Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Inspektor wojewódzki

Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Kraków
specjalista (mid)
praca stacjonarna
18 dni temu
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 145699

Warunki pracy

Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) praca w  terenie lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, zagrożenie korupcją, nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), protokołowanie posiedzeń składów orzekających w godzinach popołudniowych (tj. od około 15:00 do 21:00) oraz w soboty, przygotowanie decyzji administracyjnych, na podstawie których osoby niepełnosprawne korzystają szeregu ulg i uprawnień, bezpośrednia obsługa stron postępowania -przyjmowanie pism, udzielenie ustnych wyjaśnień.


W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).


Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.

Zakres zadań

  • Przygotowuje projekty decyzji administracyjnych wydawanych w postępowaniu odwoławczym przez członków składów orzekających - orzeczenia o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności, w szczególności na podstawie dokumentacji z protokołowanych przez siebie posiedzeń składów orzekających oraz projekty postanowień i innych rozstrzygnięć kończących postępowania drugoinstancyjne. Współpracuje na bieżąco z członkami Wojewódzkiego Zespołu, koordynuje pracę co najmniej dwóch specjalistów, w tym: lekarzy, psychologów, pracowników socjalnych, doradców zawodowych i pedagogów. Dokonuje wstępnej oceny formalno–prawnej akt odwoławczych wpływających do zespołu w celu zapewnienia terminowego i zgodnego z przepisami trybu postępowania orzeczniczego prowadzonego w drugiej instancji.
  • Realizuje zadania związane z postępowaniami sądowymi, prowadzonymi w wyniku złożonych odwołań od decyzji Wojewódzkiego Zespołu do Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, w tym: dokonuje oceny formalno-prawnej odwołania złożonego do sądu, współpracuje na bieżąco ze specjalistami orzecznikami w celu przeprowadzenia samokontroli decyzji orzeczniczej, przygotowuje akta sprawy do przesłania do Sądu, rejestruje wyroki wpływające z Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych oraz Sądu Okręgowego
  • Organizuje posiedzenia składów orzekających poprzez ustalanie comiesięcznego harmonogramu posiedzeń z orzecznikami - członkami wojewódzkiego zespołu: lekarzami, psychologami, pracownikami socjalnymi, doradcami zawodowymi, pedagogami, odpowiednio do liczby wpływających odwołań. Sporządza zawiadomienia o posiedzeniu składu orzekającego dla stron postępowania oraz monitoruje terminowość wyznaczanych posiedzeń składów orzekających w stosunku do wpływających odwołań. Rejestruje korespondencję przychodzącą do zespołu
  • Prowadzi rejestry odwołań wpływających do Wojewódzkiego Zespołu oraz koordynuje zadania wykonywane przez lekarzy analityków oceniających kompletność i aktualność dokumentacji orzeczniczej (medycznej)
  • Planuje, organizuje i wykonuje zadania związane z obsługą administracyjną badań specjalistycznych (w tym psychologicznych) osób ubiegających się o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności, na podstawie skierowań wystawianych przez członków wojewódzkiego i powiatowych zespołów orzekających, prowadzi ich rejestr w formie tradycyjnej i elektronicznej (EKSMOoN)
  • Udziela osobom składającym odwołania od orzeczeń powiatowych zespołów orzekających oraz instytucjom współpracującym (w szczególności jednostkom pomocy społecznej, zakładom opieki zdrowotnej), pełnej i wyczerpującej informacji o trybie i zasadach postępowania orzeczniczego, w szczególności prowadzonego przed wojewódzkim zespołem

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej - potwierdzone kopiami dokumentów
  • znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
  • znajomość ustawy o świadczeniu wspierającym
  • znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
  • znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
  • umiejętność stosowania prawa w praktyce i dokonywania interpretacji przepisów
  • umiejętności analityczne
  • umiejętność obsługi komputera, w tym znajomość pakietu MS Office
  • wysoka kultura osobista
  • skuteczna komunikacja
  • odporność na stres, umiejętności działania w sytuacjach stresowych i nieprzewidywalnych
  • umiejętność organizacji pracy własnej oraz w zespole
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

 

Podobne oferty