Główny specjalista

Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
Katowice
praca stacjonarna
5 dni temu
Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 144377

Warunki pracy


  • Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.
  • Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.
  • Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego. 
  • Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.
  • Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.
  • Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim (podróże służbowe).

Zakres zadań

  • Prowadzi czynności kontrolne lub kieruje pracą zespołu kontrolującego w trakcie kontroli realizowanych w komórkach organizacyjnych Ministerstwa Przemysłu oraz jednostkach podległych i nadzorowanych przez Ministra.
  • Opracowuje dokumenty pokontrolne z przeprowadzonych kontroli wraz z aktami kontroli.
  • Opracowuje, w oparciu o stwierdzone ustalenia, informacje o wynikach kontroli, w tym przedstawia oceny kontrolowanych zagadnień oraz propozycje działań stanowiących odpowiedź na ustalenia kontroli.
  • Rozpatruje zastrzeżenia zgłoszone do treści dokumentów pokontrolnych oraz formułuje propozycje zaleceń pokontrolnych zmierzających do usunięcia nieprawidłowości i poprawy efektywności działania kontrolowanych jednostek lub komórek.
  • Monitoruje realizację zaleceń pokontrolnych.
  • Sporządza projekty wniosków do właściwych organów w zakresie ustaleń kontrolnych odnośnie do popełnionych przestępstw.
  • Dokonywanie okresowej analizy wyników kontroli instytucjonalnej w celu zidentyfikowania obszarów wymagających szczególnego nadzoru w związku z wcześniej wykrytymi uchybieniami i nieprawidłowościami.
  • Współuczestniczy w przygotowywaniu planu kontroli oraz sporządzaniu okresowych informacji sprawozdawczych.
  • Przygotowuje informacje w zakresie kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w ministerstwie oraz jednostkach podległych i nadzorowanych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego pracy w urzędach administracji publicznej na stanowiskach związanych z: przeprowadzaniem kontroli lub/i przeprowadzaniem audytu wewnętrznego
  • Znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej
  • Znajomość Standardów kontroli w administracji rządowej wydanych 31 sierpnia 2017 r.
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości
  • Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość ustawy - Prawo zamówień publicznych
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Umiejętność analitycznego i twórczego myślenia, podejmowania decyzji, umiejętność organizacji pracy, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się oraz jasnego formułowania wniosków i zaleceń, rzetelność, terminowość
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Aktualne poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych albo zgoda na poddanie się poszerzonemu postępowaniu sprawdzającemu.

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 3 lata stażu pracy w urzędach administracji publicznej na stanowiskach związanych z: przeprowadzaniem kontroli lub/i przeprowadzaniem audytu wewnętrznego (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy)
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa 4 państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaOświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-05 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Przemysłu
ul. Powstańców 30
40-039 Katowice
Dokumenty można przesłać pocztą, składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.00-16.00 lub przez ePUAP.

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).


o   Administrator danych i kontakt do niego: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Przemysłu z siedzibą przy ul. Powstańców 30, 40-039 Katowice, zwany dalej „Administratorem danych”.


o   Kontakt do inspektora ochrony danych: Z inspektorem ochrony danych (IOD) wyznaczonym przez Administratora danych może się Pani/Pan kontaktować: 1) pocztą tradycyjną na adres Ministerstwo Przemysłu z siedzibą przy ul. Powstańców 30, 40-039 Katowice, 2) pocztą elektroniczną na adres e-mail: iodo@mp.gov.pl.


o   Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru


o   Informacje o odbiorcach danych: Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procesu naboru na wolne stanowisko pracy w Ministerstwie Przemysłu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze danych) w związku z art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy i art. 26 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2022 r. poz. 1691, z późn. zm.) oraz udzielonej przez Panią/Pana zgody zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO w zakresie, w jakim zostały przez Panią/Pana podane dane dodatkowe niewymagane przez wskazane akty prawne, przy czym Administrator danych zastrzega, że nie oczekuje przekazywania tego typu danych. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie organom upoważnionym na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego. Ponadto Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom zapewniającym na rzecz Administratora danych obsługę techniczną i informatyczną (takim jak dostawcy oprogramowania, podmioty świadczące usługi serwisowe, hostingowe) na podstawie zawartych z tymi podmiotami umów powierzenia przetwarzania danych osobowych lub podmiotom zapewniającym obsługę prawną na rzecz Administratora. Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane na czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej i zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru lub zatrudnienia wybranego w naborze kandydata. Posiada Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania; 2) wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych; 3) cofnięcia zgody i usunięcia danych w zakresie danych, które zostały podane dodatkowo (nadmiarowo) i nie są wymagane przez wskazane akty prawne. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest obowiązkowe, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w procedurze rekrutacji w procesie naboru na wolne stanowisko pracy w Ministerstwie Przemysłu. Administrator danych nie wymaga podawania przez Panią/Pana jakichkolwiek innych danych niż te wskazane bezpośrednio w przytoczonych wyżej przepisach prawa, jeżeli jednak zdecyduje się Pani/Pan podać inne dane, Administrator danych przyjmie, że są one przekazane na zasadzie dobrowolności i za wyrażoną przez Panią/Pana zgodą. Dane te nie będą jednak brane pod uwagę w prowadzonym procesie naboru. Pani/ Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.


o   Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji


o   Uprawnienia:


1.     prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;


2.     prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;


3.     prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;


4.     prawo do usunięcia danych osobowych; - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;


5.     prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).


o   Podstawa prawna przetwarzania danych:


1.     art. 6 ust. 1 lit. b RODO;


2.     art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;


3.     art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.


o   Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie. Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.


o   Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane

Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Inspektor

    Warmińsko - Mazurskie Centrum Nowych Technologii   Olsztyn    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Zakres obowiązków na stanowisku Nadzór nad systemami SSWiN, KD, CCTV, Ppoż, zasilania gwarantowanego (UPS/agregat) i klimatyzacji w obiektach Regionalnej Sieci Szerokopasmowej (RSS); Diagnozowanie i usuwanie prostych awarii urządzeń elektronicznych wykorzystywanych w systemach SSWiN,KD, CCTV,...
  • Starszy Inspektor / Specjalista / Starszy Specjalista w Oddziale Remontów i Usuwania Awarii

    Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A.   Warszawa, ul. Mikkego 4    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa na zastępstwo  pełny etat
    6 dni
    Główny zakres obowiązków: udział w komisjach na terenie m.st. warszawy na wezwania organów miasta; koordynacja z jednostkami zewnętrznymi i wewnętrznymi dotycząca prac prowadzonych na sieci wodociągowej; przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia, kalkulacji szacunkowej wartości...
  • Specjalista / Specjalistka w Centrum Bezpieczeństwa Dworców Kolejowych

    Polskie Koleje Państwowe S.A.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    14 godz.
    Zakres czynności: Reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych zaistniałych na dowolnym dworcu kolejowym PKP S.A. w kraju - w Centrum Bezpieczeństwa Dworców Kolejowych PKP S.A. (całodobowy punkt kontaktowy PKP S.A. w kolejowym systemie zarządzania kryzysowego), Obsługa systemów zabezpieczenia...
  • Pracownik do spraw kontroli finansowej

    Urząd Miejski Wrocławia   Wrocław, ul. Wojciecha Bogusławskiego 8,10    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    15 godz.
    Do Twoich głównych zadań na tym stanowisku będzie należało: przeprowadzanie kontroli, w tym: przygotowywanie i analiza dokumentacji organizacyjno-prawnej i finansowo-księgowej niezbędnej do przeprowadzenia kontroli; przeprowadzanie kontroli planowych oraz o charakterze doraźnym; prowadzenie...
  • Młodszy Inspektor Nadzoru Budowlanego

    Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Łodzi   Łódź, ul. Warecka 3    praca hybrydowa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Czym będziesz się zajmować: przeprowadzanie inspekcji budów i innych obiektów budowlanych; przeprowadzanie inspekcji obiektów użytkowanych; przeprowadzanie kontroli obowiązkowych; prowadzenie postępowań dotyczących wyjaśniania przyczyn powstawania katastrof budowlanych; przygotowywanie...
  • Specjalista w Wydziale Śródlądowych Dróg Wodnych

    Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie   Warszawa, ul. Żelazna 59A    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    OSOBA NA TYM STANOWISKU BĘDZIE ODPOWIEDZIALNA ZA: udział w sporządzaniu programów realizacji zadań związanych z utrzymaniem wód oraz pozostałego mienia Skarbu Państwa związanego z gospodarką wodną w zakresie utrzymania śródlądowych dróg wodnych, udział w sporządzaniu programu...
  • Inspektor / Koordynator ds. BHP z j. niemieckim

    MULTiSERWIS Sp. z o.o.   Krapkowice    praca mobilna
    specjalista (mid) / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Twój zakres obowiązków wykonywanie obowiązków służb BHP na budowach realizowanych przez Multiserwis; nadzór nad prowadzeniem dokumentacji BHP na projektach; współpraca ze służbami BHP klienta na budowach; aktywne promowanie kultury BHP poprzez realizację szkoleń i działań mających...
  • Inspektor Nadzoru w specjalności elektryki / automatyki

    Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A.   Warszawa, ul. Brukselska 21    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / junior  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Główny zakres obowiązków: kontrola wykonywania robót na budowie zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją, przepisami BHP i p.poż., obowiązującymi normami technicznymi oraz zasadami wiedzy technicznej; potwierdzenie faktycznie wykonanych robót; sprawdzanie i odbiór robót ulegających zakryciu...
  • Starszy Inspektor w Dziale Fakturowania

    Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A.   Warszawa, Zaruskiego 4    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę / na zastępstwo  pełny etat
    10 dni
    Główny zakres obowiązków: rozliczanie Odbiorców Indywidualnych, wystawianie faktur, faktur korygujących, duplikatów, naliczanie bonifikat; obsługa korespondencji związanej z dokonywanymi rozliczeniami, rozpatrywanie reklamacji, analiza zasadności składanych skarg, udzielanie odpowiedzi na...