Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera z oprogramowaniem oraz urządzeń biurowych,
- praca w siedzibie urzędu,
- praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
- większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, obsługa interesantów.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed ekranem komputerowym,
- praca w niewielkich pokojach 2-3 osobowych.
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz niesłyszącym.
Zakres zadań
- pełni funkcję Inspektora Ochrony Danych w Urzędzie, w tym nadzoruje przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych oraz wspiera administratora danych osobowych w realizacji obowiązków wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, jak również koordynuje pracę wydziałowych koordynatorów ochrony danych osobowych – w celu zapewnienia właściwego stosowania przepisów o ochronie danych osobowych w Urzędzie,
- wykonuje zadania z zakresu organizacji Urzędu, w tym analizuje i weryfikuje projekty regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych Urzędu oraz przygotowuje projekty upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Wojewody i Dyrektora Generalnego Urzędu – w celu zapewnienia właściwej realizacji zadań przez komórki organizacyjne Urzędu,
- przeprowadza sprawdzenia zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych, szkolenia wewnętrzne dla pracowników Urzędu z zakresu ochrony danych osobowych oraz współuczestniczy w przeprowadzaniu kontroli w jednostkach rządowej administracji zespolonej województwa lubelskiego – w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie, jak również w jednostkach rządowej administracji zespolonej województwa lubelskiego,
- opiniuje projekty umów, przygotowuje projekty procedur wewnętrznych oraz wytycznych w zakresie ochrony danych osobowych – w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub do 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze danych osobowych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Znajomość ustaw: o ochronie danych osobowych, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej, Kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw
- Znajomość przepisów Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych)
- Znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
- Znajomość rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie „Zasad techniki prawodawczej”
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Doświadczenie zawodowe w zakresie pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych w jednostkach administracji publicznej
- Wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku prawo lub administracja
- Przeszkolenie z zakresu ochrony danych osobowych
- Komunikatywność
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- umiejętność pracy w zespole