Ogłoszenie numer: 1491408, z dnia 2017-01-24
Zakład realizuje zadania gminy związane z zaspokajaniem potrzeb mieszkaniowych ludności oraz gospodaruje w imieniu Miasta Świnoujścia nieruchomościami, w skład których wchodzą w szczególności: gminny zasób mieszkaniowy, lokale użytkowe oraz tereny przyległe. W budynkach wspólnot mieszkaniowych nieruchomością wspólną zarządzają wyłonieni przez wspólnoty mieszkaniowe zarządcy nieruchomości lub zarządy wspólnot, natomiast Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Świnoujściu wykonuje obowiązki właścicielskie Miasta związane z posiadanymi przez Miasto udziałami w nieruchomościach wspólnych. Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Świnoujściu wykonuje także inne obowiązki Miasta wynikające ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 ze zm.), jak odtwarzanie lub aktualizacja dokumentacji technicznej budynków. Poza tym zapewnia lokale socjalne osobom uprawnionym do ich otrzymania takich lokali na mocy wyroków eksmisyjnych i zapewnia lokale zamienne. Lokalami mieszkalnymi znajdującymi się w obiektach użyteczności publicznej zarządzają jednostki organizacyjne Miasta administrujące tymi obiektami. Nadzór Miasta nad działalnością Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Świnoujściu sprawuje Wydział Ewidencji i Obrotu Nieruchomościami Urzędu Miasta Świnoujście, za wyjątkiem lokali w obiektach użyteczności publicznej i działań określonych przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.), nad którymi nadzór sprawuje Wydział Ewidencji i Zarządzania Nieruchomościami Urzędu Miasta Świnoujście. Realizacją inwestycji polegających na budowie budynków z lokalami mieszkalnymi zajmuje się Wydział Inżyniera Miasta Urzędu Miasta Świnoujście.
Główny Księgowy
Miejsce pracy: Świnoujście
Opis stanowiska
- Nadzorowanie pracy oraz planowanie i organizowanie pracy podległych komórek organizacyjnych zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, zarządzeniami, wytycznymi i zaleceniami przełożonych, w tym: realizacji wystąpień pokontrolnych i innych organów kontrolnych, przestrzegania zasad postępowania w zakresie realizacji bieżących należności i windykacji zaległości oraz niedopuszczenia do przedawnień należności, przestrzegania zasad i przepisów dotyczących zabezpieczania informacji ustawowo chronionych,
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o finansach publicznych na podstawie upoważnienia Dyrektora,
- Prowadzenie rachunkowości jednostki,
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- Dokonywanie wstępnej kontroli w zakresie zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym i kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- Dokonywanie wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków,
- Opracowywanie projektów prawa wewnętrznego w zakresie gospodarki własnej zakładu oraz realizacji dochodów, a w szczególności polityki rachunkowości i procedur kontroli wydatkowania środków publicznych,
- Aprobowanie planów finansowych dochodów i wydatków zakładu, planów urlopów wypoczynkowych pracowników w nadzorowanych komórkach organizacyjnych, planów pracy nadzorowanych komórek organizacyjnych, zakresów czynności podległych pracowników, wniosków w sprawach personalnych podległych pracowników, projektów innych pism i dokumentów sporządzanych w nadzorowanych komórkach organizacyjnych,
- Inicjowanie oraz nadzorowanie inwentaryzacji składników majątkowych zakładu,
- Analizowanie i kontrolowanie wykorzystania środków finansowych przydzielonych z budżetu Miasta Świnoujście, ze środków Unii Europejskiej będących w dyspozycji zakładu,
- Badanie przyczyn przedawnienia zobowiązań cywilnoprawnych, ustalanie osób odpowiedzialnych za dopuszczenie do przedawnień zobowiązań oraz przedkładanie wniosków o dokonanie odpisu z ksiąg rachunkowych zaległości przedawnionych,
- Dokonywania okresowych ocen pracy podległych pracowników, w uzasadnionych przypadkach wnioskowanie o dodatkowe wynagrodzenie dla tych osób; nadzorowanie efektywnego wykorzystania czasu pracy podległych pracowników,
- Tworzenie instrukcji i procedur usprawniających pracę w nadzorowanej komórce organizacyjnej oraz w zakładzie,
- Naliczanie wynagrodzeń dla pracowników i sporządzanie listy płac, w tym: przygotowywanie zestawień listy płac do księgowania, weryfikacja danych płacowych pod kątem rozliczeń z Urzędem Skarbowym i ZUS, sporządzanie raportów z płac, sporządzanie deklaracji rozliczeniowych ZUS, deklaracji podatkowych (PIT-11, PIT-8AR, PIT-40, PIT-4R) wraz z przygotowaniem rozliczeń dla Sekcji Księgowości,
- Współudział w sporządzaniu dokumentów sprawozdawczych z zakresu spraw płacowych (PFRON, GUS)
- Obowiązki wynikające z funkcji kierownika podległych pracowników.
Wymagania
O stanowisko mogą ubiegać się osoby, które:
- Posiadają obywatelstwo polskie *,
- Posiada znajomość języka polskiego w mowie i w piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,
- Mają pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystają z pełni praw publicznych,
- Nie były prawomocnie skazane za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Cieszą się nieposzlakowaną opinią,
- Spełniają jeden z poniższych warunków:
- Ukończyły ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadają co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- Ukończyły średnią , policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiadają co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- Jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- Posiadają certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów,
- Przynajmniej pół roku pełnili obowiązki Głównego księgowego,
- Posiadają dobrą znajomość regulacji prawnych w zakresie finansów publicznych, rachunkowości, prawa zamówień publicznych, ubezpieczeń społecznych,
- Znajomość obowiązujących ustaw związanych ze stanowiskiem w tym w szczególności: ordynacji podatkowej, przepisów w zakresie VAT, podatku dochodowego od osób prawnych i fizycznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o zamówieniach publicznych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy kodeks pracy.
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość obsługi komputera w zakresie systemu informatycznego niezbędnego do prowadzenia ewidencji księgowej, obsługi programu finansowo-księgowego, rozliczania rachunków, środków trwałych, systemu bankowości elektronicznej, a także elektroniczna obsługa ZUS, PFRON, Urzędu Skarbowego.
- Doświadczenie w samodzielnym wykonywaniu powierzonych zadań,
- Umiejętność samodzielnego sporządzania sprawozdań finansowych,
- Umiejętność praktycznej interpretacji przepisów,
- Umiejętność pracy w zespole i organizacji jego pracy,
- Sumienność, dokładność, odpowiedzialność,
- Doświadczenie w pracy w jednostkach samorządowych,
- Bardzo dobra obsługa komputera, pakietu Office oraz urządzeń biurowych,
- Umiejętność pracy pod presją czasu.
Oferujemy
Warunki pracy:
1. Charakter pracy na stanowisku i sposób wykonywania zadań:
- praca administracyjno - biurowa wykonywana głównie w pozycji siedzącej,
- praca przy monitorze ekranowym.
2. Miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy:
- praca wykonywana w siedzibie Zakładu przy ul. Wyspiańskiego 35c w Świnoujściu, którego wyposażenie zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki do jej świadczenia,
- stanowisko pracy zlokalizowane na I piętrze budynku,
- podstawowe wyposażenie stanowiska pracy:
- zestaw komputerowy,
- meble biurowe,
- oświetlenie sztuczne i naturalne,
- budynek nie jest wyposażony w urządzenia umożliwiające poruszanie się na wózku inwalidzkim.
3. Czas pracy i zasady wypłaty wynagrodzenia:
- norma dobowa czasu pracy wynosi 8 godzin,
- norma tygodniowa czasu pracy wynosi 40 godzin,
- wynagrodzenie za pracę wypłacane jest raz w miesiącu z dołu, nie wcześniej niż 3 dni robocze przed zakończeniem miesiąca i nie później niż w ostatnim dniu miesiąca, za który wynagrodzenie przysługuje,
- wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Zakładzie w grudniu 2016 r. wyniósł poniżej 6 %.