Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.
- Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.
- Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.
- Użytkowanie sprzętu biurowego.
- Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.
- Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.
- Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku
- Gotowość do krajowych podróży służbowych
Zakres zadań
- Przygotowuje koncepcje rozwiązań prawnych dotyczących górnictwa, hutnictwa, paliw, surowców energetycznych (w tym ropy naftowej i gazu ziemnego), energii jądrowej oraz gospodarki wodorowej
- Inicjuje, przygotowuje i opiniuje projekty założeń, projekty ustaw, projekty aktów normatywnych niższego rzędu (w szczególności rozporządzeń) i innych dokumentów dotyczących górnictwa, hutnictwa, paliw, surowców energetycznych (w tym ropy naftowej i gazu ziemnego), energii jądrowej oraz gospodarki wodorowej
- Opiniuje projekty aktów prawnych pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym, przygotowywane w merytorycznych komórkach organizacyjnych Ministerstwa Przemysłu
- Koordynuje proces opiniowania projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych kierowanych do Ministra Przemysłu w ramach rządowego procesu legislacyjnego, w tym opracowuje projekty stanowisk Ministra Przemysłu wobec tych projektów
- Koordynuje proces opracowywania, w zakresie właściwości Ministra Przemysłu, projektów stanowisk Rządu dotyczących projektów ustaw kierowanych do Sejmu przez podmioty inne niż Rada Ministrów
- Uczestniczy w konferencjach uzgodnieniowych, posiedzeniach komisji prawniczych w Rządowym Centrum Legislacji oraz posiedzeniach komisji sejmowych i senackich
- Opiniuje i przygotowuje regulacje wewnętrzne obowiązujące w Ministerstwie Przemysłu
- Realizuje inne zadania zlecone przez Dyrektora Departamentu Prawnego z zakresu obsługi legislacyjnej
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego stażu pracy związanego z opracowywaniem aktów prawnych
- Znajomość „Zasad techniki prawodawczej”
- Znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie administracji rządowej
- Znajomość przepisów określających tryb prowadzenia prac legislacyjnych
- Znajomość przepisów o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa
- Znajomość przepisów o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Rzetelność
- Kreatywność
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera (środowisko Windows i MS Office)
- Znajomość informatycznych systemów informacji prawnej
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Ukończona aplikacja legislacyjna
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie stażu pracy tj. co najmniej 4 lata pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy)
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa 4 państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających ukończenie aplikacji legislacyjnejKopie dokumentów potwierdzających co najmniej 4 lata pracy w administracji publicznej (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy, umowy cywilnoprawne)Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-04 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Ministerstwo Przemysłu
ul. Powstańców 30
40-039 Katowice
Dokumenty można przesłać pocztą, składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.00-16.00 lub przez ePUAP.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Przemysłu, 40-039 Katowice, ul. Powstańców 30.
Inspektor Ochrony Danych:
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem poczty e-mail: iod@mp.gov.pl lub pisemnie na adres: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Przemysłu, 40-039 Katowice, ul. Powstańców 30.
Cel przetwarzania:
Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji procesu naboru na wolne stanowisko pracy w Ministerstwie Przemysłu.
Podstawa prawna przetwarzania:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z art. 221 § 1, 2, 4, 5 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) w związku z art. 4, 4a, 26, 29, 30, 31, 33 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z art. 10 RODO* w związku z art. 4 pkt 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w zakresie odebrania oświadczenia o niekaralności oraz, w przypadku kandydatów wybranych w naborze, którzy wyrazili zgodę na zatrudnienie, art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z art. 229 § 1 pkt 1 i § 4a Kodeksu pracy w związku z załącznikiem 3a rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy. W przypadku złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu zamiaru skorzystania przez Panią/Pana z uprawnień w pierwszeństwie w zatrudnieniu osoby niepełnosprawnej, na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej) w związku z art. 28 ust. 2b i 29a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409).
Podanie przez Panią/Pana innych danych osobowych w zakresie danych niewymaganych w ogłoszeniu o naborze zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie tych danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO*). Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Następnie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U.2020.164 t.j. z dnia 2020.02.03).
Odbiorcy danych:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą pracownicy upoważnieni do przetwarzania danych osobowych, ponadto dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom do tego uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym na naszą rzecz usługi wymagające dostępu do danych osobowych.
Przekazywanie danych poza EOG:Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
Okres przechowywania:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny ministerstwa ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.
Przysługuje Pani/Panu prawo:
dostępu do dotyczących Pani/Pana danych osobowych;
sprostowania swoich danych osobowych;
usunięcia danych osobowych;
ograniczenia przetwarzania danych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO*;
do cofnięcia zgody do przetwarzania danych osobowych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO*.
Informacja o wymogu podania danych:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w procedurze rekrutacji. Podanie danych osobowych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie, jednak jej wycofanie nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na tej podstawie przed wycofaniem zgody.
Profilowanie
Pani/Pana dane osobowe nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.), (RODO).