DelphiAutomotive PLC is a leading global supplier of electronics and technologiesfor automotive, commercial vehicle and other market segments. Operating majortechnical centers, manufacturing sites and customer support facilities in 32countries, Delphi delivers real-world innovations that make products smarterand safer as well as more powerful and efficient.
- Experience in working in a multinational company, preferably in Shares Service of BPO company
- Experience in handling customers/ AR/ credit activity – for at least 1year
- Very good command of English language
- Strong working knowledge of MS Office (in particular Excel) and analytical profile
- Proactive, Customer orientated and with intercultural competence
- Good command of German/French would be an asset
- Perform all aspects of collections regarding EMEA Customers Portfolio, including:
- Matching payments received
- Resolving customer financial queries
- Managing overdue payments through Collections Workflow (Akritiv)
- Receive and resolve discrepancies (Qty, Price, Warranty, Customer, Freight, etc)
- Prepare and dispatch dunning letters/statements
- Receive and give inputs to initiate legal and 3rd Party collections activity
- Provide support to AR Team Leader (Regional) and Regional AR Analyst for credit control activities as required
- Month end processing and reporting requirements
- Monitor Credit Scores and Payment Patterns, perform analysis and review with GPA &GPL and often with Sales
- Ensuring all activities are compliant to audit requirements
- Documenting all collection activity in SAP and Akritiv
- Updating the working procedures periodically (SOP's)
- VAT Reconciliation and Posting Journals
- Escalation and follow through of issues through Akritiv workflow (Dispute Management tool)
- Ensure Key Metric's are met and service is delivered to end users Functions (Sales, GBS Finance)
- Customer Contact, Cross functional contact and write letters and e mails to customers and POC's
- Maintain and develop relationships with relevant markets and client serviced by team and all major customers within those markets as appropriate
- Identify opportunities for continuous process improvement and innovative solutions and communicate to direct manager
- Participation in Customer and Operational and Regional Past Due calls
- The candidate might take partial role in the transition process (ca 4 weeks) – afterwards travel requirements are not foreseen
- Interesting career in a leading, world-recognized company
- Opportunity to professional growth and personal development in an international environment
- Ability to implement own ideas and solutions
- Social benefits, such as private health care and multisport cards
Poznaj
Aptiv
Aptiv, wcześniej: Delphi, jest globalną firmą technologiczną, która rozwija bezpieczniejsze, bardziej przyjazne dla środowiska i zapewniające lepszą łączność rozwiązania, umożliwiając przyszłość mobilności. Z siedzibą w Gillingham w Anglii, Aptiv zatrudnia 147 tysięcy pracowników i prowadzi 14 centrów technologicznych oraz zakłady produkcyjne i ośrodki wsparcia klienta w 45 krajach.Zakład w Gdańsku zajmuje się produkcją przełączników do samochodów.Adres:ul. Nowatorów 20 80-298 Gdańsk
Strona internetowa:https://www.aptiv.com/ Nazwy działów:
Logistyka Jakość Inżynieryjny Zakupy Finanse HR Produkcja (montaż, CBA, SMT,linia malowania, wtryskarki) Utrzymanie Ruchu
Proces rekrutacji:
1. Analiza aplikacji 2. Wstępna rozmowa telefoniczna 3. Rozmowa kwalifikacyjna 4. II rozmowa kwalifikacyjna (opcjonalnie)
Benefity:
możliwość uczestnictwa w programie kart sportowych umożliwiający korzystanie z zajęć sportowych i rekreacyjnych na terenie całej Polski ubezpieczenie grupowe akiet medyczny dla pracowników oraz ich rodzin dofinansowanie do nauki języków pakiet świadczeń w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych(np. dofinansowanie do wypoczynku, atrakcje dla dzieci itp.) oraz bezzwrotne wsparcie finansowe w przypadku trudnej sytuacji rodzinnej