Ogłoszenie numer: 772932, z dnia 2015-08-05
Zarząd Inwestycji Miejskich
Zarząd Inwestycji Miejskich
ogłasza nabór na wolne urzędnicze stanowisko:
Główny Księgowy
Miejsce pracy: Wrocław
Opis stanowiska
Kandydatem na wolne urzędnicze stanowisko może być osoba, która:
- ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego,
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią,
- posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wyżej określonym stanowisku,
- spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
Wymagania niezbędne:
- posiada wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: rachunkowość, finanse,
- posiada minimum 5-letnie doświadczenie na stanowisku Głównego Księgowego w instytucjach działających w oparciu o ustawę o Finansach publicznych,
- posiada bardzo dobrą znajomość rozliczania procesu inwestycyjnego finansowanego ze środków samorządowych oraz środków zewnętrznych tj. UE, EOG i dotacji państwowych,
- posiada bardzo dobra znajomość ustaw: o Rachunkowości, o Finansach publicznych, Prawo zamówień publicznych oraz aktów wykonawczych do ustaw,
- posiada umiejętność prawidłowego interpretowania i stosowania przepisów,
- posiada umiejętność koordynowania i organizowania pracy oraz bardzo dobre umiejętności analityczne,
- posiada bardzo dobra znajomość obsługi komputera, pakietu MS Office (Excel) oraz programu Finanse Optivum Vulcan.
Wymagania dodatkowe:
- w zakresie umiejętności zawodowych:
- umiejętność prowadzenia korespondencji służbowej,
- znajomość programu Finanse Optivum Vulcan oraz Eurobudżet
- w zakresie predyspozycji osobowościowych:
- odpowiedzialność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków służbowych,
- umiejętność podejmowania decyzji i samodzielność,
- dbałość o szczegóły,
- umiejętność pracy w zespole, otwartość,
- zdolność nadawania priorytetu sprawom ważnym,
- odporność na stres.
Zakres podstawowych zadań i obowiązków służbowych:
- prowadzenie rachunkowości jednostki;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- kontrola, sprawdzanie nadzór i kierowanie realizacją zadań Działu Finansowo-Księgowego a w jego ramach działań dwóch zespołów: Zespołu ds. Finansowo-Księgowych i Zespołu ds. Finansowego Rozliczania Inwestycji, w tym:
- planowanie i nadzór nad prawidłowym i terminowym wykonywaniem zadań i obowiązków pracowników Działu oraz udzielanie pomocy i wskazówek do wykonywania powierzonych im zadań i obowiązków służbowych,
- akceptacja korespondencji i dokumentów przygotowanych przez pracowników Działu,
- zapewnienie i kontrolowanie przestrzegania przez pracowników Działu dyscypliny pracy, przepisów bhp i p.poż. oraz innych zasad i przepisów obowiązujących w ZIM,
- dbanie o rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych podległych sobie pracowników,
- sporządzanie projektu planu urlopów wypoczynkowych Działu Finansowo-Księgowego oraz akceptowanie wniosków urlopowych jego pracowników,
- inicjowanie i organizowanie spotkań grup zadaniowych dla rozwiązania złożonych zadań i problemów,
- występowanie do Dyrektora ZIM z wnioskami personalnymi – nagrody, kary, awanse itp. dla podległych sobie pracowników oraz akceptacja wniosków złożonych przez kierowników Zespołu ds. Finansowo-Księgowych i Zespołu ds. Finansowego Rozliczania Inwestycji,
- opracowywanie projektów zakresów obowiązków służbowych i uprawnień oraz projektów opisów stanowisk pracy dla podległych pracowników,
- dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych podległych sobie pracowników oraz zatwierdzanie, na podstawie pisemnego upoważnienia Dyrektora, kryteriów ocen pracowników Zespołu ds. Finansowo-Księgowych i Zespołu ds. Finansowego Rozliczania Inwestycji.
- opracowywanie projektów i analiz planu finansowo-rzeczowego Zarządu oraz informowanie Dyrektora o jego realizacji;
- czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej;
- opracowywanie projektów aktów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora dotyczących rachunkowości Zarządu;
- czuwanie nad ochroną mienia Zarządu oraz terminowym i prawidłowym rozliczaniem osób materialnie odpowiedzialnych za to mienie;
- nadzór nad zgodnością kwalifikowania wydatków z ich rodzajem;
- nadzór nad zgodnym z obowiązującymi przepisami naliczaniem funduszu socjalnego i terminowym przekazywaniem odpisu na ZFŚS.
Informacje o warunkach pracy na stanowisku „Główny Księgowy"
Pracownik będzie wykonywał pracę biurową przy komputerze w siedzibie pracodawcy.
Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- życiorys – curriculum vitae,
- kserokopie świadectw pracy potwierdzających wymagane okresy zatrudnienia,
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego doświadczenia,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- oryginał kwestionariusza osobowego wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. Nr 62, poz. 286 z późniejszymi zmianami), (http://www.zim.wroc.pl/files/kwestionariusz.pdf– plik do pobrania),
- oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (wzór http://www.zim.wroc.pl/files/karalnosc.pdf – plik do pobrania),
- oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na ww. stanowisku (wzór http://www.zim.wroc.pl/files/zdrowie.pdf – plik do pobrania),
- inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje, umiejętności (np. uprawnienia budowlane, referencje).
Prosimy o dopisanie klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych w procesie rekrutacji.