Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY:
Przeprowadzanie audytu wewnętrznego w BiOSG celem dostarczenia Komendantowi Oddziału oceny funkcjonowania kontroli zarządczej w Oddziale. Wykonywanie czynności doradczych mających na celu przedstawienie propozycji usprawnienia funkcjonowania Oddziału.
WARUNKI PRACY ORAZ MIEJSCE I OTOCZENIE ORGANIZACYJNO-TECHNICZNE STANOWISKA PRACY:
- praca biurowa;
- praca w siedzibie urzędu/wydziału (stanowisko pracy zlokalizowane na I piętrze w budynku wielokondygnacyjnym Komendy BiOSG);
- praca w terenie;
- wyjazdy służbowe;
- wystąpienia publiczne;
- reprezentowanie urzędu za zewnątrz;
- praca związana z obsługą klienta;
- narzędzia i materiały pracy - w szczególności komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner;
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;
- możliwość poruszania się po budynku, zainstalowane windy/podjazdy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- budynek nie posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym;
- budynek nie jest w pełni przystosowany dla osób z niepełnosprawnością.
CZAS PRACY: możliwość czasu pracy w systemie podstawowym, równoważnym, zadaniowym, skróconego tygodnia pracy lub możliwość wykonywania pracy w formie zdalnej.
LICZBA PODLEGŁYCH PRACOWNIKÓW: brak.
UPOWAŻNIENIA I PEŁNOMOCNICTWA:
- upoważnienie do przeprowadzania audytu wewnętrznego.
ZŁOŻONOŚĆ I KREATYWNOŚĆ:
Stanowisko pracy wymaga podejmowania samodzielnych decyzji o sposobie realizacji zadań w oparciu o sprecyzowany cel. Zadania wiążą się z przedstawianiem propozycji usprawnień działania Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej, modyfikacji istniejących procedur/przepisów, oceny systemów zarządzania i kontroli wewnętrznej funkcjonujących w jednostce. Istniejące przepisy i procedury wewnętrzne określają jedynie ramy funkcjonowania audytu. Większość działań audytora oparta jest na jego wiedzy i doświadczeniu. Ze względu na często występujące sytuacje bezprecedensowe oraz brak wzorców i szablonów postępowania, do każdego zadania audytowego należy podchodzić indywidualnie. Czynności audytorskie wymagają od audytora kreatywności. Dokumentacja analizy ryzyka oraz analizy zgromadzonych dowodów audytowych w różnych zadaniach audytowych wygląda odmiennie. Ponadto większość zaleceń/rekomendacji zawiera propozycje stworzenia zupełnie nowych procedur lub zmiany istniejących. Audytor powinien posiadać zdolność do szybkiego i skutecznego uczenia się ze względu na potrzebę przeprowadzania audytu w obszarach wymagających specjalistycznego przygotowania, która często wykracza poza obszar przygotowania zawodowego audytora. Charakter pracy wymaga zdolności analitycznego myślenia, systematyczności, skrupulatności, dokładności i dobrej organizacji swojej pracy. Na opisywanym stanowisku ważna jest umiejętność interpretacji przepisów, gromadzenia, analizy i ocen faktów oraz sporządzania i prezentacji jasnych i zwięzłych sprawozdań ustnych i pisemnych. Niezbędna jest umiejętność efektywnego komunikowania się w związku z koniecznością przeprowadzania wywiadów i narad z podmiotami audytowanymi.
Przykłady:
- podejmowanie decyzji co do wyboru metod i technik audytorskich,
- wskazywanie słabych stron kontroli wewnętrznej w obszarze poddanym audytowi oraz ich przyczyn,
- wskazywanie zagrożeń/ryzyk wynikających z ustalonych słabości kontroli zarządczej, wskazywanie luk lub sprzeczności w obowiązujących przepisach,
- wskazywanie skutków słabości kontroli zarządczej,
- formułowanie zaleceń/rekomendacji w celu zapobieganiu słabościom kontroli zarządczej, zapobieganiem ryzyku,
- różnorodność tematyki wykonywanych zadań: przykładowe obszary: inwentaryzacja, zamówienia publiczne, zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, zabezpieczenie pracowników w odzież roboczą i środki ochrony indywidualnej, windykacja, podróże służbowe oraz narzucona-przez Ministerstwo Finansów tematyka zadań.
NIEZBĘDNA SAMODZIELNOŚĆ I INICJATYWA:
Po przydzieleniu przez kierującego Zespołem Audytu Wewnętrznego zadania audytowego i otrzymaniu od Komendanta Oddziału imiennego upoważnienia do jego przeprowadzenia, audytor wewnętrzny samodzielnie przygotowuje i przeprowadza wszystkie czynności, tj. przeprowadza analizę ryzyka, opracowuje program audytu, dokonuje wyboru metodologii realizacji zadania audytowego oraz narzędzi badawczych, gromadzi i analizuje dowody audytowe, przeprowadza wywiady/rozmowy, pobiera próbę do badania, przeprowadza wybrane przez siebie testy, sporządza sprawozdania z przeprowadzonego audytu, tworzy dokumentację zadania audytowego (akta bieżące), sprawdza wykonanie zaleceń. W razie potrzeby audytor samodzielnie przeprowadza czynności doradcze na zlecenie kierownictwa jak i z własnej inicjatywy w porozumieniu z kierownikiem Zespołu Audytu Wewnętrznego. Audytor uczestniczy w sporządzeniu rocznego planu audytu oraz w sporządzaniu sprawozdania z jego wykonania. Audytor wewnętrzny pracuje pod ogólnym kierunkiem Kierownika Zespołu Audytu Wewnętrznego, programuje i planuje prace audytu na profesjonalnym poziomie, pracując indywidualnie lub jako kierujący zadaniem audytowym. Od audytora oczekuje się propozycji własnych rozwiązań. Audytor identyfikuje i analizuje przyczyny nieefektywnych i nieekonomicznych praktyk; ocenia alternatywne rozwiązania, które mogą przynieść pożądane rezultaty. Opracowuje zalecenia w celu doprowadzenia działań do zgodności z przepisami prawa oraz z obowiązującymi w jednostce procedurami wewnętrznymi.
Do zadań na tym stanowisku należy opracowanie programu zadania audytowego; wybór technik stosowanych podczas zadania audytowego, np.: zapoznanie się z dokumentami, graficzna analiza procesów, rekonstrukcja wydarzeń lub obliczeń, przeprowadzenie oględzin, rozpoznawcze badanie próbek. Na podstawie przeprowadzonych czynności audytowych audytor wewnętrzny ustala stan faktyczny, określa oraz analizuje przyczyny i skutki uchybień oraz formułuje zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień lub wprowadzenia usprawnień. Podsumowując, osoba zajmująca przedmiotowe stanowisko:
- samodzielnie bada i ocenia adekwatność, skuteczność i efektywność kontroli zarządczej w audytowanym obszarze,
- samodzielnie wyraża opinie na temat skuteczności istniejących w niej mechanizmów kontrolnych,
- z własnej inicjatywy wskazuje możliwość ich usprawnienia,
- przejawia inicjatywę w przedstawianiu propozycji modyfikacji istniejących procedur,
- w sytuacjach bezprecedensowych (braku procedur lub istnienia niewłaściwych), audytor wewnętrzny wychodzi z inicjatywą opracowania nowych lub zmiany istniejących procedur poprzez wskazanie kierunków uregulowań w sprawozdaniu z audytu wewnętrznego lub czynności doradczych obejmujących obszar.
HORYZONT CZASOWY PLANOWANIA: powyżej 1 roku.
KONTAKTY ZEWNĘTRZNE:
- kilka razy w tygodniu - z audytorami wewnętrznymi z KGSG oraz audytorami Oddziałów SG,
- kilka razy w roku - kontakty mailowe i telefoniczne z Ministerstwem Finansów w związku z przesyłaną informacją dotyczącą realizacji zadań audytowych, w tym udzielania wyjaśnień, kontakty w sprawie zadań zleconych.
CZYNNIKI SZCZEGÓLNIE UTRUDNIAJĄCE WYKONYWANIE ZADAŃ:
- praca w terenie;
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
Przykłady:
- praca w terenie - wykonywanie zadań w PSG, wykonywanie czynności audytorskich w terenie, np. wizytacja na miejscu, sprawdzenie, wgląd, obserwacja, itp.;
- wyjazdy służbowe - szkolenia, odprawy np. w KGSG w celu szkolenia i opracowywania wspólnych założeń wykorzystywanych do zadań audytowych.
Zakres zadań
- Przeprowadza zadania audytowe w celu zbadania systemów zarzadzania i kontroli wewnętrznej w obszarze poddanym audytowi i sporządza obiektywną i niezależną ocenę adekwatności, efektywności i skuteczności systemów kontroli zarządczej
- Realizuje czynności doradcze na wniosek Komendanta Oddziału lub z własnej inicjatywy w celu przedstawienia opinii i zaleceń usprawniających funkcjonowanie Oddziału
- Prowadzi dokumentację dotyczącą zadań audytowych w celu dokumentowania ich przebiegu i wyniku
- Uczestniczy w opracowywaniu rocznego planu audytu wewnętrznego w BiOSG poprzez dokonywanie analizy dokumentów, materiałów i innych informacji w celu identyfikacji i analizy ryzyka związanego z funkcjonowaniem Oddziału w zakresie niezbędnym do opracowania rocznego planu audytu
- Uczestniczy w sporządzaniu sprawozdania z wykonania rocznego planu audytu wewnętrznego w celu przekazania informacji do Ministerstwa Finansów o realizacji zadań z zakresu audytu wewnętrznego
- Przeprowadza czynności sprawdzające w celu dokonania oceny działań jednostki podjętych w zakresie realizacji rekomendacji z przeprowadzonych zadań audytowych
- Prowadzi pozostałą dokumentacje audytu wewnętrznego w celu gromadzenia informacji dotyczących działania audytu wewnętrznego w BiOSG i obszarów ryzyka, które mogą być przedmiotem audytu wewnętrznego
- Opracowuje program powierzonych zadań audytowych w celu ustalenia zakresu przedmiotowego i podmiotowego zadania oraz narzędzi badawczych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego - 2 lata doświadczenia w pracy w komórce audytu wewnętrznego
- Specjalistyczne, zawodowe uprawnienia niezbędne (z punktu widzenia formalnoprawnego) do wykonywania pracy na stanowisku audytora wewnętrznego określone w ustawie o finansach publicznych, tj.:
- posiadanie jednego z certyfikatów: CIA, CGAP, CISA, ACCA, CFE, CCSA, CFSA, CFA, lub
- egzamin na audytora wewnętrznego zdany przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów w latach 2003-2006, lub
- uprawnienia biegłego rewidenta, lub
- dwuletnia praktyka (zgodnie z definicją określoną w ustawie o finansach publicznych) w zakresie audytu wewnętrznego i dyplom ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydany przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona, zgodnie z odrębnymi ustawami, do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych
- Znajomość standardów audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej w jednostkach finansów publicznych
- Umiejętność pracy w zespole
- Analityczne i syntetyczne myślenie
- Umiejętność prowadzenia negocjacji
- Komunikatywność
- Umiejętności redakcyjne
- Umiejętność rozwiązywania problemów, działania w sytuacjach nieprzewidywalnych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie posiadania wymaganych specjalistycznych zawodowych uprawnień
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKlauzula informacyjna dla osób ubiegających się o pracę w BiOSGTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2025-04-18 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej, ul. Mickiewicza 34, 37-700 Przemyśl - złożenie aplikacji w siedzibie
BiOSG, w godz. pracy Oddziału;
- nadanie w polskiej placówce pocztowej operatora świadczącego pocztowe usługi powszechne (datę nadania ustala się na podstawie daty stempla pocztowego);
- w formie elektronicznej, za pośrednictwem ePUAP/e-Doręczenia (za datę wpływu do urzędu przesłanej za
pośrednictwem ePUAP/e-Doręczenia uważa się datę wpływu na skrzynkę podawczą urzędu).
APLIKACJE ZŁOŻONE W INNEJ FORMIE, NIŻ OKREŚLONEJ POWYŻEJ, W TYM ZA POMOCĄ POCZTY E-MAIL, NIE BĘDĄ ROZPATRYWANE.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO).
Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej w Przemyślu informuje, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej, ul.
Mickiewicza 34, 37-700 Przemyśl, tel. +48 16/6732000, e-mail: komendant.biosg@strazgraniczna.pl
2. Inspektorem ochrony danych jest Naczelnik Wydziału Ochrony Informacji BiOSG, ul. Mickiewicza 34, 37-700 Przemyśl, tel.+48 16/6732110, email: woi.biosg@strazgraniczna.pl
3. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w Bieszczadzkim Oddziale SG;
5. Podanie swoich danych jest dobrowolne, osoba, która ich nie poda nie będzie mogła brać udziału w naborze do pracy;
6. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób, który spowoduje zautomatyzowane podjęcie decyzji wobec Pani/Pana, jak również Pani/Pana dane nie będą poddawane profilowaniu
7. Pani/Pana dokumenty, złożone do celów rekrutacyjnych będą przechowywane w Bieszczadzkim Oddziale Straży Granicznej przez okres niezbędny do czasu przeprowadzenia naboru do pracy (z uwzględnieniem okresu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, w których Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska). Złożone dokumenty nie są zwracane, a po zakończeniu procedury naboru, dokumenty kandydatów,
którzy nie zostali wybrani zostają komisyjnie zniszczone. Dokumenty osoby przyjętej do pracy zostaną włączone do teczki akt osobowych, a po zakończeniu pracy zostaną z archiwizowane i będą przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł;
8. Z chwilą zakończenia procedury naboru, zakres przetwarzanych Pana/Pani danych osobowych, kandydatów nieprzyjętych do pracy zostaje ograniczony do: imienia, nazwiska, daty urodzenia, miejsca zamieszkania oraz rodzaju
i nazwy aplikowanego stanowiska i będą przetwarzane przez okres 3 lat od dnia złożenia dokumentów do celów statystycznych. Po upływie w/wym. okresu, dane zostaną bezpowrotnie, automatycznie usunięte;
9. Pani/Pana dane nie będą przekazywane odbiorcom danych innym niż podmioty uprawnione na podstawie przepisów
prawa;
10. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego, jak również do organizacji międzynarodowych
11. Ma Pani/Pan prawo do:
- uzyskania od ADO informacji, czy Pani/Pana dane są przetwarzane i w jakim zakresie, dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich sprostowania,
- wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania,żądania ograniczenia przetwarzania danych,
- do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- żądania usunięcia danych osobowych,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeśli stwierdzi Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana narusza przepisy.
Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.