ESA Logistika jest jedną z czołowych firm logistycznych reprezentowaną w czterech krajach Europy Środkowej (Czechy, Słowacja, Polska i Węgry). Obecnie ESA zatrudnia ponad 1000 osób.
Na przełomie lat 2007 i 2008 strategicznym partnerem ESA Logistika został Hitachi Transport System Ltd. (HTS).
Oddział ESA Polska powstał pod koniec 2009 roku w Gliwicach i w ciągu ostatnich lat, dzięki pracującym z nami wysokiej klasy specjalistom, zdobył uznanie wśród klientów, świadcząc zwłaszcza usługi spedycyjne oraz magazynowe typu in-house.
Aktualnie w związku z nowymi potrzebami chętnie nawiążemy współpracę z osobą na stanowisku
Jako osoba na jednych z najwyższych stanowisk w organizacji będziesz miał/miała bezpośredni wpływ na kształtowanie jej kierunków rozwoju, głównie poprzez takie działania jak:
- koordynacja i nadzorowanie księgowości, sprawozdawczości finansowej, windykacji i zgodności procedur finansowych z przepisami prawnymi i podatkowymi, w tym prowadzenie ksiąg rachunkowych dla spółki, przygotowanie sprawozdania finansowego i obsługa audytu
- zarządzanie płynnością finansową oraz analizowanie przepływów pieniężnych; planowanie, opracowanie i nadzór nad realizacją krótko i długoterminowych planów finansowych w firmie
- optymalizację dochodowości i efektywności funkcjonowania spółki w tym identyfikacja ryzyka i nieprawidłowości w rozliczeniach
- działania kontrolingowe
- współtworzenie oraz współkontrolę realizacji budżetu i planów finansowych, analiza odchyleń
- współudział w opiniowaniu strategii dalszego rozwoju spółki
- inicjowanie oraz wdrażanie projektów zwiększających efektywność spółki i ograniczających koszty, wprowadzanie automatyzacji procesów i współpraca z firmami zewnętrznymi
- zapewnianie zgodności procedur spółki z polityką Grupy oraz przepisami prawa
- analizę oraz opiniowanie kontraktów, umów oraz innych dokumentów wpływających na efektywność ekonomiczno- finansową spółki; ocena ryzyka finansowego
- współpraca oraz negocjowanie umów i warunków współpracy z instytucjami zewnętrznymi (banki, dealerzy walutowi, leasing, firmy ubezpieczeniowe)
- zarządzanie podległym działem finansowo-administracyjnym
- raportowanie do Dyrektora Zarządzającego ESA Polska i Dyrektora Finansowego ESA Czechy, wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonego
Na tym stanowisku będą potrzebne przede wszystkim ambicje, predyspozycje leaderskie i eksperckie ale również spełnienie wymagań takich jak:
- min. 2 letnie doświadczenie zawodowe na analogicznym stanowisku lub min.3 letnie na stanowisku managerskim niższego szczebla oraz chęć rozwoju; doświadczenie w pracy w rozproszonej strukturze będzie atutem podobnie jak doświadczenie w branży
- doświadczenie w zarządzaniu kilkunastoosobowym zespołem oraz umiejętność komunikacji i egzekwowania wyników pracy
- wykształcenie wyższe kierunkowe
- praktyczna wiedza i umiejętności z zakresu rachunkowości zarządczej, budżetowania i kontroli kosztów, analizowania danych finansowych, wdrażania planów i strategii finansowych
- prawo jazdy kat. B i dyspozycyjność do wyjazdów służbowych
- znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiający profesjonalny kontakt biznesowy i branżowy (silne B2/C1)
- dobra organizacja pracy własnej i podległego zespołu,
- bardzo dobrze rozwinięte umiejętności analitycznego, planistycznego i strategicznego myślenia, inicjatywna, zaangażowanie i efektywne działanie pod presją czasu i wyniku,
W zamian za twoje codzienne starania chcemy ci zaoferować:
- umowę o pracę (wstępnie na okres próbny) w pełny wymiarze czasu pracy
- samodzielne stanowisko pracy oraz wsparcie narzędziowe (komputer, telefon, samochód również do celów firmowych)
- zadaniowe podejście do pracy- gospodarowanie własnym czasem;
- wynagrodzenie (podstawa + system premiowy) i treść pracy odpowiadające twoim kwalifikacjom
- radość pracy w zaangażowanym, przyjaznym zespole, współtworzenia firmy (otwarta komunikacja, programy racjonalizatorskie)
- pracę w firmie, której dynamika rozwoju niesie ze sobą ciągle nowe możliwości