Najnowsze oferty pracy

  • Specjalista Koordynator ds. Księgowości

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    Opis stanowiska: Kierowanie Działem Księgowości. Prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz dokumentacji Spółki z o.o. Zapewnienie zgodności działań z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego. Przygotowywanie deklaracji podatkowych i obligatoryjnych raportów. Kontrola i uzgodnienia...
  • Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    About the position: As the Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead for Poland and Eastern Europe, you’ll lead a high-performing team responsible for IFRS, statutory reporting, and FP&A. This impactful role drives accuracy, compliance, and collaboration with auditors, while streamlining...
  • Zastępca Głównego Księgowego

    Trakcja S.A.   Warszawa    praca stacjonarna
    ekspert / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Opis stanowiska Wspieranie Głównego Księgowego w zarządzaniu Biurem Księgowości, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa bilansowego i podatkowego; Nadzór nad procedurą potwierdzania sald z kontrahentami oraz przeprowadzanie rozliczeń inwentaryzacji aktywów firmy; Zapewnienie...
  • Financial Controls Manager

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    What will you do - Responsibilities: Ensure that the control framework is consistent with JSOX rules and best practice Maintenance of the change management process by assistance in evaluation of business and IT process changes to identify financial risks and evaluate its probable impact Evaluation...
  • Asystent / Asystentka biura zarządu w biurze rachunkowym

    Starlit Accounting sp. z o.o.   Wrocław    praca stacjonarna
    asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    Twój zakres obowiązków realizacja zadań administracyjnych dla Spółki (m.in. wystawianie faktur, nadzór nad środkami trwałymi, dokumentacją Spółki i ich archiwizacja, kontakt z urzędami, realizacja płatności, rozliczeń), koordynacja działań windykacyjnych, tworzenie analiz,...
  • Główna Księgowa / Główny Księgowy

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 dni
    Opis stanowiska kierowanie i nadzór nad Dziełem Księgowości; prowadzenie ksiąg rachunkowych, dokumentacji i rozliczeń Spółki z o.o. zgodnie z przepisami; nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa podatkowego w Spółce; sporządzanie deklaracji podatkowych i raportów wynikających z...
Zobacz więcej ofert pracy

Accounts Receivable Team Leader

Motorola Solutions Systems Polska Sp. z o.o.
Kraków
praca stacjonarna
3484 dni temu

Motorola Solutions Finance Operation Service Center is a department of Motorola in Kraków which gives you an opportunity to participate in a setup of the new organization. The center is a part of our global network of Finance Operation Service Centers (FOSC) which provides world class finance, accounting and purchasing services to Motorola branches in Europe & Africa, North America and Latin America regions. It is a dynamic environment where your ideas and input will be valued and where you will do some of the best work of your life.




Accounts Receivable Team Leader
Miejsce pracy: Kraków
Job ID: 101057

 
Scope of Responsibilities/Expectations


The Accounts Receivable Team Leader reports to the AR Manager and is responsible for supervising the work of Collection Analysts. The purpose of this role is to manage the day-to-day activities of the Collection team, ensuring that all activities are performed in accordance with agreed policies and procedures. Responsibilities also include tracking issues and maintaining quality metrics, following up for resolution and driving improvements.

Specifically the TL:
  • Supports and develops the team through regular communication, planning, coaching and performance reviews
  • Plans, organizes and assumes responsibility for the quality and timeliness of the collection team’s work;
  • Oversees new employee onboarding and training to ensure their structured integration into the team
  • Plans and allocates resources to effectively accomplish AR objectives including month-end, quarter-end closes etc.
  • Proactively improves the quality of collection through identification and resolution of issues and continuous improvement of the process;
  • Monitors, interprets and reports team key performance indicators
  • Works with billing team and order management to resolve errors / issues
  • Conducts team meetings to ensure timely and regular opportunities to discuss team-wide issues
  • Works with AR manager and colleagues to ensure continuous improvement on AR policies and processes
  • Builds and maintains effective relationships with Business Unit Managers from North America
Specific Knowledge/Skills
  • Master's Degree in Economy / Finance /Accounting
  • Excellent English
  • Minimum 4 years AR or Accounting experience, preferably in multinational organization and/or SSC environment
  • Supervisory experience preferred
  • Process-oriented with solid problem-solving and analytical skills
  • Sense of urgency & ability to follow through on commitments
  • Make decisions using sound judgment
  • Excellent customer service and communication skills
  • Proven ability to work independently and as part of a team
  • Willingness to work 2nd shift hours due to cooperation with USA
  • Ability to multi task & work independently
  • Advanced in MS Excel with basic knowledge in other MS applications
  • Knowledge in Oracle a plus
We offer:
  • A unique opportunity to boost your career within an emerging business service center
  • Being a part of the worldwide leader company
  •  Development by participation in interesting and challenging projects in multinational environment
  • Learning best practices
  • Stable job
  • Full time employment contract
  • Attractive salary, bonuses and social package
  • Good atmosphere at work
  • Comfortable work conditions
  • Access to wellness facilities and integration events
  • Trainings and broad development opportunities
 

Podobne oferty

  • Specjalista Koordynator ds. Księgowości

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    Opis stanowiska: Kierowanie Działem Księgowości. Prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz dokumentacji Spółki z o.o. Zapewnienie zgodności działań z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego. Przygotowywanie deklaracji podatkowych i obligatoryjnych raportów. Kontrola i uzgodnienia...
  • Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    About the position: As the Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead for Poland and Eastern Europe, you’ll lead a high-performing team responsible for IFRS, statutory reporting, and FP&A. This impactful role drives accuracy, compliance, and collaboration with auditors, while streamlining...
  • Zastępca Głównego Księgowego

    Trakcja S.A.   Warszawa    praca stacjonarna
    ekspert / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Opis stanowiska Wspieranie Głównego Księgowego w zarządzaniu Biurem Księgowości, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa bilansowego i podatkowego; Nadzór nad procedurą potwierdzania sald z kontrahentami oraz przeprowadzanie rozliczeń inwentaryzacji aktywów firmy; Zapewnienie...
  • Financial Controls Manager

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    What will you do - Responsibilities: Ensure that the control framework is consistent with JSOX rules and best practice Maintenance of the change management process by assistance in evaluation of business and IT process changes to identify financial risks and evaluate its probable impact Evaluation...
  • Asystent / Asystentka biura zarządu w biurze rachunkowym

    Starlit Accounting sp. z o.o.   Wrocław    praca stacjonarna
    asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    Twój zakres obowiązków realizacja zadań administracyjnych dla Spółki (m.in. wystawianie faktur, nadzór nad środkami trwałymi, dokumentacją Spółki i ich archiwizacja, kontakt z urzędami, realizacja płatności, rozliczeń), koordynacja działań windykacyjnych, tworzenie analiz,...
  • Główna Księgowa / Główny Księgowy

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 dni
    Opis stanowiska kierowanie i nadzór nad Dziełem Księgowości; prowadzenie ksiąg rachunkowych, dokumentacji i rozliczeń Spółki z o.o. zgodnie z przepisami; nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa podatkowego w Spółce; sporządzanie deklaracji podatkowych i raportów wynikających z...