OFERTA PRACY
Dyrektor Centrum Projektów Polska Cyfrowa poszukuje pracownika na stanowisko
GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO
Wymiar etatu: 1 etat
Miejsce wykonywania pracy: Warszawa ul. Spokojna 13 A
Główne obowiązki:
- zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań zgodnie z regulaminem organizacyjnym jednostki;
- przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych;
- prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z ustawą o rachunkowości i ustawą o finansach publicznych, w tym:
- prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
- gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej przepisami dotyczącymi rachunkowości, w tym rachunkowości budżetowej oraz przepisami w zakresie finansów publicznych,
- ujmowanie w księgach rachunkowych i wykazywanie w sprawozdaniach zdarzeń, w tym operacji gospodarczych, zgodnie z ich treścią ekonomiczną,
- sporządzanie wymaganych przepisami prawa sprawozdań;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywanie wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- inicjowanie sprawdzenia w drodze inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów;
- dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego;
- dokonywanie analizy wykonania planu finansowego jednostki i bieżące informowanie Dyrektora CPPC o stopniu realizacji dochodów i wydatków;
- dokonywanie bieżącej analizy prawidłowości wykorzystania środków otrzymanych na pokrycie wydatków oraz informowanie Dyrektora CPPC o stwierdzonych nieprawidłowościach;
- czuwanie nad prawidłowością umów zawieranych przez jednostkę pod względem finansowym;
- uczestniczenie w planowaniu dochodów i wydatków budżetowych CPPC (rocznych, wieloletnich i zadaniowych) we współpracy z Departamentem Finansowym;
- uczestniczenie w zarządzaniu zobowiązaniami jednostki;
- współpraca ze wszystkimi dyrektorami komórek organizacyjnych CPPC, w zakresie pełnionej funkcji, w celu poprawnej realizacji planu finansowego;
- nadzorowanie wydziału księgowości.
Wymagane niezbędne:
- obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA);
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- wykształcenie, które spełnia jeden z poniższych warunków:
- wyższe ekonomiczne i co najmniej 3 letnia praktyka w księgowości,
- średnie, policealne lub pomaturalne ekonomiczne i co najmniej 6 letnia praktyka w księgowości,
- wpis do rejestru biegłych rewidentów,
- posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych;
- co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe;
- co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w księgowości w państwowej jednostce budżetowej;
- co najmniej 2 lata doświadczenia w kierowaniu zespołem księgowym;
- znajomość ustawy o finansach publicznych oraz aktów wykonawczych;
- znajomość ustawy o rachunkowości oraz aktów wykonawczych;
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Wymagania pożądane:
- doświadczenie w pracy na stanowisku głównego księgowego w jednostce sektora finansów publicznych;
- studia podyplomowe z zakresu: audytu wewnętrznego, kontroli zarządczej, finansów publicznych;
- dobra organizacja pracy;
- umiejętność podejmowania decyzji;
- umiejętność wyznaczania celów i określania priorytetów;
- działanie pod presją czasu;
- umiejętność analitycznego myślenia;
- systematyczność, dokładność, terminowość, rzetelność, skrupulatność;
- bardzo dobra obsługa komputera w zakresie MS Office, a w szczególności: praktyczna umiejętność obsługi programu Excel;
- znajomość obsługi programów z zakresu finansów i księgowości;
- znajomość obsługi Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR;
- znajomość obsługi Bankowości elektronicznej NBP i BGK.
Oferujemy:
- umowę o pracę;
- jasną ścieżkę rozwoju;
- szeroki zakres szkoleń;
- możliwość korzystania z dodatkowych benefitów (pakiet rekreacyjno-sportowy);
- udział w konferencjach branżowych;
- możliwość rozwoju i zdobywania doświadczenia w pracy przy unikalnych projektach finansowanych ze środków unijnych, realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa;
- elastyczny czas pracy;
- nowoczesne biuro w dogodnej lokalizacji.