Główny specjalista

Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
Katowice
praca stacjonarna
4 dni temu
Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 144810

Warunki pracy


  • Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.
  • Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.
  • Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego. 
  • Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.
  • Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.
  • Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim.

Zakres zadań

  • Uczestniczy w opracowaniu i przygotowaniu materiałów planistycznych do projektu budżetu Ministra Przemysłu
  • Sporządza projekty planu i plan dochodów i wydatków w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym, na podstawie zgłoszeń komórek organizacyjnych Ministerstwa Przemysłu oraz zgodnie z limitami wydatków
  • Sporządza projekty planu dochodów i wydatków w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym, na podstawie zgłoszeń komórek organizacyjnych Ministerstwa Przemysłu oraz zgodnie z limitami wydatków
  • Weryfikuje i analizuje wnioski komórek organizacyjnych MP o dokonanie zmian w planie finansowym MP oraz na ich podstawie opracowuje propozycje zmian w planie w ciągu roku
  • Przygotowuje i opracowuje wystąpienia do ministra właściwego do spraw finansów (w szczególności wnioski o uruchomienie rezerw celowych) oraz innych ministerstw
  • Monitoruje realizację oraz zaangażowanie planu finansowego po zmianach w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym poprzez analizę stopnia wykonania wydatków przez komórki organizacyjne MP, w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym oraz uzgadnia plan po zmianach i monitoruje zaangażowanie
  • Tworzy bieżące analizy z wykonania planów dochodów, wydatków, zadań oraz wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego
  • Sporządza na potrzeby Ministra Finansów, Biura Analiz Sejmowych oraz Komisji Sejmowych i Senackich projekty szczegółowych informacji związanych z projektem oraz wykonaniem budżetu w części 48
  • Opracowuje wewnętrzne procedury w zakresie procesów realizowanych przez wydział, w celu zapewnienia sprawnej i usystematyzowanej realizacji zadań

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego (powyżej 3 lat) pracy samodzielnej w obszarze planowania lub wykonywania budżetu
  • Wiedza w zakresie: finansów publicznych, podstaw rachunkowości, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Kompetencje behawioralne: skuteczna komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, myślenie analityczne
  • Dobra znajomość pakietu MS Office, w szczególność arkusza kalkulacyjnego MS Excel
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne”
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Umiejętność obsługi systemu bankowości elektronicznej NBP
  • Umiejętność obsługi Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa (TREZOR)
  • Szkolenia z zakresu finansów publicznych, budżetu zadaniowego

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających staż powyżej 3 lat pracy samodzielnej w obszarze planowania lub wykonywania budżetu (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy).
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne".
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-19 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty można przesłać pocztą na adres:
Ministerstwo Przemysłu
ul. Powstańców 30
40-039 Katowice
Dokumenty można składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.00-16.00 lub przez ePUAP.

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Klauzula informacyjna z art. 13 – nabór na wolne stanowisko pracy w Ministerstwie Przemysłu.


Administrator Danych Osobowych:


        
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Przemysłu, 40-039 Katowice, ul. Powstańców 30.



Inspektor Ochrony Danych:



W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem poczty e-mail: iod@mp.gov.pl lub pisemnie na adres: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Przemysłu,
40-039 Katowice, ul. Powstańców 30.



Cel przetwarzania:



Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji procesu naboru na wolne stanowisko pracy w Ministerstwie Przemysłu.



Podstawa prawna przetwarzania:


 
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z art. 221 § 1, 2, 4, 5 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) w związku z art. 4, 4a, 26, 29, 30, 31, 33 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z art. 10 RODO* w związku z art. 4 pkt 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w zakresie odebrania oświadczenia o niekaralności oraz, w przypadku kandydatów wybranych w naborze, którzy wyrazili zgodę na zatrudnienie, art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z art. 229 § 1 pkt 1 i § 4a Kodeksu pracy w związku z załącznikiem 3a rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy. W przypadku złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu zamiaru skorzystania przez Panią/Pana z uprawnień w pierwszeństwie w zatrudnieniu osoby niepełnosprawnej, na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej) w związku z art. 28 ust. 2b i 29a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409).


Podanie przez Panią/Pana innych danych osobowych w zakresie danych niewymaganych w ogłoszeniu o naborze zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie tych danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO*). Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.


Następnie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U.2020.164 t.j.
z dnia 2020.02.03).



Odbiorcy danych:


Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą pracownicy upoważnieni do przetwarzania danych osobowych, ponadto dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom do tego uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym na naszą rzecz usługi wymagające dostępu do danych osobowych.  


  
Przekazywanie danych poza EOG:
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.



Okres przechowywania:


Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny ministerstwa ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.


Przysługuje Pani/Panu prawo:


dostępu do dotyczących Pani/Pana danych osobowych;
sprostowania swoich danych osobowych;
usunięcia danych osobowych;
ograniczenia przetwarzania danych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO*;
do cofnięcia zgody do przetwarzania danych osobowych.


Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:



Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO*.



Informacja o wymogu podania danych:



Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w procedurze rekrutacji. Podanie danych osobowych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie, jednak jej wycofanie nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na tej podstawie przed wycofaniem zgody.



Profilowanie


Pani/Pana dane osobowe nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.


*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.), (RODO).

Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Konsultant Finansowy

    Prudential Polska Sp. z o.o.   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  kontrakt B2B  pełny etat / tymczasowa/dodatkowa
    19 godz.
    Jeżeli myślisz o zmianie branży lub szukasz dodatkowego źródła dochodu, a ponadto posiadasz wysoki poziom samodyscypliny, jesteś ambitny i komunikatywny – porozmawiaj z nami o możliwości współpracy. Główne zadania na ww. stanowisku to: pozyskiwanie klientów oraz sprzedaż...
  • Starszy inspektor kontroli państwowej w Delegaturze NIK

    Najwyższa Izba Kontroli   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    21 godz.
    Zadania realizowane na stanowisku: wykonywanie czynności kontrolnych zgodnie z zasadami i trybem postępowania kontrolnego, programem kontroli lub tematyką kontroli doraźnej i poleceniami nadzorujących kontrolę; ustalanie stanu faktycznego w zakresie działalności poddanej kontroli oraz...
  • Doradca Klienta

    Bank Pocztowy S.A.   Katowice    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    3 dni
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.
  • Doradca Klienta

    Bank Pocztowy S.A.   Piekary Śląskie    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    3 dni
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.
  • Specjalista Obsługi Klienta

    GRUPA PZU   Bytom    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    13 dni
    Realizowanie planów sprzedażowych; Obsługę klienta zgodnie ze standardami Grupy PZU; Utrzymywanie długofalowych relacji z klientem; Przyjmowanie gotówkowych i bezgotówkowych wpłat ubezpieczeń; Budowanie portfela klientów;
  • Doradca Klienta

    Bank Pocztowy S.A.   Tarnowskie Góry    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    3 dni
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.
  • Doradca klienta indywidualnego

    PKO Bank Polski   Libiąż, 11 Listopada 2    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Na co dzień w naszym zespole:masz bezpośredni kontakt z naszymi klientami zapewniając im kompleksową obsługę, jesteś profesjonalny/a i budujesz przyjazne relacje z klientami,pracujesz na swoją premię, prowadząc aktywną sprzedaż produktów oraz usług bankowych i...
  • Specjalista ds. walidacji modeli

    Bank Pocztowy S.A.   śląskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Warszawa
    specjalista (mid)  umowa o pracę
    21 godz.
    Twój zakres obowiązków przeprowadzanie walidacji okresowych i prewalidacji model zarządzania ryzykiem (modele decyzyjne, IFRS9, modele nadzorcze, inne obowiązujące w banku modele ilościowe) rozwój metodyki walidacji modeli i polityki zarządzania ryzykiem modeli; koordynacja prac...
  • Prawnik (In-house)

    CCPORTER Sp. z o.o.   śląskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Warszawa
    specjalista mid / senior  kontrakt B2B  pełny etat
    21 godz.
    Twoje zadania na co dzień: Wsparcie prawne - bieżąca obsługa prawna poszczególnych spółek zagranicznych w zakresie przygotowywania projektów umów, dokumentów korporacyjnych, opinii prawnych, regulaminów oraz komunikacji urzędowej Analiza tematów prawnych pojawiających się w codziennej...
  • Specjalista ds. Kontrolingu

    Diehl Metering   Bażanowice, ul. Cieszyńska 1A    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    22 godz.
    Jako Specjalista ds. Kontrolingu będziesz: Prowadzić analizy wyników finansowych, identyfikując kluczowe trendy i odchylenia; Opracowywać i prezentować raporty zawierające dane istotne dla Grupy Diehl; Uczestniczyć w procesach budżetowania i prognozowania; Tworzyć analizy finansowe ad hoc,...