Komendant Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca administracyjno - biurowa,
- praca w systemie jednozmianowym 12-godzinnym,
- praca przed monitorem ekranowym,
- pomieszczenia biurowe znajdują się na I piętrze z infrastrukturą budynku: sanitariaty, korytarze, klatki schodowe, schody,
- brak windy,
- w budynku brak podłóg antypoślizgowych,
- narzędzia i materiały wykorzystywane w pracy: komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka, skaner, telefon.
Zakres zadań
- sprawdza poprawność wprowadzonych danych do systemu teleinformatycznego dotyczącego osób przekraczających granice w celu wyeliminowania błędów i dostarczania aktualnych danych w tym zakresie,
- zapewnia bezpieczeństwo i sprawne funkcjonowanie stanowiska abonenckiego oraz informuje osoby uprawnione o wszelkich zauważonych nieprawidłowościach technicznych i organizacyjnych celem wyeliminowania wszelkich zagrożeń w tym zakresie,
- wspomaga starszego inspektora - kierownika kancelarii ogólnej przy ewidencjonowaniu materiałów jawnych i niejawnych wchodzących i wychodzących w urządzeniach ewidencyjnych, a także wydaje osobom uprawnionym w celu właściwego obiegu dokumentów w Placówce Straży Granicznej w Czeremsze,
- wspomaga w pracy starszego inspektora - kierownika kancelarii ogólnej podczas kompletowania akt spraw zakończonych celem przekazania ich do archiwum zakładowego,
- segreguje korespondencję przychodzącą do placówki celem zapewnienia sprawnej i terminowej realizacji.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- Znajomość przepisów o ochronie informacji niejawnych, instrukcji kancelaryjnych.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- przeszkolenie z zakresu instrukcji kancelaryjnej i korespondencji niejawnej,
- uprawnienia dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "ściśle tajne".
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- List motywacyjny lub podanie (opatrzone datą i własnoręcznym podpisem kandydata).
- Życiorys lub CV.
- Oświadczenie kandydta o wyrażeniu zgody na przetwarzabie danych osobowych do celów rekrutacji (opatrzone datą i własnoręcznym podpisem kandydata).
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego (opatrzone datą i własnoręcznym podpisem kandydata) lub kopia dokumentów potwierdzających posiadanie polskiego obywatelstwa.
- Oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe (opatrzone datą i własnoręcznym podpisem kandydata).
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych (opatrzone datą i własnoręcznym podpisem kandydata).
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka / kandydat nie pracowała / ł, nie pełniła / ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była / był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek / kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-11 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Podlaski Oddział Straży Granicznej ul. gen. Józefa Bema 100 15-370 Białystok z dopiskiem: "oferta pracy - asystent Kancelarii Ogólnej Placówki Straży Granicznej w Czeremsze nr ogłoszenia 143181"
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Administrator danych i kontakt do niego: Komendant Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej, ul. gen. Józefa Bema 100, 15-370 Białystok, tel. 85 714 50 01, faks 85 714 57 01, email: podlaski@strazgraniczna.pl
Kontakt do inspektora ochrony danych: Naczelnik Wydziału Ochrony Informacji Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej, ul. gen. Józefa Bema 100, 15-370 Białystok, tel. 85 714 51 50, faks 85 714 57 26, email: woi.posg@strazgraniczna.pl
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
Informacje o odbiorcach danych: Komendant Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej, ul. gen. Józefa Bema 100, 15-370 Białystok, tel. 85 714 50 01, faks 85 714 57 01, email: podlaski@strazgraniczna.pl
Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
Uprawnienia:prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
prawo do usunięcia danych osobowych; - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Podstawa prawna przetwarzania danych:art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane