Najnowsze oferty pracy

  • Accountant with Ukrainian

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Your mission: issuing and posting invoices, clearing bank statements, taking care of customer settlements, clearing items on customer accounts, posting and reconciliation of sales taking place in Makro shops, clearing of sales-related accounts (means of payment such as cash, credit cards, vouchers,...
  • Accountant with Czech

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Job Description issuing and posting invoices, clearing bank statements, taking care of customer settlements, clearing items on customer accounts, posting and reconciliation of sales taking place in Makro shops, clearing of sales-related accounts (means of payment such as cash, credit cards,...
  • Accountant - Accounts Receivable (AR)

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Your mission issuing and posting invoices, clearing bank statements, taking care of customer settlements, clearing items on customer accounts, posting and reconciliation of sales taking place in Makro Cash&Carry shops, clearing of sales-related accounts (means of payment such as cash, credit cards,...
  • Accountant - General Accounting (GA)

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Your mission accounting for transactions relating to stocks, fixed assets, taxes, calculation and accounting of accrued income and expenses, calculation and accounting of cost provisions, calculation and accounting of write-downs, monitoring and analysis of general ledger accounts, including...
  • Accountant with German

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Your mission: issuing and posting invoices, clearing bank statements, taking care of customer settlements, clearing items on customer accounts, posting and reconciliation of sales taking place in Makro shops, clearing of sales-related accounts (means of payment such as cash, credit cards, vouchers,...
  • Accountant with Italian

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    General duties: responsibility for performing basic tasks within a selected area of ​accounting, issuing and posting invoices, clearing bank statements, taking care of customer settlements, clearing items on customer accounts, care for the efficiency, accuracy and timelines of all tasks, close...
  • Accountant with Hungarian

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    General duties: responsibility for performing basic tasks within a selected area of ​accounting, issuing and posting invoices, clearing bank statements, taking care of customer settlements, clearing items on customer accounts, care for the efficiency, accuracy and timelines of all tasks, close...
  • Specjalista ds. Cen Transferowych

    Kronospan Polska Sp. z o.o.   Szczecinek    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    16 godz.
    Zakres obowiązków: Przygotowanie dokumentacji cen transferowych i deklaracji TPR. Analiza treści umów, porozumień, aneksów pod kątem eliminacji ryzyka podatkowego, a także identyfikacji obowiązków podatkowych w obszarze cen transferowych. Przygotowanie analiz porównawczych i analiz...
  • Nowoczesna Samodzielna Księgowa / Nowoczesny Samodzielny Księgowy

    Value Finance Books Sp. z o.o.   zachodniopomorskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Łódź
    specjalista junior / mid / senior  kontrakt B2B
    2 dni
    Twoje zadania: Jako samodzielna księgowa odpowiadasz za dowiezienie całego procesu księgowego dla klienta (masz wsparcie młodszych księgowych, ale to Ty jesteś liderem tego zespołu). Sporządzanie sprawozdań finansowych, współpraca z audytorami. Pracujemy zdalnie przy pomocy systemu Enova...
  • Junior Accountant - Treasury & Payments Team

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca zdalna / hybrydowa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Your main area of responsibility in this position will include: Work in area for Treasury: Monitor daily cash positions and forecast future cash needs. Execute cash management strategies. Prepare and analyze cash flow projections and reports. Oversee short-term investments and manage excess cash...
Zobacz więcej ofert pracy

Treasury Back Office Accountant

Arla Global Shared Services Sp. z o.o.
zachodniopomorskie
praca stacjonarna
1955 dni temu
Treasury Back Office Accountant

At Arla, we do so much more than make some of the world’s favorite dairy products. In Shared Service Centre in Gdansk we support our colleagues worldwide by providing them with world- class accounting, finance, procurement, tax, master data and HR processes. Interested in Treasury Back Office Accountant position? If you are demonstrating practical knowledge of Treasury Back Office processes and you want to develop your expertise in Cash Management area, you are the one we are looking for!

 

Main tasks:
  • Handling of Treasury transactions including trades confirmation, settlement, and accounting
  • Daily preparation of cash flow reporting and forecasting including short-term liquidity management
  • Monthly reconciliation of Treasury transactions
  • Preparation of FX exposure report
  • Monthly reporting to the Danish National Bank
  • Participate in resolving operational issues within Treasury Back Office area
  • Participate in implementing process improvements in Treasury Back Office
  • Participation in projects within Treasury Back Office area
  • Creating and maintaining process documentation
  • Performing regression tests and all other tests related to Cash Management projects
  • Close cooperation with InHouseCash, Treasury Front Office and Back Office teams in external banks
  • Cooperation with external and internal auditors during the annual audit

At Arla, we do so much more than make some of the world’s favorite dairy products. In Shared Service Centre in Gdansk we support our colleagues worldwide by providing them with world- class accounting, finance, procurement, tax, master data and HR processes. Interested in Treasury Back Office Accountant position? If you are demonstrating practical knowledge of Treasury Back Office processes and you want to develop your expertise in Cash Management area, you are the one we are looking for!

 

Main tasks:
  • Handling of Treasury transactions including trades confirmation, settlement, and accounting
  • Daily preparation of cash flow reporting and forecasting including short-term liquidity management
  • Monthly reconciliation of Treasury transactions
  • Preparation of FX exposure report
  • Monthly reporting to the Danish National Bank
  • Participate in resolving operational issues within Treasury Back Office area
  • Participate in implementing process improvements in Treasury Back Office
  • Participation in projects within Treasury Back Office area
  • Creating and maintaining process documentation
  • Performing regression tests and all other tests related to Cash Management projects
  • Close cooperation with InHouseCash, Treasury Front Office and Back Office teams in external banks
  • Cooperation with external and internal auditors during the annual audit
Candidates’ profile:
  • Minimum 1-year experience within Treasury, Finance or Accounting (preferably from a Shared Services organization or international company)
  • Solid Accounting knowledge
  • Experience in working with Treasury Management systems, preferably SAP TRM would be an asset
  • University degree  (preferably accounting or finance) and/or Banking School B.Sc. level or higher
  • Advanced knowledge of Microsoft Excel would be an asset
  • Good analytical skills, accuracy, and attention to details
  • Fluency in English
What you can expect from us:
  • Work in an international team in a matrix structure
  • Friendly atmosphere & comfortable workplace (Neptun office in Gdańsk Wrzeszcz)
  • Medical care & life insurance
  • Additional benefits like gym card, vouchers, travel points or cinema tickets, etc.
  • Chill out rooms with Xbox and the best coffee in the office

Application and contact

We will continuously invite candidates for further process and will get back to you once we have reviewed your application thoroughly.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przesłanych przeze mnie dokumentach przez Arla Global Shared Services spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Gdańsku (80-244) przy Al. Grunwaldzkiej 103A, w celach niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, przeprowadzonego przez Arla Global Shared Services Sp. z o.o.

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art.13 RODO, informuje się, iż Administratorem państwa danych osobowych, przetwarzanych w związku z prowadzonym procesem rekrutacji jest Arla Global Shared Services Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-244) przy Al. Grunwaldzkiej 103A. Dane kontaktowe do Administratora w sprawie ochrony danych osobowych: onehr@arlafoods.com. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji projektu rekrutacji. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest przepis prawa (art. 22(1) k.p.) oraz zgoda (Art. 6 ust. 1 a RODO). Dane osobowe mogą być przekazywane (ujawniane) organom publicznym wyłącznie na mocy obowiązujących przepisów prawa. Dane osobowe mogą być ujawniane procesorom, czyli podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie Administratora danych w toku procesu rekrutacji ze względu na wykorzystywane metody i narzędzia. Dane przechowywane będą w przypadku osób, z którymi zostanie zawarta umowa o pracę przez czas trwania umowy, a następnie w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, natomiast dane osób, z którymi nie zostanie zawarta umowa o pracę przez okres 1 roku kalendarzowego, następnie dane zostaną zanonimizowane. Informuje się o następujących przysługujących prawach:
  1. prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych,
  2. prawo dostępu do danych osobowych,
  3. prawo żądania sprostowania danych osobowych,
  4. prawo żądania usunięcia danych osobowych,
  5. prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  6. prawo do przenoszenia danych osobowych danych przetwarzanych na podstawie umowy lub na podstawie zgody (Kontakt do administratora: dataprivacy@arlafoods.com).
  7. prawo wycofania zgody co jednak nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, przed jej wycofaniem,
  8. prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych osobowych z siedzibą w Warszawie (00-193) przy ul. Stawki 2.
Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji celów, do jakich będą zebrane. Informuje się, iż w procesie realizacji postanowień umowy nie występuje i nie są podejmowane decyzje w oparciu o zautomatyzowane profilowanie. Administrator danych nie przewiduje zmiany celu przetwarzania danych osobowych.
Find out your future workplace
 

Poznaj

Arla Global Shared Services

Moooo. We are Arla GSS and we deal with business the Scandinavian way.

You most likely associate us with brands like Arla Apetina, Lurpak or Castello. We are part of the global Arla Foods group employing over 20,000 people worldwide and delivering 25 trillion glasses of milk a year. That being said… At our office in Gdańsk Wrzeszcz we do not produce butter or cheese, nor do we conduct milk quality assessment. We are a Global Shared Services Center and we deliver tens of projects in: Finance, IT, Global and Local HR, Risk Controls and Compliance, Supply Chain, Procurement, Customer Service, Member Service and Operations, European Transport Control Center, Supplier Quality Assurance.

Podobne oferty

  • Accountant with Ukrainian

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Your mission: issuing and posting invoices, clearing bank statements, taking care of customer settlements, clearing items on customer accounts, posting and reconciliation of sales taking place in Makro shops, clearing of sales-related accounts (means of payment such as cash, credit cards, vouchers,...
  • Accountant with Czech

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Job Description issuing and posting invoices, clearing bank statements, taking care of customer settlements, clearing items on customer accounts, posting and reconciliation of sales taking place in Makro shops, clearing of sales-related accounts (means of payment such as cash, credit cards,...
  • Accountant - Accounts Receivable (AR)

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Your mission issuing and posting invoices, clearing bank statements, taking care of customer settlements, clearing items on customer accounts, posting and reconciliation of sales taking place in Makro Cash&Carry shops, clearing of sales-related accounts (means of payment such as cash, credit cards,...
  • Accountant - General Accounting (GA)

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Your mission accounting for transactions relating to stocks, fixed assets, taxes, calculation and accounting of accrued income and expenses, calculation and accounting of cost provisions, calculation and accounting of write-downs, monitoring and analysis of general ledger accounts, including...
  • Accountant with German

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Your mission: issuing and posting invoices, clearing bank statements, taking care of customer settlements, clearing items on customer accounts, posting and reconciliation of sales taking place in Makro shops, clearing of sales-related accounts (means of payment such as cash, credit cards, vouchers,...
  • Accountant with Italian

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    General duties: responsibility for performing basic tasks within a selected area of ​accounting, issuing and posting invoices, clearing bank statements, taking care of customer settlements, clearing items on customer accounts, care for the efficiency, accuracy and timelines of all tasks, close...
  • Accountant with Hungarian

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    General duties: responsibility for performing basic tasks within a selected area of ​accounting, issuing and posting invoices, clearing bank statements, taking care of customer settlements, clearing items on customer accounts, care for the efficiency, accuracy and timelines of all tasks, close...
  • Specjalista ds. Cen Transferowych

    Kronospan Polska Sp. z o.o.   Szczecinek    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    16 godz.
    Zakres obowiązków: Przygotowanie dokumentacji cen transferowych i deklaracji TPR. Analiza treści umów, porozumień, aneksów pod kątem eliminacji ryzyka podatkowego, a także identyfikacji obowiązków podatkowych w obszarze cen transferowych. Przygotowanie analiz porównawczych i analiz...
  • Nowoczesna Samodzielna Księgowa / Nowoczesny Samodzielny Księgowy

    Value Finance Books Sp. z o.o.   zachodniopomorskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Łódź
    specjalista junior / mid / senior  kontrakt B2B
    2 dni
    Twoje zadania: Jako samodzielna księgowa odpowiadasz za dowiezienie całego procesu księgowego dla klienta (masz wsparcie młodszych księgowych, ale to Ty jesteś liderem tego zespołu). Sporządzanie sprawozdań finansowych, współpraca z audytorami. Pracujemy zdalnie przy pomocy systemu Enova...
  • Junior Accountant - Treasury & Payments Team

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca zdalna / hybrydowa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Your main area of responsibility in this position will include: Work in area for Treasury: Monitor daily cash positions and forecast future cash needs. Execute cash management strategies. Prepare and analyze cash flow projections and reports. Oversee short-term investments and manage excess cash...