Świętokrzyski Kurator Oświaty poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Praca w siedzibie urzędu, jak i poza nią, reprezentowanie urzędu na zewnątrz, praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie. Obciążenie mięśniowo – szkieletowe oraz obciążenie narządu wzroku podczas pracy przy monitorach ekranowych.
Narzędzia i materiały pracy - komputer, drukarki, kserokopiarki, niszczarka dokumentów, skaner.
Zakres zadań
- Rozpatruje sprawy związane z kwalifikacjami nauczycieli, wymaganymi do zajmowania poszczególnych stanowisk, w tym rozpatruje wnioski dyrektorów szkół i placówek w sprawie wyrażania zgód na zatrudnienie nauczycieli nieposiadających kwalifikacji oraz osób niebędących nauczycielami.
- Prowadzi sprawy związane z wydawaniem zgód na organizację kursów kwalifikacyjnych dla nauczycieli oraz z zatwierdzaniem programu kursu pedagogicznego dla instruktora praktycznej nauki zawodu.
- Wydaje opinie w sprawach związanych z zakładaniem, likwidacją, przekształcaniem, przekazywaniem i łączeniem w zespoły publicznych szkół i placówek.
- Wydaje opinie w sprawach związanych z planami sieci publicznych szkół oraz przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.
- Analizuje formalnie i merytorycznie wnioski w/s eksperymentów pedagogicznych w celu wydania opinii.
- Prowadzi kontrole dotyczące sprawdzania spełnienia przez nowo założone szkoły niepubliczne warunków koniecznych określonych w ustawie Prawo oświatowe.
- Wspiera działania związane z kształceniem osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw w celu umożliwienia uczniom realizacji obowiązku szkolnego oraz dalszej edukacji.
- Organizuje prace komisji i prowadzi postępowania kwalifikacyjne dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w celu ustalenia spełnienia przez nauczycieli wymagań określonych przepisami prawa.
- Wspiera działania związane z organizacją i przebiegiem konkursów przedmiotowych.
- Kontroluje wypoczynek dzieci i młodzieży.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie oraz posiadanie kwalifikacji pedagogicznych.doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego - nauczyciele mianowani lub dyplomowani posiadający: ukończone formy doskonalenia w zakresie administracji lub zarządzania lub co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym w szkole, placówce lub zakładzie kształcenia nauczycieli, lub co najmniej dwuletni staż pracy w urzędzie organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami lub w urzędzie organu prowadzącego szkoły lub placówki na stanowisku związanym z organizacją pracy szkół i placówek; lub nauczyciele akademiccy posiadający co najmniej pięcioletni staż pracy w szkole wyższej i ukończone formy doskonalenia w zakresie administracji lub zarządzania.
- Umiejętność stosowania w praktyce przepisów prawa oświatowego, kodeksu postępowania administracyjnego.
- Umiejętność redagowania pism urzędowych.
- Bardzo dobra znajomość obsługi komputera - znajomość pakietu MS Office m.in. Word, Power Point, Excel, poczta e-mail.
- Komunikatywność i umiejętność współpracy w zespole, w tym kierowania grupą zadaniową.
- Umiejętność analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- List motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopia dokumentów potwierdzających ukończone formy doskonalenia w zakresie administracji lub zarządzania.
- Kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego.
- Curriculum Vitae – zawierające dane osobowe, o których mowa w art. 22(1) § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, tj. imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe oraz pozostałe informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
- Oświadczenie kandydata o treści: "Oświadczam, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów". Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie kandydata o treści: "Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które wykraczają poza zakres przewidziany w przepisach prawa, a także danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO a przekazanych Kuratorium Oświaty w Kielcach, w dokumentach dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z treścią art. 6 ust. 1 lit. "a" RODO".
- Oświadczenie kandydata o treści: "Oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych w celach rekrutacji".
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-07-29 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Kuratorium Oświaty w Kielcach
al. IX Wieków Kielc 3
25-516 Kielce
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
1. Administratorem danych osobowych jest Świętokrzyski Kurator Oświaty, z którym można się skontaktować w formie pisemnej na adres: al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce, e-mail: kurator@kuratorium.kielce.pl lub elektronicznie za pośrednictwem ePUAP na adres: /xux6rv606y/SkrytkaESP oraz telefonicznie: (41) 342-16-34.
2. Kurator Oświaty powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w formie pisemnej na adres: Kuratorium Oświaty w Kielcach, al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce, z dopiskiem ,,Inspektor Ochrony Danych” lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e mail: al-rodo15@wp.pl.
3. Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru.
Podstawa przetwarzania Art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO w związku z realizacją:
· art. 221 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
· ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej,
· ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
· oraz art. 6 ust. 1 lit a RODO, a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust.2 lit. a RODO.
4. Informacje o odbiorcach danych: Państwa dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa.
5. Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których Kurator Oświaty ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.
6. Uprawnienia:
1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
4) prawo do usunięcia danych osobowych,
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej,
5) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
7. Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
8. Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane, nie będą przekazywane do państwa trzeciego.