The Sofitel Wroclaw Old Town is a five-star hotel situated in the heart of the Medieval market square: the cultural, social and business center of the city. Just a few minutes away from the famous Market Square and Centennial Hall. The glass roof of the Atrium, an example of modern Polish architecture, naturally fits in with its historic surroundings. The hotel has 11 fully equipped conference rooms, a spa center, a fitness center, a restaurant, a bar, and elegant rooms for its customers and guests
We are looking for a dynamic and experienced
Key Responsibilities:
- Supervising the function of all kitchen employees, facilities and costs, hence contributes to maximizing the overall Food & Beverage department profit
- Supervising food quality to meet the needs of the guests, compliance with applicable rules and standards
- Implementing and maintaining all Sofitel standards on food safety and quality
- Developing and administrating Food cost, action plans and promotional activities as well as creating new menu
- Be an inspiration to all hotel Ambassadors to achieve and maintain luxury levels of performance
- Responsible for the production, preparation and presentation of all food items.
- Conducting employee hiring and orientation, performance appraisal, coaching to ensure appropriate staffing and productivity
- Developing formal training plans and conducts on job training sessions for kitchen employees
The successful candidate will be a representative of:
- A minimum of two years experience as a Head Chef, 3 years as a Sous Chef in a quality food venue
- Experience in banqueting, outside cocktails, pastry department
- Very good knowledge of French and Polish cuisine
- Knowledge of GMP / GHP / HACCP
- At least secondary gastronomy education
- Innovation, creativity and ingenuity
- A creative passion for working with fresh, locally sourced produce
- Excellent people management skills
- Knowledge of English enables communication for business purposes
- Resistance to stress
- Availability
- A hands on approach and ability to train, motivate and develop team to succeed
- Developed organizational skills
- Good manners
- The ability to calculate and create recipes in the Material Control will be an asset
- Developing and delivering interesting menus, well presented and achieving budgeted gross profit
Offering:
- Interesting job in an international team
- Real professional development and promotion opportunities in Accor chain all over the world
- Trainings increasing proffessional qualifications
- Private medical health care, many other benefits
Poznaj
Accor
Accor jest wiodącą na świecie, kompleksową grupą hotelarską oferującą gościom wyjątkowe i niezapomniane wrażenia w 5 000 hotelach, kurortach i rezydencjach w 110 krajach świata.
Z 300 000 pracownikami we wszystkich czterech zakątkach świata, różnorodność jest dla naszej Grupy codziennością. Ta ambicja, którą chcemy razem z Wami realizować, stanowi część dążenia do otwartości, promowania równości w miejscu pracy i zapobiegania dyskryminacji, wszędzie tam, gdzie działamy.
Accor dysponuje niezrównanym portfolio marek hoteli, od luksusowych po ekonomiczne i od ponad 50 lat świadczy usługi związane z gościnnością. Oprócz zakwaterowania, dzięki świadczonym usługom w zakresie gastronomii, rozrywki, wellbeing i coworkingu, Accor umożliwia nowe sposoby życia, pracy i spędzania czasu wolnego.
Aby realizować cele biznesowe, portfolio Accor obejmuje także działalność ukierunkowaną na dystrybucję usług, działania operacyjne i doświadczenia w branży hotelarskiej. Goście mają dostęp do jednego z najbardziej atrakcyjnych programów lojalnościowych na świecie. Accor jest głęboko zaangażowany w tworzenie zrównoważonego rozwoju aktywnie działając na rzecz naszej planety i lokalnych społeczności. W ramach programu Planet 21 - Acting Here. Accor działa na rzecz „pozytywnego hotelarstwa”, a w ramach Accor Solidarity pomaga osobom w niekorzystnej sytuacji życiowej poprzez szkolenia zawodowe i dostęp do miejsc pracy.