Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę; czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej; odpowiedzialność za prawidłowe naliczanie wynagrodzeń i innych świadczeń pracownikom oraz prawidłowe odprowadzenie do ZUS należnych składek i US naliczonego podatku dochodowego.
Stanowisko pracy zlokalizowane na parterze w pokoju biurowym
(budynek A, wejście od ul. Jagiellońskiej 3 nie posiada podjazdu dla osób
z niepełnosprawnościami, winda oraz toaleta dostosowane do potrzeb osób
z niepełnosprawnościami). Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.
K-PUW zajmuje kompleks trzech budynków: gmach główny przy
ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW, budynek A) połączony z budynkami B i C
przy ul. ks. S. Konarskiego 1-3. Występuje utrudniony lub ograniczony dostęp do części budynków dla osób, które mają problemy z samodzielnym poruszaniem się po schodach. W przemieszczaniu się do budynku A
i pomiędzy budynkami Urzędu osobom z niepełnosprawnościami pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy platformy schodowej.
Zakres zadań
- nalicza wynagrodzenia i inne świadczenia przysługujące pracownikom Urzędu z tytułu stosunku pracy oraz sporządza listy płac w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy
- nalicza zasiłki opiekuńcze, macierzyńskie, chorobowe, rodzicielskie, świadczenia rehabilitacyjne w celu wywiązania się z przepisów prawa obowiązującego w zakresie ubezpieczeń społecznych
- wspomaga prace w zakresie sporządzania miesięcznych deklaracji DRA, raportów RCA, raportów RSA w celu terminowego przekazania ich droga elektroniczną do ZUS
- sporządza i przekazuje do weryfikacji innemu pracownikowi, a następnie przekazuje do akceptacji przełożonemu zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu Rp-7 wraz z załącznikami oraz zaświadczenia dotyczące wysokości osiągniętych dochodów przez pracowników za dany okres zatrudnienia w celu przekazania ich na żądanie pracownikom oraz instytucjom (ZUS, Bank, Sąd)
- wprowadza dane w zakresie obsługi płac do programu kadrowo-płacowego w celu prawidłowego naliczenia wynagrodzeń
- prowadzi kartoteki wynagrodzeń i kartoteki zasiłkowe pracowników Urzędu w celu prawidłowej aktualizacji danych
- sporządza przelewy wynagrodzeń pracowników, przelewy należnych potraceń z wynagrodzeń oraz przelewy na rachunki bankowe ZUS i US zgodnie z deklaracjami w celu wywiązania się z obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa
- wspomaga prace w zakresie sporządzania miesięcznych, rocznych rozliczeń z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych pracowników Urzędu – PIT-4R, PIT-11 w celu przekazania właściwym Urzędom Skarbowym oraz pracownikom informacji o osiągniętym dochodzie w danym roku
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze obsługi płac
- znajomość przepisów ustaw: o podatku dochodowym od osób fizycznych, o systemie ubezpieczeń społecznych wraz z aktami wykonawczymi, o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa wraz z aktami wykonawczymi, o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, Kodeks Pracy, o rachunkowości, o finansach publicznych, Kodeks Cywilny, o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, Kodeks postępowania administracyjnego, o służbie cywilnej
- umiejętność obsługi komputera, w tym pakietu MS Office
- efektywna komunikacja
- dobra organizacja pracy i nastawienie na osiąganie rezultatów
- odporność na stres
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość przepisów ustawy o ochronie danych osobowych