Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 105748
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Opracowuje założenia do planu finansowego Funduszu Solidarnościowego (FS) oraz we współpracy z Departamentem Budżetu projekt planu finansowego, a także jego wykonanie. Przygotowuje wnioski w sprawie zmian w planie finansowym w trakcie roku budżetowego i sprawozdania z realizacji planu, a także okresowe analizy z wykonania przychodów i wydatków FS.
- Kształtuje zasady zarządzania FS, w tym opracowuje projekty programów resortowych oraz zadań finansowanych ze środków FS, we współpracy z komórkami organizacyjnymi Biura, departamentami Ministerstwa, ministerstwami, Narodowym Funduszem Zdrowia oraz innymi instytucjami.
- Przygotowuje założenia dotyczące aktualizowania dokumentów programowych Funduszu Solidarnościowego oraz dokumentów związanych z zawieraniem, realizacją i rozliczaniem umów finansowanych ze środków FS.
- Opracowuje założenia i regulaminy naboru wniosków oraz konkursu ofert oraz monitoruje i nadzoruje zadania związane z prowadzeniem naboru wniosków i konkursu ofert oraz analizuje składane dokumenty.
- Monitoruje realizację resortowych programów, w tym w szczególności dokonuje analizy problemów/uwag zgłaszanych przez wnioskodawców, udziela wyjaśnień w sprawa bieżących związanych z realizacją programów pracownikom urzędów wojewódzkich, samorządom i ich jednostkom oraz organizacjom pozarządowym.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
- Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i przepisów wykonawczych
- Znajomość ustawy o Funduszu Solidarnościowym
- Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych w zakresie funduszy celowych
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Komunikatywność
- Rzetelność
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe