Ministerstwo Zdrowia w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 143659
Warunki pracy
- Praca biurowa wykonywana jest w pozycji siedzącej przy komputerze, co najmniej 4 godziny dziennie;
- Praca pod presją czasu;
- Zagrożenie korupcją;
- Spiętrzenie zadań z różnych obszarów działania;
- Budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich;
- W budynku jest winda i toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych;
- Przed budynkiem są podjazdy dla wózków inwalidzkich;
Zakres zadań
- Tworzy i realizuje strategię oraz plan komunikacji w social mediach (SoMe) dla Urzędu w porozumieniu z dyrektora Biura oraz rzecznikiem prasowym oraz współpracuje z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Zdrowia i podmiotami zewnętrznymi w zakresie pozyskiwania informacji do komunikacji w SoMe; analizuje monitoring mediów społecznościowych pod kątem potencjalnych kryzysów i potrzeb komunikacyjnych, prowadzi bieżącą komunikację w kanałach elektronicznych Ministerstwa zdrowia.
- Prowadzi stronę internetową Ministerstwa Zdrowia oraz weryfikuje i przebudowuje struktury serwisu w celu zapewnienia sprawnego przepływu informacji pomiędzy urzędem a społeczeństwem.
- Samodzielne kreuje i przygotowuje projektów informacji dla mediów społecznościowych w ramach planowych oraz nieplanowanych wcześniej działań (konferencje prasowe, briefingi, kampanie informacyjne) realizowanych przez Biuro Komunikacji we współpracy z rzecznikiem prasowym urzędu, w celu realizacji zadań wynikających z polityki informacyjnej urzędu oraz kształtowania jego wizerunku, w tym również obsługa dziennikarzy i samodzielne przygotowywanie projektów odpowiedzi na podpis rzecznika prasowego lub dyrektora Biura Komunikacji.
- Wspiera zespół Biura w opiniowaniu projektów odpowiedzi na zapytania w trybie dostępu do informacji publicznej oraz prowadzenie rejestru tych zapytań.
- Przegląda, analizuje i archiwizuje na polecenie Dyrektora Biura materiały komunikacyjne, w celu monitoringu wizerunku urzędu i Ministra oraz efektów medialnych działań informacyjnych prowadzonych przez Biuro i rzecznika prasowego oraz współpracuje przy tworzeniu baz danych prowadzonych przez Biuro: bazy danych kluczowych uczestników komunikacji w SoMe oraz „bank odpowiedzi”, w szczególności w sytuacjach kryzysowych Zadanie 6:
- Przyjmuje zlecenia od dziennikarzy oraz udzielanie informacji mediom w porozumieniu z rzecznikiem prasowym. Przygotowuje projekty odpowiedzi na podpis rzecznika prasowego lub dyrektora Biura Komunikacji. Obsługuje dziennikarzy polskich i zagranicznych i elektronicznej korespondencji zagranicznej wpływającej do Biura. Organizuje i obsługuje we współpracy z innymi pracownikami Biura konferencje prasowe i briefingi w celu realizacji polityki informacyjnej urzędu, w szczególności w zakresie komunikacji SoMe. Monitoruje serwisy agencji prasowych i prasy regionalnej z zakresu ochrony zdrowia oraz działalności urzędu.
- Na prośbę Dyrektora Biura wspiera zespół w zarządzaniu Biuletynem Informacji Publicznej Ministerstwa Zdrowia i udostępnianie w nim dokumentów określonych ustawą z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. z 2017 r. poz. 248) oraz informacji publicznej na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
- We współpracy z Dyrektorem Biura oraz zastępcą dyrektora biura przygotowuje strategię komunikacyjną w SoMe urzędu oraz kierownictw, w tym strategię komunikacji kryzysowej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z obsługą mediów lub doświadczenie dziennikarskie.
- Umiejętność redagowania informacji w kanałach Social Media (SoMe): Linkedin, Facebook, Twitter, Instagram);
- Rozumienie specyfiki różnych kanałów i umiejętne dostosowywanie treści i formy przekazu do wybranego kanału;
- Umiejętności fotograficzne i graficzne niezbędne do realizacji komunikacji w SoMe;
- Wiedza o public relations;
- Znajomość rynku mediów, w tym w szczególności elektronicznych;
- Znajomość podstawowych zagadnień związanych z ochroną zdrowia;
- Orientacja w życiu społeczno-politycznym;
- Komunikatywność;
- Umiejętność pracy w zespole;
- Odpowiedzialność za realizowane projekty.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym w mowie i w piśmie;
- Samodzielność w zakresie realizowanych zadań;
- Kreatywność;
- Znajomość obsługi komputera;
- Otwartość;
- Umiejętność podejmowania decyzji
- Nastawienie na rozwiązanie (nie problem);
- Proaktywność;
- Znajomość prawa prasowego;
- Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej.