Główny Urząd Miar w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 119529
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych. Czas pracy przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu. Praca w terenie, krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
W budynku znajduje się winda, są także łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Zakres zadań
- Przygotowuje okresowe sprawozdania i wnioski w zakresie prawidłowości wykonywania przez terenowe organy administracji miar i administracji probierczej, zadań należących do ich zakresu działania.
- Prowadzi analizy materiałów pokontrolnych i opracowuje generalne wnioski.
- Przygotowuje zawiadomienia o ujawnionych naruszeniach dyscypliny finansów publicznych w zakresie nadzoru sprawowanego przez Prezesa GUM nad okręgowymi urzędami miar i okręgowymi urzędami probierczymi.
- Przygotowuje analizy w programie MS Excel, raporty okresowe z zakresu działania jednostek nadzorowanych oraz plany zadań inwestycyjnych.
- Przygotowuje i przeprowadza, zgodnie z zatwierdzonym planem, kontrole jednostek nadzorowanych przez Prezesa Urzędu oraz kontrole doraźne w zakresie określonym odrębnymi przepisami.
- Koordynuje kontrole zewnętrzne przeprowadzane w Głównym Urzędzie Miar przez Najwyższą Izbę Kontroli i inne organy kontroli.
- Przygotowuje, na podstawie wniosków pokontrolnych, informacje nt. obszarów działalności jednostek nadzorowanych narażonych na ryzyka.
- Realizuje zadania w zakresie sprawowania przez Prezesa Głównego Urzędu Miar nadzoru nad jednostkami podległymi w celu eliminacji uchybień i polepszenia efektywności i racjonalności ich działania. Przeprowadza okresowe analizy z zakresu wymienionego w art. 175 ustawy o finansach publicznych m.in. dokonywanych wydatków przy wykorzystaniu służbowych kart płatniczych i ustalonych zasad użytkowania tych kart.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- Wiedza w zakresie analizy danych i raportowania
- Znajomość ustawy: o kontroli w administracji rządowej, kodeksu postępowania administracyjnego, o rachunkowości wraz z aktami wykonawczymi, o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi, o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych
- Umiejętność: komunikacji, argumentacji, współpracy, organizacji pracy, zorientowanie na osiąganie celów, rozwiązywania problemów, pracy pod presją czasu i w sytuacjach stresujących
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność obsługi pakietu MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z zakresu przeprowadzania kontroli przez organy administracji publicznej
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- Znajomość ustawy Prawo o miarach oraz aktów wykonawczych
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Znajomość ustawy Prawo probiercze oraz aktów wykonawczych
- Umiejętność wykorzystywania narzędzi komputerowych dotyczących zbierania i gromadzenia informacji, przetwarzania danych i raportowania
- Znajomość systemu QUORUM