Wrocławskie Mieszkania Sp. z o.o.
Firma działająca w obszarze zarządzania
i gospodarowania nieruchomościami
Poszukujemy osoby na stanowisko:
Główny księgowy
Miejsce pracy: Wrocław
Wymagania:
- wykształcenie wyższe magisterskie (preferowany kierunek: ekonomia, rachunkowość),
- udokumentowane minimum 3 lata na stanowisku kierowniczym w księgowości lub finansach,
- dobra znajomość przepisów o rachunkowości i prawa podatkowego, znajomość i przestrzeganie obowiązujących aktów normatywnych związanych z wykonywaną pracą,
- biegła obsługa MS Office (WORD, EXCEL) oraz programów finansowo-księgowych użytkowych, preferowany OPTIMA,
- znajomość przepisów Prawa zamówień publicznych,
- umiejętność pracy w zespole i zapewnienia prawidłowej organizacji pracy zespołu,
- odporność na stres, terminowość, komunikatywność,
- znajomość programów umożliwiających pozyskanie środków na dofinansowanie inwestycji z innych źródeł, tj. przede wszystkim z Funduszy Europejskich oraz uczestnictwo przy realizacji dofinansowanych inwestycji, będzie dodatkowym atutem
Opis stanowiska:
- nadzorowanie pracy bezpośrednio podległych komórek organizacyjnych;
- prowadzenie rachunkowości Spółki, w tym dokonywanie kontroli obiegu dokumentów finansowo-księgowych;
- terminowe egzekwowanie należności i regulowanie zobowiązań;
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora, dotyczących prowadzenia rachunkowości, w szczególności w zakresie Polityki Rachunkowości, obiegu dokumentów finansowo-księgowych, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji oraz ich aktualizacja - w porozumieniu z Dyrektorem Finansowym, z uwzględnieniem specyfiki Spółki i potrzeb w zakresie rachunkowości finansowej i zarządczej;
- sporządzanie projektów planów finansowych Spółki,zgodnie z obowiązującymi zasadami i wytycznymi określonymi przez Zarząd Spółki, w porozumieniu z Dyrektorem Finansowym;
- sporządzanie sprawozdawczości statystycznej, finansowej, budżetowej;
- sporządzanie dokumentacji podatkowej Spółki, w tym w szczególności w zakresie CIT, PIT i VAT oraz dokumentacji do ZUS i PFRON;
- wdrażanie zasad budżetowania i zarządzania finansami w Spółce, zgodnie z obowiązującymi zasadami i wytycznymi określonymi przez Zarząd Spółki, w porozumieniu z Dyrektorem Finansowym;
- kontrolowanie realizacji przychodów i kosztów Spółki w aspekcie bieżącej płynności finansowej Spółki w porozumieniu z Dyrektorem Finansowym;
- sporządzanie analiz finansowych służących podejmowaniu decyzji przez Zarząd Spółki;
- analizowanie rentowności poszczególnych obszarów działalności realizowanych przez Spółkę w porozumieniu z Dyrektorami Pionów w zakresie zarządzania, obniżania kosztów i uzyskiwanych oszczędności na zadaniach realizowanych przez Spółkę;
- okresowa ocena sytuacji finansowej Spółki, w obszarze rentowności, płynności oraz zadłużenia;
- współpraca z bankami w zakresie bieżącej i kredytowej obsługi;
- współpraca z instytucjami administracji publicznej.
Oferujemy:
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- ciekawą i odpowiedzialną pracę,
- możliwość rozwoju.