Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 104676
Warunki pracy
- praca w siedzibie Urzędu,
- wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub pojazdami nieprzystosowanymi do transportu osób niepełnosprawnych,
- stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, usytuowane na parterze z dostępem do światła dziennego,
- narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe,
- występowanie uciążliwych warunków pracy: sztuczne oświetlenie, praca siedząca, praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie,
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych fizycznie: windy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety.
Zakres zadań
- weryfikowanie miesięcznych sprawozdań rzeczowo – finansowych z zakresu świadczeń pomocy społecznej udzielanych przez gminy oraz sporządzanie zbiorczych, miesięcznych rozliczeń wydatkowanych na ten cel środków finansowych
- rozpatrywanie i weryfikowanie miesięcznych wniosków gmin o dodatkowe środki finansowe na realizację zadań w obszarze zabezpieczenia społecznego
- przeprowadzanie kontroli wykorzystania dotacji w obszarze zabezpieczenia społecznego
- weryfikowanie wniosków gmin i powiatów w zakresie środków finansowych na realizację programów resortowych oraz sporządzanie zbiorczych zestawień potrzeb w tym zakresie
- przygotowywanie wystąpień o uruchomienie środków finansowych na realizację programów resortowych oraz sporządzanie umów zawieranych z jednostkami samorządu terytorialnego na wsparcie finansowe z realizowanych programów resortowych, zgodnie z ostatecznym wyborem ofert
- opracowywanie propozycji zmian planów finansowych w zakresie wysokości dotacji przekazywanych gminom na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej i zadań własnych gmin w obszarze zabezpieczenia społecznego
- weryfikowanie sprawozdawczości jednostek samorządu terytorialnego w zakresie programów resortowych oraz sporządzanie zestawienia zbiorczego w tym zakresie
- rozliczanie udzielonej jednostkom samorządu terytorialnego dotacji na realizacje programów resortowych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe ekonomicznedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość ustawy o finansach publicznych oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy o rachunkowości oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy o pomocy społecznej oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej oraz aktów wykonawczych
- znajomość KPA
- znajomość arkuszy kalkulacyjnych
- umiejętność analitycznego myślenia
- umiejętność komunikacji pisemnej
- komunikatywność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe