Główny Specjalista w Sekcji Nadzoru i Sprawozdawczości
w Biurze Księgowości
Numer ogłoszenia: BK/21/123
Miejsce pracy: Warszawa
Termin składania ofert 28.06.2021 r.
Szczegóły oferty
GŁÓWNE ZADANIA:
- aktualizacja dokumentacji przyjętych zasad rachunkowości Funduszu stosownie do uregulowań określonych w ustawach: o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, o rachunkowości, o finansach publicznych, podatkowych, a także w przyjętych regulacjach wewnętrznych;
- aktualizacja dokumentacji regulujących zasady obiegu dowodów księgowych oraz innych dziedzin związanych z prowadzeniem rachunkowości i gospodarki finansowej;
- aktualizacja uregulowań wewnętrznych dotyczących windykacji należności oraz współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrali i Oddziałów Wojewódzkich w zakresie ich stosowania;
- sporządzanie i przekazywanie do Oddziałów Wojewódzkich zawiadomień o wysokości przekazanych przez Centralę w miesiącu sprawozdawczym środków pieniężnych ze składek na powszechne ubezpieczenie zdrowotne;
- prowadzenie ewidencji przychodów ze składek na ubezpieczenie zdrowotne otrzymanych
- z ZUS i KRUS w ujęciu kasowym i memoriałowym; prowadzenie ewidencji przekazanych do Oddziałów Wojewódzkich środków pieniężnych ze składek na ubezpieczenie zdrowotne;
- współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz Ministerstwem Zdrowia w zakresie finansowania ubezpieczeń zdrowotnych;
- dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej dokumentów księgowych Centrali NFZ oraz dokumentów dotyczących zwrotu kosztów wynikających z dyrektywy transgranicznej otrzymanych z Oddziałów Wojewódzkich;
- dekretowanie dokumentów dotyczących zwrotu kosztów wynikających z dyrektywy transgranicznej oraz ewidencjonowanie ich na właściwych kontach księgowych w systemie finansowo księgowym;
- sporządzanie okresowych sprawozdań o poniesionych kosztach funkcjonowania dyrektywy transgranicznej;
- dokonywanie innych czynności i zadań związanych z rozliczeniami z tytułu realizacji dyrektywy transgranicznej, bieżąca współpraca z komórkami organizacyjnymi Funduszu zajmującymi się przedmiotowymi rozliczeniami;
- sporządzanie miesięcznych deklaracji VAT-7 za Narodowy Fundusz Zdrowia zgodnie z zapisami ustawy o podatku od towarów i usług; sporządzanie zestawień not księgowych wynikających z deklaracji podatkowych VAT-7 OW NFZ;
- kontrola merytoryczna zestawień not księgowych wynikających z deklaracji VAT-7 ujmowanych w księgach rachunkowych Centrali jako podatek vat należny (naliczony) w korespondencji z rozrachunkami wobec Oddziałów;
- współpraca z Urzędem Skarbowym oraz Oddziałami Wojewódzkimi NFZ w zakresie prawidłowości rozliczania podatku od towarów i usług;
- współpraca przy sporządzaniu łącznego rocznego sprawozdania finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia;
- współpraca z biegłymi rewidentami w trakcie prowadzonych audytów;
- przekazywanie do publikacji łącznego sprawozdania finansowego Funduszu;
- obsługa systemu finansowo-księgowego w zakresie ewidencji zdarzeń gospodarczych w księgach rachunkowych Centrali;
- obsługa systemu bankowego, w tym sporządzanie przelewów bankowych dotyczących płatności centrali NFZ;
- udział w pracach komisji przetargowych;
- współpraca oraz prowadzenie korespondencji merytorycznej w zakresie spraw ekonomiczno – finansowych oraz księgowych z Oddziałami Wojewódzkimi;
- sporządzanie innych sprawozdań i analiz finansowych na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne;
- przeprowadzanie kontroli prawidłowości prowadzenia ksiąg rachunkowych, obiegu dowodów księgowych, sporządzania sprawozdań finansowych, terminowości regulowania zobowiązań finansowych oraz egzekwowania należności przez Oddziały Wojewódzkie;
- zastępowanie kierownika sekcji podczas nieobecności;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
WYMAGANIA:
Wymagania konieczne:
- Wykształcenie: wyższe (ekonomiczne lub inne pokrewne)
- Lata pracy zawodowej: minimum 5 lat pracy zawodowej
Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie w pracy w księgowości;
- doświadczenie w finansach publicznych lub administracji publicznej;
- znajomość ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217 t.j.);
- znajomość ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych z dnia 27.08.2004 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 1398, z późn. zm.);
- znajomość ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 t.j.);
- znajomość obsługi programów Microsoft Office;
- umiejętności analityczne;
- systematyczność i samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań;
- umiejętność pracy w zespole;
- odpowiedzialność;
- skrupulatność;
- komunikatywność;
- kultura osobista;
- dyspozycyjność;
Wymagane dokumenty:
- CV;
- podpisany kwestionariusz osobowy;
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzających lata pracy zawodowej z tytułu umowy o pracę, umowy zlecenie lub prowadzenia działalności gospodarczej;
- kopie innych dokumentów zgodnie z wymaganiami stanowiskowymi;
- podpisane oświadczenia i zgody (zwracamy szczególną uwagę na poprawne wypełnienie dokumentów).
Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak prawidłowo złożyć dokumenty lub szukasz dodatkowych informacji dotyczących procesu rekrutacji i technik naboru, skorzystaj z naszego poradnika. Znajdziesz tam również klauzulę informacyjną oraz wzory wymaganych zgód, które ułatwią Ci aplikowanie.
ZAPRASZAMY
W przypadku dodatkowych pytań, jesteśmy dla Ciebie dostępni pod adresem e-mail: rekrutacja@nfz.gov.pl.
W przypadku dodatkowych pytań, jesteśmy dla Ciebie dostępni pod adresem e-mail: rekrutacja@nfz.gov.pl.
Naszym pracownikom oferujemy:
- Pracę w organizacji sprawnie zarządzanej, skoncentrowanej na realizacji celów
- Pracę zgodnie z metydyką LEAN MANAGEMENT
- Stabilne zatrudnienie na Umowę o Pracę
- Profesjonalny system szkoleń
- Opiekę mentora
- Możliwości awansu zawodowego
- Miłą atmosferę w pracy
- Atrakcyjne wsparcie socjalne (ZFŚS)
- Inicjatywy dbające o zdrowie
NASZE WARTOŚCI:
- OTWARTOŚĆ NA PACJENTA
- EFEKTYWNOŚĆ
- INNOWACYJNOŚĆ
- SATYSFAKCJA PRACOWNIKÓW