Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 113173
Warunki pracy
- praca w siedzibie Urzędu, - wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub pojazdami nieprzystosowanymi do transportu osób niepełnosprawnych, - stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, usytuowane na II piętrze z dostępem do światła dziennego; - narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe; - występowanie uciążliwych warunków pracy: sztuczne oświetlenie, praca siedząca, praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie; - budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych fizycznie: windy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety.
Zakres zadań
- prowadzenie postępowań administracyjnych I-instancyjnych w sprawach z zakresu stwierdzenia nabycia z mocy prawa oraz na wniosek, przez jednostki samorządu terytorialnego prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zgody starostom, wykonującym zadania z zakresu administracji rządowej, na zbywanie oraz nabywanie, na wydzierżawianie, wynajmowanie i użyczanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,
- prowadzenie postępowań administracyjnych II-instancyjnych w sprawach z zakresu gospodarki nieruchomościami,
- przeprowadzanie kontroli w jednostkach samorządu terytorialnego w zakresie gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa,
- realizowanie zadań dotyczących ujawniania w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego,
- rozpatrywanie skarg w sprawach z zakresu gospodarki nieruchomościami,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w I instancji w sprawach dotyczących stwierdzenia nabycia z mocy prawa z dniem 5 grudnia 1990 r. prawa użytkowania wieczystego gruntu oraz prawa własności budynków i urządzeń na nim posadowionych przez państwowe osoby prawne,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w I instancji w sprawach dotyczących nabycia na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego prawa własności nieruchomości zajętych pod drogi publiczne, a stanowiących dotychczas własność osób fizycznych lub prawnych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość ustawy o gospodarce nieruchomościami
- znajomość ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości
- znajomość ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
- znajomość rozporządzenia w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego
- znajomość ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych
- znajomość ustawy Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną
- znajomość ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe”
- znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej
- znajomość ustawy kodeks cywilny
- znajomość KPA
- umiejętność analitycznego myślenia
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe