Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych we Wrocławiu
Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny księgowy
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 105075
Warunki pracy
- Praca w siedzibie urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach 7:15-15:15
- Praca przy monitorze ekranowych powyżej 4 godzin dziennie
Miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy:
- Narzędzie pracy: komputer i urządzenia biurowe (fax, kserokopiarka, skaner, niszczarka)
- Praca z dokumentami
- Często praca wykonywana pod presją czasu
- Stanowisko pracy zlokalizowane jest na III piętrze, w którym występują bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych ruchowo (brak wind/ podjazdów, odpowiednio dostosowanej toalety) Występuje konieczność przemieszczania się schodami.
Zakres zadań
- Wykonuje również zakres prac Kierownika Wydziału OA oraz całokształt prac z zakresu rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami w tym: organizuje sporządzanie, przyjmowanie, obieg i kontrole dokumentów księgowych, zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych. Koordynuje bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz prawidłowe sporządzanie sprawozdawczości
- Prowadzi gospodarkę finansową mającą na celu wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z zachowaniem zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, koordynuje terminowe ściąganie należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz terminowe regulowanie zobowiązań
- Dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym
- Dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych oraz dokonuje ich akceptacji
- Dokonuje kontroli prawidłowej realizacji dochodów i wydatków budżetowych oraz opracowuje okresowe analizy i oceny z wykonania planu finansowego jednostki
- Sporządza bilans dysponenta III stopnia
- Opracowuje projekty planów finansowych i plany finansowe w układzie budżetu tradycyjnego i zadaniowego, harmonogramy realizacji dochodów i wydatków budżetowych jednostki jako dysponenta III stopnia
- Sporządza sprawozdania budżetowe z wykonania planów oraz analizy realizacji wydatków budżetowych
- Bezpośrednio kieruje lub koordynuje pracą pracowników wydziału Organizacyjno-Administracyjnego
- Koordynuje czynności administracyjne związane z funkcjonowaniem jednostki
- Koordynuje prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niemarterialnych i prawych oraz wyposażenia, uzgodnienia stanu ze stanem księgowym w celu zgodności sald
- Koordynuje sprawy wynikające z obsługi kadrowej i płacowej pracowników urzędu
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe ukończone wyższe ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i co najmniej 3-letnia praktyka w księgowości, lub średnie: ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i co najmniej 6-letnia praktyka w księgowości, lub posiadanie wpisu do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów, lub posiadanie certyfikatu księgowego albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniających do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych , wydanych na podstawie odrębnych przepisówdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze księgowości
- Bardzo dobra znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych
- Znajomość ustawy o rachunkowości
- Znajomość ustawy Kodeks Pracy
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Umiejętność kierowania zespołem
- Zdolność analitycznego myślenia
- Znajomość obsługi programów komputerowych (Exel, Word)
- Komunikatywność
- Samodzielność
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów
- Posiada pełną zdolność do czynności prawnych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Doświadczenie zawodowe w obszarze księgowości budżetowej
- Znajomość obsługi programów: bankowości elektronicznej NBE, Płatnik, potral sprawozdawczości budżetowej GUS, e-ZUS, PFRON, Trezor
- Znajomość zasad sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych
- Umiejętność pracy w zespole