprzęt elektroniczny czy samochód służbowy. Zgodnie z badaniem Sedlak & Sedlak, key account managerowie najczęściej zarabiają od około 8,6 tys. zł do 15,7 tys. zł na miesiąc.

Najnowsze oferty pracy dla kierownika ds. kluczowych klientów

Chcesz zacząć nową, fascynującą karierę? Masz już pewne doświadczenie w obsłudze klienta i jesteś gotowy / gotowa na nowe wyzwania? Ogłoszenia o pracę dotyczące posady kierownika ds. kluczowych klientów znajdziesz na Praca.pl. Nie wahaj się i wyślij swoje zgłoszenie!

Praca key account manager / kierownik ds. kluczowych klientów – najczęściej zadawane pytania:

  • Czym różni się kierownik ds. kluczowych klientów od zwykłego przedstawiciela handlowego?

Praca kierownika ds. kluczowych klientów, czyli key account managera (KAM) jest skoncentrowana na budowaniu i utrzymaniu długotrwałych relacji z najważniejszymi klientami firmy, najczęściej są to klienci korporacyjni. Taka praca wymaga podejścia strategicznego oraz głębokiego zrozumienia potrzeb i oczekiwań tychże klientów. Z kolei przedstawiciel handlowy obsługuje różnego rodzaju klientów, indywidualnych lub biznesowych, zwykle nie zajmując się jednak klientami strategicznymi przedsiębiorstwa. Jego zakres zadań może być szerszy (np. obsługuje większą liczbę klientów), niemniej odpowiedzialność nieco mniejsza.

  • Jakie muszę mieć kwalifikacje, żeby zacząć pracę na stanowisku kierownika ds. kluczowych klientów?

Zdaniem wielu pracodawców osoba obejmująca stanowisko kierownika ds. kluczowych klientów powinna posiadać wykształcenie wyższe, z obszaru biznesu, marketingu lub zarządzania, a także wieloletnie doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku, w tym doświadczenie w zakresie sprzedaży B2B oraz negocjacji biznesowych. Ponadto często wymagana jest też znajomość języków obcych, przede wszystkim angielskiego. Niekiedy konieczne są także dodatkowe kwalifikacje, jak ukończone studia podyplomowe czy MBA.