OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Wydział
Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych
Zakres obowiązków
- Prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników starostwa, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej.
- Przygotowywanie dokumentacji decyzji płacowych.
- Obsługa systemu „Kadrowo-Płacowego” w zakresie spraw kadrowych.
- Sporządzanie sprawozdań statystycznych.
- Organizowanie i prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem i dokształcaniem pracowników.
- Prowadzanie spraw związanych z procedurą naboru na wolne stanowiska w starostwie.
- Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem dokumentacji do naliczenia ryczałtów samochodowych, sporządzanie umów na ryczałty z pracownikami.
- Prowadzenie spraw socjalno-bytowych pracowników.
- Przygotowywanie danych do naliczania odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
- Przygotowywanie dokumentacji wg programu „Płatnik” dla potrzeb ZUS.
- Współpraca z Wydziałem Finansowym przy naliczeniu skutków planowanego wzrostu wynagrodzeń.
- Opracowywanie miesięcznych deklaracji wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
- Nadzór nad procesem opisywania stanowisk pracy oraz prowadzenie rejestru stanowisk pracy tworzonych w Starostwie.
- Koordynacja spraw związanych ze służbą przygotowawczą w Starostwie.
- Aktualizacja zakresów czynności na poszczególnych stanowiskach pracy.
- Nadzorowanie bieżących usprawnień wynikających z wprowadzenia rejestratorów czasu pracy oraz programu kadrowego e-kiosk.
- Współpraca z działem Prawnym w zakresie zadań realizowanych przez Kadry.
- Archiwizacja akt osobowych pracowników i innych dokumentów.
- Prowadzenie spraw związanych z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi.
- Inne czynności zlecone przez bezpośredniego przełożonego.
Warunki pracy
- Praca na stanowisku biurowym związana z bezpośrednią obsługą pracowników, w siedzibie urzędu przy ul. Górnej 13, w godzinach poniedziałek 8:00-17:00, od wtorku do czwartku 8:00-16:00, piątek 8:00-15:00. Z zastrzeżeniem regulacji wprowadzanych w związku z sytuacją epidemiologiczna w kraju.
- Praca wymagana obsługi urządzeń: komputer, drukarka, telefon/fax, ksero, skaner.
- Praca wymaga przemieszczania się pomiędzy częściami budynku lub innymi budynkami urzędu.
- Budynek, w którym wykonywana będzie praca nie posiada windy, szerokich drzwi oraz poza parterem toalet przystosowanych do osób niepełnosprawnych.
Wymagania niezbędne
Wykształcenie
Wyższe I stopnia w zakresie: administracji, prawa lub zarządzania zasobami ludzkimi.
Staż pracy
Minimum 3 lata na stanowisku odpowiedzialnym za wykonywanie zadań w zakresie komórki Kadr.
Znajomość aktów prawnych
- Kodeks pracy wraz z aktami wykonawczymi.
- Kodeks Postępowania Administracyjnego.
- Ustawa o pracownikach samorządowych.
- Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych wraz z aktami wykonawczymi.
- Ustawa o pracowniczych planach kapitałowych.
- Regulamin Organizacyjny Starostwa.
- Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze.
- Regulamin Pracy Starostwa.
- Regulamin Wynagradzania pracowników Starostwa.
- Zasady i warunki podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Starostwa.
Umiejętności
- Biegła znajomość pakietu Office.
- Znajomość programów kadrowych – preferowany Probit i/lub Groszek.
- Biegła znajomość Programu Płatnik.
- Analiza i interpretacja dokumentów urzędowych oraz prywatnych.
Wymagania dodatkowe (pożądane)
Wykształcenie
Wyższe II stopnia w zakresie administracji, prawa, zarządzania zasobami ludzkimi lub Studia Podyplomowe w zakresie realizowanych przez komórkę Kadr.
Doświadczenie zawodowe
Co najmniej 2 lata doświadczenia w obszarze Kadr w administracji samorządowej.
Wiedza specjalistyczna
- Znajomość zasad prowadzenia spraw osobowych pracowników.
- Znajomość zasad przygotowywania projektów decyzji, umów, porozumień itp..
- Umiejętność stosowania przepisów prawa.
Uprawnienia zawodowe lub inne umiejętności
Prawo jazdy kat. B.
Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV).
- List motywacyjny - podpisany własnoręcznie.
- Kwestionariusz osobowy (dostępny w BIP Powiatu Otwockiego).
- Informacja dotycząca rekrutacji w systemie internetowym (dostępny w BIP Powiatu Otwockiego) - podpisana własnoręcznie.
- Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa, pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie odnośnie pracy w organach samorządu terytorialnego lub kserokopia zaświadczenia o zdaniu z wynikiem pozytywnym egzaminu kończącego służbę przygotowawczą.
- Oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze, w tym wolne kierownicze stanowisko urzędnicze (dostępne w BIP Powiatu Otwockiego).
- Kopie dokumentów poświadczające wykształcenie (np. kopia dyplomu lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów).
- Kopie innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje i umiejętności zawodowe.
- Kopie dokumentów poświadczających doświadczenie zawodowe (np. świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, umów zleceń, zaświadczeń o odbyciu stażu).
- Kopie dokumentów potwierdzających ewentualną niepełnosprawność.
Miejsce i termin składania dokumentów
Dokumenty aplikacyjne należy składać - w terminie 14 dni od daty opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Otwockiego (www.bip.powiat-otwocki.pl), to jest do dnia 26 stycznia 2021 r. w Starostwie Powiatowym w Otwocku ul. Górna 13, 05-400
Otwock osobiście lub drogą pocztową;
w przypadku posiadania uprawnień do podpisu elektronicznego dokumenty aplikacyjne można przesłać na adres: sekretarz@powiat-otwocki.pl.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po terminie nie będą rozpatrywane.
Informacje dodatkowe
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Otwocku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
- O zatrudnienie na wyżej wymienionym stanowisku mogą ubiegać się obywatele polscy, gdyż stanowisko związane jest z wykonywaniem władzy publicznej.
- Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, niekompletne lub te, które wpłyną po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane. Wybrani kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o terminach poszczególnych etapów naboru. Ostateczna Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Otwockiego.
- Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: Na podstawie art. 7 ust. 1 RODO oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie przez administratora, którym jest Starostwo Powiatowe w Otwocku moich danych osobowych w celu przeprowadzenia procedury rekrutacji na stanowisko Głównego Specjalisty w Dziale Kadr Starostwa Powiatowego w Otwocku. Powyższa zgoda została wyrażona dobrowolnie zgodnie z art. 4 pkt 11 RODO.
- Starosta Otwocki zastrzega sobie prawo do pozostawienia naboru bez rozstrzygnięcia.