Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowiska pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na II i VII piętrze budynku przy ul. Powstańców 41A. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, ksero, fax). Konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych. Permanentna obsługa klientów indywidualnych (celem udzielania informacji), kontakty zewnętrzne z Ośrodkami Pomocy Społecznej, Urzędami Gmin/ Miast/ ZUS, właściwymi instytucjami zagranicznymi (celem realizacji spraw, przekazania i uzyskania wyjaśnień), Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej (celem konsultacji, udzielenia lub uzyskania wyjaśnień). Zagrożenie korupcją.
Zakres zadań
- Wprowadza dane do bazy danych za pomocą licencjonowanego programu komputerowego do obsługi świadczeń rodzinnych i świadczenia wychowawczego celem właściwego opracowywania sprawozdań z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
- Analizuje przyjmowaną korespondencję celem weryfikacji czy dot. ona koordynacji w zakresie świadczeń oraz jej właściwego rozdziału do poszczególnych pracowników Oddziału.
- Udziela klientom informacji oraz wyjaśnień na temat dokumentacji w sprawach z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
- Przygotowuje projekty korespondencji z innymi krajami Unii Europejskiej (UE), Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), Konfederacji Szwajcarskiej i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej dot. świadczeń (m.in. na formularzach SED za pośrednictwem EESSI).
- Przygotowuje projekty korespondencji z instytucjami krajowymi celem zapewnienia właściwej wymiany informacji dotyczących uprawnień do świadczeń.
- Przygotowuje projekty wewnętrznych sprawozdań, raportów, ocen, analiz oraz bieżących informacji celem przekazania ich kierownikowi Oddziału oraz kierownictwu Wydziału Rodziny i Polityki Społecznej odpowiedzialnym za zapewnienie nadzoru nad zadaniami Wojewody dot. koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
- Weryfikuje prowadzoną w programie komputerowym do obsługi świadczeń rodzinnych i świadczenia wychowawczego dokumentację, w tym decyzje celem właściwej realizacji spraw.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- znajomość ustaw: o świadczeniach rodzinnych, o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- umiejętność obsługi komputera (MS Office) na poziomie średniozaawansowanym
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
- znajomość Rozporządzenia Parlamentu europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego (tytuł I, II, III – rozdział 8 oraz tytuł V)
- orientacja na klienta, myślenie analityczne
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówCV i list motywacyjnyoświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. sprawozdawczości w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnejTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-21 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Śląski Urząd Wojewódzki
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice (skrzynkę podawczą udostępniono przy wejściu do budynku) z dopiskiem ,,Oferta pracy – inspektor wojewódzki ds. sprawozdawczości w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego”
Dokumenty aplikacyjne można również wysłać przez ePUAP. Dodatkowo przy wejściu do budynku udostępniono skrzynkę podawczą.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Administratorem Pana/Pani danych jest: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach, ul. Jagiellońska 25, 40-032 Katowice
Kontakt do inspektora ochrony danych: 32 20 77 975 lub iod@katowice.uw.gov.pl
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko inspektor wojewódzki ds. sprawozdawczości w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
Informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa
Okres przechowywania danych: czas realizacji procedury naboru na stanowisko inspektor wojewódzki ds. sprawozdawczości w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata/wyłonionej kandydatki, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska) a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji w zakresie danych obejmujących imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania kandydata/kandydatki
Uprawnienia:
· prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
· prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania - żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej
· prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
Podstawa prawna przetwarzania danych: Kodeks pracy oraz ustawa o służbie cywilnej
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą też profilowane
Każdy kandydat/każda kandydatka przystępujący/przystępująca do naboru podaje swoje dane dobrowolnie.
Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.