Najnowsze oferty pracy

  • Specjalista / Specjalistka ds. Płac

    Contract Administration Sp. z o.o.   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    2 dni
    Opis stanowiska: Samodzielne obsługiwanie niestandardowych i bardziej skomplikowanych usług płacowych i procesów dla klientów, Naliczanie wynagrodzeń, świadczeń pracowniczych, składek ZUS, zaliczek na podatek dochodowy; Sporządzanie oraz przesyłanie deklaracji i sprawozdań do ZUS, US,...
  • Internship in Finance (FP&A)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    praktykant/stażysta  umowa zlecenie
    2 dni
    What the day will look like Close support in various month end activities, Production and distribution of management information, Assisting during budgeting & forecasting cycles, Creation of technical solutions enabling Team to enhance work quality and efficiency, Exposure to multiple Functions...
  • Specjalista w Wydziale Planowania i Kontrolingu

    Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie   Kraków, Ul. Marszałka J. Piłsudskiego 22    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    OSOBA NA TYM STANOWISKU BĘDZIE ODPOWIEDZIALNA ZA: przygotowywanie raportów i analizę danych przy użyciu narzędzi Excel oraz programu księgowego, pozyskiwanie danych niezbędnych do sprawozdawczości, uczestnictwo w procesie zamknięcia miesiąca, weryfikowanie wydatków finansowanych z...
  • Specjalista / Specjalistka ds. płac

    VRG S.A.   Kraków    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Twój zakres obowiązków: rozliczanie czasu pracy (systemy: podstawowy, równoważny z ruchomymi godzinami rozpoczynania pracy, zadaniowy), naliczanie wynagrodzeń, zasiłków i sporządzanie listy płac (umowy o pracę, umowy cywilnoprawne), sporządzanie deklaracji rozliczeniowych i korekt do...
  • Specjalista / Specjalistka ds. księgowości

    VRG S.A.   Kraków    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Twój zakres obowiązków: sprawdzanie poprawności wprowadzanych dokumentów źródłowych; rozliczanie płatności; prowadzenie ewidencji sprzedaży i zakupu; księgowanie faktur zakupu i sprzedaży zgodnie z Ustawą o rachunkowości, MSSF, prawem podatkowym; uzgadnianie zapasów, w tym...
  • Księgowa / Młodsza Księgowa

    Finrap Sp. z o.o.   Kraków    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 dni
    Opis stanowiska: wprowadzanie dokumentów do systemu księgowego (faktury zakupu, wyciągi bankowe, polecenia księgowań, rozliczenia zaliczek itp.), pomoc przy sporządzaniu deklaracji i sprawozdań finansowych, aktywne wspieranie innych procesów związanych z obsługą księgową klientów biura.
  • Senior Technical Accounting Analyst with Dutch (Collection)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    9 dni
    What the day will look like As a key member of our Cash cycle team located in Krakow, you will be responsible for providing customer service and support to our customer base for their financial inquiries. This includes addressing client’s overdue payments, researching payment discrepancies,...
  • Technical Accounting Analyst (with Dutch)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    9 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Technical Accounting Analyst (with Italian)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    9 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Senior Technical Accounting Administrator (with Dutch)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    9 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Małopolskie Kraków Specjalista ds. Podatków Kraków
Corporate Income Tax Reporting Specialist

Corporate Income Tax Reporting Specialist

UBS
Kraków
praca stacjonarna
2859 dni temu
Corporate Income Tax Reporting Specialist
Miejsce pracy: Kraków
Nr ref.: 131379BR

Your role


Do you feel comfortable with Tax calculations? Are you familiar with all ranges of corporate income taxes? Do you like working within an international environment?
We’re looking for someone like that to help us:

Management tasks

  • Calculation of deferred taxes
  • Review of the tax provision calculations and of statistical forms of Group entities
  • Updating tax risk provisions and databases
  • Managing the invoice payment process and the tax reconciliation
  • Preparation of several reporting tasks
  • Preparation of corporate income tax returns (UK) and review of corporate income tax returns (EMEA)
  • Compliance Management such as maintenance of an inventory of Corporate Income Tax and Value Added Tax return filings, tax payments, penalties, tax audit correspondence and assessment notices

Communication tasks

  • Liaising with Regional Controlling and accounting, Group Human Resource Tax, external suppliers, etc. in order to improve review process efficiencies
  • Responsibility for the minutes of tax risk calls

Support tasks

  • Support the governance, control and documentation processes around intra-group services (e.g. review of hard transfers, prepare Transfer Pricing simulations, Service Level Agreements etc.)
  • Support the establishment of new or amended transfer pricing methodologies
  • Support and assist with the IFRS 2 process
  • Assistance with tax audits and enquiries conducted by local Tax Authorities
  • Review of international assignee or travelling employee proposals

Your team


Group Tax is UBS’s in-house tax department which supervises compliance of all Tax transactions and maintains the relationship to the regulators.
You’ll be working in the Group Tax Department within the EMEA team in London (but you will be based in Poland). Our role contributes to the creation of long term value for shareholders and stakeholders by:
competitively managing the Bank's corporate income tax affairs, in such a manner that achieves sustainable tax efficiency whilst acting in compliance with all applicable tax laws, regulations and other requirements; and
providing strong support to the operating divisions in their control of business related tax risks (both financial and reputational).

 

Your experience and skills


You have:

  • University degree in accounting and controlling or economics and/or Certified CIMA / ACA (or similar)
  • 2-3 years of accounting and controlling experience; 1-2 years of experience in tax
  • Ability to demonstrate understanding of the front-to-back processes, controls and systems infrastructure required for the tax function
  • Fluent English is a must (both written and spoken)
  • Knowledge of any other European language would be an asset (e.g. Spanish, French, Italian, etc.)

You are:

  • Able to interact directly with stakeholders with minimal supervision
  • Qualified accountant with 1-2 years of relevant accounting and/or tax experience
  • Happy to work as a member of UBS Group Tax supporting the tax team in Switzerland, potentially also the tax teams in UK or EMEA

What we offer


UBS offers talented individuals around the world a challenging, diverse and supportive working environment in which passion, commitment and hard work are valued and rewarded.

 

Your role
Do you feel comfortable with Tax calculations? Are you familiar with all ranges of corporate income taxes? Do you like working within an international environment?
We’re looking for someone like that to help us:

Management tasks
Calculation of deferred taxes
Review of the tax provision calculations and of statistical forms of Group entities
Updating tax risk provisions and databases
Managing the invoice payment process and the tax reconciliation
Preparation of several reporting tasks
Preparation of corporate income tax returns (UK) and review of corporate income tax returns (EMEA)
Compliance Management such as maintenance of an inventory of Corporate Income Tax and Value Added Tax return filings, tax payments, penalties, tax audit correspondence and assessment notices

Communication tasks
Liaising with Regional Controlling and accounting, Group Human Resource Tax, external suppliers, etc. in order to improve review process efficiencies
Responsibility for the minutes of tax risk calls

Support tasks
Support the governance, control and documentation processes around intra-group services (e.g. review of hard transfers, prepare Transfer Pricing simulations, Service Level Agreements etc.)
Support the establishment of new or amended transfer pricing methodologies
Support and assist with the IFRS 2 process
Assistance with tax audits and enquiries conducted by local Tax Authorities
Review of international assignee or travelling employee proposals

Your team

Your team
Group Tax is UBS’s in-house tax department which supervises compliance of all Tax transactions and maintains the relationship to the regulators.
You’ll be working in the Group Tax Department within the EMEA team in London (but you will be based in Poland). Our role contributes to the creation of long term value for shareholders and stakeholders by:
competitively managing the Bank's corporate income tax affairs, in such a manner that achieves sustainable tax efficiency whilst acting in compliance with all applicable tax laws, regulations and other requirements; and
providing strong support to the operating divisions in their control of business related tax risks (both financial and reputational).

Your experience and skills

Your experience and skills
You have:
University degree in accounting and controlling or economics and/or Certified CIMA / ACA (or similar)
2-3 years of accounting and controlling experience; 1-2 years of experience in tax
Ability to demonstrate understanding of the front-to-back processes, controls and systems infrastructure required for the tax function
Fluent English is a must (both written and spoken)
Knowledge of any other European language would be an asset (e.g. Spanish, French, Italian, etc.)

You are:
Able to interact directly with stakeholders with minimal supervision
Qualified accountant with 1-2 years of relevant accounting and/or tax experience
Happy to work as a member of UBS Group Tax supporting the tax team in Switzerland, potentially also the tax teams in UK or EMEA

What we offer

UBS offers talented individuals around the world a challenging, diverse and supportive working environment in which passion, commitment and hard work are valued and rewarded.

Take the next step


Are you truly collaborative? Succeeding at UBS means respecting, understanding and trusting colleagues and clients. Challenging others and being challenged in return. Being passionate about what you do. Driving yourself forward, always wanting to do things the right way. Does that sound like you? Then you have the right stuff to join us. Apply now.

 

Disclaimer / Policy Statements


UBS is an Equal Opportunity Employer. We respect and seek to empower each individual and support the diverse cultures, perspectives, skills and experiences within our workforce.

Prosimy o dopisanie klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity z dnia 26.06.2014 r., Dz. U. z 2014 r., poz. 1182). Jednocześnie oświadczam, że zostałem/am poinformowany/a o dobrowolności podania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
 

Podobne oferty

  • Specjalista / Specjalistka ds. Płac

    Contract Administration Sp. z o.o.   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    2 dni
    Opis stanowiska: Samodzielne obsługiwanie niestandardowych i bardziej skomplikowanych usług płacowych i procesów dla klientów, Naliczanie wynagrodzeń, świadczeń pracowniczych, składek ZUS, zaliczek na podatek dochodowy; Sporządzanie oraz przesyłanie deklaracji i sprawozdań do ZUS, US,...
  • Internship in Finance (FP&A)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    praktykant/stażysta  umowa zlecenie
    2 dni
    What the day will look like Close support in various month end activities, Production and distribution of management information, Assisting during budgeting & forecasting cycles, Creation of technical solutions enabling Team to enhance work quality and efficiency, Exposure to multiple Functions...
  • Specjalista w Wydziale Planowania i Kontrolingu

    Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie   Kraków, Ul. Marszałka J. Piłsudskiego 22    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    OSOBA NA TYM STANOWISKU BĘDZIE ODPOWIEDZIALNA ZA: przygotowywanie raportów i analizę danych przy użyciu narzędzi Excel oraz programu księgowego, pozyskiwanie danych niezbędnych do sprawozdawczości, uczestnictwo w procesie zamknięcia miesiąca, weryfikowanie wydatków finansowanych z...
  • Specjalista / Specjalistka ds. płac

    VRG S.A.   Kraków    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Twój zakres obowiązków: rozliczanie czasu pracy (systemy: podstawowy, równoważny z ruchomymi godzinami rozpoczynania pracy, zadaniowy), naliczanie wynagrodzeń, zasiłków i sporządzanie listy płac (umowy o pracę, umowy cywilnoprawne), sporządzanie deklaracji rozliczeniowych i korekt do...
  • Specjalista / Specjalistka ds. księgowości

    VRG S.A.   Kraków    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Twój zakres obowiązków: sprawdzanie poprawności wprowadzanych dokumentów źródłowych; rozliczanie płatności; prowadzenie ewidencji sprzedaży i zakupu; księgowanie faktur zakupu i sprzedaży zgodnie z Ustawą o rachunkowości, MSSF, prawem podatkowym; uzgadnianie zapasów, w tym...
  • Księgowa / Młodsza Księgowa

    Finrap Sp. z o.o.   Kraków    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 dni
    Opis stanowiska: wprowadzanie dokumentów do systemu księgowego (faktury zakupu, wyciągi bankowe, polecenia księgowań, rozliczenia zaliczek itp.), pomoc przy sporządzaniu deklaracji i sprawozdań finansowych, aktywne wspieranie innych procesów związanych z obsługą księgową klientów biura.
  • Senior Technical Accounting Analyst with Dutch (Collection)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    9 dni
    What the day will look like As a key member of our Cash cycle team located in Krakow, you will be responsible for providing customer service and support to our customer base for their financial inquiries. This includes addressing client’s overdue payments, researching payment discrepancies,...
  • Technical Accounting Analyst (with Dutch)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    9 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Technical Accounting Analyst (with Italian)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    9 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Senior Technical Accounting Administrator (with Dutch)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    9 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...