Najnowsze oferty pracy

  • Główny Księgowy (Kierownik Działu Księgowości)

    Rotenso Spółka z ograniczona odpowiedzialnością   Ruda Śląska    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior) / ekspert / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Będziesz odpowiedzialny/a za: zarządzanie Działem Księgowości; koordynowanie i prowadzenie pełnej księgowości Spółki zgodnie z obowiązującymi przepisami; kontrolę i udział w procesach księgowych, a także ich zgodnością z obowiązującą Polityka Rachunkowości oraz przepisami...
  • Specjalista Koordynator ds. Księgowości

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Opis stanowiska: Kierowanie Działem Księgowości. Prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz dokumentacji Spółki z o.o. Zapewnienie zgodności działań z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego. Przygotowywanie deklaracji podatkowych i obligatoryjnych raportów. Kontrola i uzgodnienia...
  • Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    About the position: As the Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead for Poland and Eastern Europe, you’ll lead a high-performing team responsible for IFRS, statutory reporting, and FP&A. This impactful role drives accuracy, compliance, and collaboration with auditors, while streamlining...
  • Główna Księgowa / Główny Księgowy

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Opis stanowiska kierowanie i nadzór nad Dziełem Księgowości; prowadzenie ksiąg rachunkowych, dokumentacji i rozliczeń Spółki z o.o. zgodnie z przepisami; nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa podatkowego w Spółce; sporządzanie deklaracji podatkowych i raportów wynikających z...
  • Zastępca Głównego Księgowego

    Trakcja S.A.   Warszawa    praca stacjonarna
    ekspert / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Opis stanowiska Wspieranie Głównego Księgowego w zarządzaniu Biurem Księgowości, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa bilansowego i podatkowego; Nadzór nad procedurą potwierdzania sald z kontrahentami oraz przeprowadzanie rozliczeń inwentaryzacji aktywów firmy; Zapewnienie...
  • Financial Controls Manager

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa   za 3 dni wygasa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    What will you do - Responsibilities: Ensure that the control framework is consistent with JSOX rules and best practice Maintenance of the change management process by assistance in evaluation of business and IT process changes to identify financial risks and evaluate its probable impact Evaluation...
  • Asystent / Asystentka biura zarządu w biurze rachunkowym

    Starlit Accounting sp. z o.o.   Wrocław    praca stacjonarna
    asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    Twój zakres obowiązków realizacja zadań administracyjnych dla Spółki (m.in. wystawianie faktur, nadzór nad środkami trwałymi, dokumentacją Spółki i ich archiwizacja, kontakt z urzędami, realizacja płatności, rozliczeń), koordynacja działań windykacyjnych, tworzenie analiz,...
Zobacz więcej ofert pracy

Accounting Leader German Speaker

Capgemini Polska Sp. z o.o.
Katowice
praca stacjonarna
3402 dni temu

About us

Capgemini Business Process Outsourcing is one of the first and the biggest outsourcing centers in Poland providing services in 30 different languages in the areas of: finance, accounting, banking, procurement, customer care and marketing services. BPO employs over 3400 specialists in its offices located in Krakow and Katowice.


Accounting Leader German Speaker

Place of work: Katowice

Ref. no Śląskie > Katowice

Main accountabilities

Lead the accounts payable and general ledger accounting department including actively work in that area for the day to day business:



  • lead one further FTE around the tasks mentioned in I)

  • actively support, contribute and work in the day to day business around the tasks mentioned in I) - it\'s not a managerial role but as well very much focused on a transactional role

  • responsabile for month end closing on IFRS and local GAAP from a accounting perspective: 


- record manual transactions, 
- close books including period end activities, 
- analyse and reconcile accounts including spend analysis, 
- prepare reports in close alignment with local controller, 
- prepare cash flow planning around accounts receivables and accounts payables, 
- book accruals 
- perform statutory reporting



  • responsable for the fixed asset accounting for IFRS and local GAAP including transactions and master data

  • prepare and validate VAT declarations and being the first point of contact around VAT

  • manage and process collections as well as manage disputes and deductions including internal escalations

  • first contact point for tax advisors, auditors and banks in the respective area of responsability

  • first contact point for various customer and supplier queries

  • specific tasks on the day to day business: 


- record supplier invoices with all accounting details and distribute for approval,
- book supplier invoices after approval,
- prepare payment runs and distribute for approval,
- execute payment runs and distribute for authorization,
- check travel expense claims against current travel policy,
- book travel expense claims,
- archive supplier invoices and travel expense claims,
- book daily bank transactions,
- maintain supplier master data,
- interact with employees and supplier,
- book general ledger transactions,
- assist in month end closing,
- other general accounting tasks.

Candidate’s profile

  • Fluent in German to understand local German documents and to communicate with supplier and employees,

  • Excellent accounting knowledge and work experience in above area,

  • Experience in ERP and MS Office tools,

  • Open personality, 

  • Experience in VAT and travel expense regulations,

  • Able to work autonomasly and self managed,

  • First experience in people management,

  • Confident to understand tensions around transfer of work to BPO and local people that are restructure having a certain reservation about it (not a big issue, but a dormant tension applicable; good to manage, but some conflicts might arise; candidate should be aware of this)

What we offer

  • You will work in multinational, stable company for c.a. 100 Blue Chip Clients - known, global brands, supported by 6000 professionals in 30 languages

  • You will gain space to fulfill your ambitions and develop your career, opportunity to take part in transition projects. We operate according to Lean and Kaizen philosophy.

  • You will choose your career path (experts or managers) – you will work among professionals (over 900). We will support you to gain knowledge (20 000 online trainings and in class) and get certified (e.g. ACCA, Prince2, PMP). You will have the opportunity to take part in coaching programs and develop your knowledge in experts communities.

  • You will work in line with high, international work standards and you will have an opportunity to engage in CSR initiatives.

  • You will be appreciated for your results and professionalism – based on clear rules of promotion. Our company applies a wide choice of perks (free private medical care for you and your family, additional life insurance). We help to keep right proportions between your work and private life (Business Parent Program)

Interested Candidates are invited to send CV by clikcking APLIKUJ TERAZ button below
Please include reference number in the subject of your message.
Please be advised that Capgemini Poland Sp. z o.o. located in Warsaw, Al. Jerozolimskie 96, is the controller of personal data provided by you in the recruitment applications. Your personal data will be processed in accordance with the Personal Data Protection Act of 29 August 1997 (Journal of Laws 2016, item. 922 with further amendments) for the purpose of existing and future recruitment processes. Please be advised that in scope of recruitment process your personal data will be processed by the controller and sub-processors located outside European Economic Area including India’s entity. Data submission is voluntary. Every person has the right to access their data in order to correct it or delete it.

Please include following statement in your application:
I hereby authorize Capgemini Poland Sp. z o.o. to process my personal data included in my job application for existing and future recruitment processes (in accordance with the Personal Data Protection Act of 29 August 1997, Journal of Laws 2016, item. 922 with further amendments). I also authorize Capgemini Poland Sp z o.o. to sub-process my personal data outside European Economic Area including India’s entity, which may also include Capgemini’s clients within and outside of EEA.”

We protect your privacy. We kindly inform you that we contact only chosen candidates.The recruitment process is conducted in accordance with the principles of equal treatment in employment, Labor Code, Chapter IIa, Art. 183a– 183e.
 

Podobne oferty

  • Główny Księgowy (Kierownik Działu Księgowości)

    Rotenso Spółka z ograniczona odpowiedzialnością   Ruda Śląska    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior) / ekspert / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Będziesz odpowiedzialny/a za: zarządzanie Działem Księgowości; koordynowanie i prowadzenie pełnej księgowości Spółki zgodnie z obowiązującymi przepisami; kontrolę i udział w procesach księgowych, a także ich zgodnością z obowiązującą Polityka Rachunkowości oraz przepisami...
  • Specjalista Koordynator ds. Księgowości

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Opis stanowiska: Kierowanie Działem Księgowości. Prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz dokumentacji Spółki z o.o. Zapewnienie zgodności działań z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego. Przygotowywanie deklaracji podatkowych i obligatoryjnych raportów. Kontrola i uzgodnienia...
  • Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    About the position: As the Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead for Poland and Eastern Europe, you’ll lead a high-performing team responsible for IFRS, statutory reporting, and FP&A. This impactful role drives accuracy, compliance, and collaboration with auditors, while streamlining...
  • Główna Księgowa / Główny Księgowy

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Opis stanowiska kierowanie i nadzór nad Dziełem Księgowości; prowadzenie ksiąg rachunkowych, dokumentacji i rozliczeń Spółki z o.o. zgodnie z przepisami; nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa podatkowego w Spółce; sporządzanie deklaracji podatkowych i raportów wynikających z...
  • Zastępca Głównego Księgowego

    Trakcja S.A.   Warszawa    praca stacjonarna
    ekspert / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Opis stanowiska Wspieranie Głównego Księgowego w zarządzaniu Biurem Księgowości, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa bilansowego i podatkowego; Nadzór nad procedurą potwierdzania sald z kontrahentami oraz przeprowadzanie rozliczeń inwentaryzacji aktywów firmy; Zapewnienie...
  • Financial Controls Manager

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa   za 3 dni wygasa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    What will you do - Responsibilities: Ensure that the control framework is consistent with JSOX rules and best practice Maintenance of the change management process by assistance in evaluation of business and IT process changes to identify financial risks and evaluate its probable impact Evaluation...
  • Asystent / Asystentka biura zarządu w biurze rachunkowym

    Starlit Accounting sp. z o.o.   Wrocław    praca stacjonarna
    asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    Twój zakres obowiązków realizacja zadań administracyjnych dla Spółki (m.in. wystawianie faktur, nadzór nad środkami trwałymi, dokumentacją Spółki i ich archiwizacja, kontakt z urzędami, realizacja płatności, rozliczeń), koordynacja działań windykacyjnych, tworzenie analiz,...