Najnowsze oferty pracy

  • Junior Accountant - Treasury and Payments Team

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Posejdon office building    praca hybrydowa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    22 godz.
    Your main area of responsibility in this position will include: Work in area for Treasury: Monitor daily cash positions and forecast future cash needs. Execute cash management strategies. Prepare and analyze cash flow projections and reports. Oversee short-term investments and manage excess cash...
  • Treasury and Payments Consultant

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca zdalna / hybrydowa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    23 godz.
    Company Description We are the METRO Global Solution Center! Our motto, "We make it count," reflects our belief that accounting is more than just numbers - it's about creating impactful solutions, driving meaningful change, and always counting for more. As a proud member of the METRO/MAKRO family, a...
  • Specjalista ds. rozliczeń (kontrakt budowlany)

    Trakcja S.A.   Szczecin    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Opis stanowiska Przygotowanie dokumentów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym (PŚP) będących podstawą do wystawienia faktur sprzedażowych. Przygotowywanie dokumentów rozliczeniowych w zakresie robót realizowanych przez Podwykonawców, zleceń wewnętrznych, umowy Konsorcjum....
  • Transition Project Leader

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa / stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    General duties: Acting leading role in medium to complex centralization projects within GA and AR accounting areas, Managing transition projects in terms of scope, cost, timelines, resources, risk, change and communication, Planning, coordinating, and providing deliverables within each project...
  • Tax Transformation Manager

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Your responsibilities: in close collaboration with the Corporate Tax function: co-create the design of the centralized Tax function for the METRO group, build process blueprint for all main processes in Tax, including definition of relevant KPI’s and integration of internal controls, create...
  • Project Management Officer

    Cognizant Technology Solutions Poland Sp z o o   Wrocław    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    19 godz.
    Work model: work from office Fixed-term contract of employment (1 year) What we do: As Top Employer, we are dedicated to helping the world's leading companies build stronger businesses — helping them go from doing digital to being digital. Cognizant Poland offices are located in Gdańsk, Wrocław,...
  • AR/O2C Specialist with German

    DXC Technology Polska Sp. z o.o.   Wrocław    praca zdalna / hybrydowa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    16 godz.
    Job Summary: We are seeking a detail-oriented and experienced AR/O2C Specialist with German to join our O2C team. The ideal candidate will be responsible for managing the accounts receivable process, ensuring timely and accurate invoicing, and maintaining strong relationships with customer. Key...
  • Starszy Specjalista ds. Rozliczeń

    Trakcja S.A.   Skoczów    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    18 godz.
    Opis stanowiska Przygotowywanie dokumentów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym (na podstawie otrzymanych obmiarów wykonanych robót) oraz innych dokumentów będących podstawą do wystawienia faktur sprzedażowych. Przygotowanie w porozumieniu z Przełożonym dokumentów...
  • Starszy Specjalista ds. Rozliczeń

    Trakcja S.A.   Cieszyn    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    18 godz.
    Opis stanowiska Przygotowywanie dokumentów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym (na podstawie otrzymanych obmiarów wykonanych robót) oraz innych dokumentów będących podstawą do wystawienia faktur sprzedażowych. Przygotowanie w porozumieniu z Przełożonym dokumentów...
  • Starszy Specjalista ds. Rozliczeń

    Trakcja S.A.   Zabrzeg    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    18 godz.
    Opis stanowiska Przygotowywanie dokumentów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym (na podstawie otrzymanych obmiarów wykonanych robót) oraz innych dokumentów będących podstawą do wystawienia faktur sprzedażowych. Przygotowanie w porozumieniu z Przełożonym dokumentów...
Zobacz więcej ofert pracy

Transition Project Leader

Metro Services PL Sp. z o.o.
Szczecin
kierownik/koordynator
praca stacjonarna
rekrutacja online
1192 dni temu

METRO Services PL is one of the international Shared Service Centers (SSC) operating within the METRO Capital Group - a global leader in retail trade, operating in Europe and Asia. The METRO Group consists of recognizable brands such as Real and Makro Cash & Carry.

 

At METRO Services, we handle financial and accounting processes in the field of, among others General Accounting, Fixed Assets or Accounts Receivables.

 

We employ over 350 accounting enthusiasts and professionals in our industry, we speak 16 languages, serve 25 countries and are constantly developing, which is why we recently opened a second office in the center of Szczecin.

 

Our Service Excellence is a department consisting of several supporting functions related to internal control finance and quality management, accounting process centralization, knowledge management and service governance.

 

To our dynamically growing Transition Team we are currently looking for candidate for a position of Transition Project Leader.

Transition Project Leader
Miejsce pracy: Szczecin

 

General duties:

  • Acting leading role in medium to complex centralization projects within GA and AR accounting areas,
  • Managing transition projects in terms of scope, cost, timelines, resources, risk, change and communication,
  • Planning, coordinating, and providing deliverables within each project phase,
  • Maintaining and updating project documentation and reporting to both, the client and internal management team,
  • Engaging main project stakeholders,
  • Assessment and documentation of processes potential for migration, incl. people impact assessment,
  • Creation migration models proposals and documentation of solutions
  • Identifying potential risks and control areas in processes which are subject of migration,
  • Identifying potential areas for improvement in new migration processes,
  • Co-ordination of migration team during knowledge transfer,
  • Ensuring compliance of migration project with all internal policies and organization plans,
  • Continuous cooperation with project group (direct and remote).

Our requirements:

  • university degree (in the field of finance, accounting or economics),
  • SSC/BPO previous working experience (min. 3-5 years), preferably in area of process and project management,
  • experience in coordinating migration projects - at least one year,
  • fluent knowledge of English (additional European language is an advantage),
  • fluent knowledge of MS Excel (Power point, Excel, Visio),
  • highly developed interpersonal skills, especially in the fields of presentation and interpersonal communication,
  • good organizational and multitasking skills, ability to work under time pressure,
  • problem solving oriented attitude,
  • attention to details and quality
  • ability to cooperate both with internal and external clients,
  • readiness for frequent business trips (around 40% of the time)- after the end of the pandemic,
  • team player attitude.

We provide:

  • work in a professional, friendly team in a stable, international corporation,
  • possibility of working for international clients,
  • attractive remuneration enriched with a bonus system,
  • independent, expert position with real possibility of influencing on the process,
  • chance to increase knowledge from different area of accountancy,
  • comprehensive package of trainings (in the field of accounting, SAP, soft skills and languages courses),
  • real chance to development and promotions opportunities (extended career path, Talent Development program, internal recruitment),
  • private medical care and group insurance, also for family members
  • cash benefits as part of the Social Benefits Fund, i.e. Christmas allowance
  • co-financed sports card
  • a monthly salary supplement for knowing an additional language
  • team and company integrations after hours
  • a relocation package for people ready to move to Szczecin.
Prosimy o dopisanie następującej klauzuli: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, ze zm.)"
 

Poznaj

METRO Global Solution Center sp. z o.o.

Jesteśmy METRO Global Solution Center! Nasze motto „We make it count” pokazuje, że księgowość to nie tylko liczby – chodzi o tworzenie wartościowych rozwiązań, wprowadzanie pozytywnych zmian i przekonanie, że zawsze liczy się coś więcej! Jako dumny członek rodziny METRO/MAKRO, wiodącego międzynarodowego hurtownika z ponad 93 tysiącami pracowników w ponad 30 krajach, stawiamy na doskonałość i innowacje. Nasza otwarta i różnorodna społeczność sprzyja współpracy, rozwojowi osobistemu i wspólnemu osiąganiu celów.

 

Dołącz do naszego zespołu i poczuj ducha „We make it count”.

 

Dlaczego my?

 

We make it count! Jako pracodawca dążymy do stworzenia spójnego, międzynarodowego i nowoczesnego środowiska, w którym ludzie mają wpływ na rozwój własny i rozwój firmy. Wspólnie dążymy do perfekcji. Ciągle się doskonalimy, bo aspirujemy do bycia po prostu najlepszymi w tym, co robimy. Stale rośniemy, a co za tym idzie rozwijamy naszą pozycję i serdecznie zapraszamy do udziału w tym doświadczeniu.

 

 

Zachęcamy do skorzystania z naszych ekscytujących możliwości rozwoju i podnoszenia kwalifikacji oraz otwartej kultury pracy, międzynarodowego nastawienia, nieformalnej atmosfery i pięknego biura w urokliwym Szczecinie!

Podobne oferty

  • Junior Accountant - Treasury and Payments Team

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Posejdon office building    praca hybrydowa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    22 godz.
    Your main area of responsibility in this position will include: Work in area for Treasury: Monitor daily cash positions and forecast future cash needs. Execute cash management strategies. Prepare and analyze cash flow projections and reports. Oversee short-term investments and manage excess cash...
  • Treasury and Payments Consultant

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca zdalna / hybrydowa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    23 godz.
    Company Description We are the METRO Global Solution Center! Our motto, "We make it count," reflects our belief that accounting is more than just numbers - it's about creating impactful solutions, driving meaningful change, and always counting for more. As a proud member of the METRO/MAKRO family, a...
  • Specjalista ds. rozliczeń (kontrakt budowlany)

    Trakcja S.A.   Szczecin    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Opis stanowiska Przygotowanie dokumentów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym (PŚP) będących podstawą do wystawienia faktur sprzedażowych. Przygotowywanie dokumentów rozliczeniowych w zakresie robót realizowanych przez Podwykonawców, zleceń wewnętrznych, umowy Konsorcjum....
  • Transition Project Leader

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa / stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    General duties: Acting leading role in medium to complex centralization projects within GA and AR accounting areas, Managing transition projects in terms of scope, cost, timelines, resources, risk, change and communication, Planning, coordinating, and providing deliverables within each project...
  • Tax Transformation Manager

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Your responsibilities: in close collaboration with the Corporate Tax function: co-create the design of the centralized Tax function for the METRO group, build process blueprint for all main processes in Tax, including definition of relevant KPI’s and integration of internal controls, create...
  • Project Management Officer

    Cognizant Technology Solutions Poland Sp z o o   Wrocław    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    19 godz.
    Work model: work from office Fixed-term contract of employment (1 year) What we do: As Top Employer, we are dedicated to helping the world's leading companies build stronger businesses — helping them go from doing digital to being digital. Cognizant Poland offices are located in Gdańsk, Wrocław,...
  • AR/O2C Specialist with German

    DXC Technology Polska Sp. z o.o.   Wrocław    praca zdalna / hybrydowa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    16 godz.
    Job Summary: We are seeking a detail-oriented and experienced AR/O2C Specialist with German to join our O2C team. The ideal candidate will be responsible for managing the accounts receivable process, ensuring timely and accurate invoicing, and maintaining strong relationships with customer. Key...
  • Starszy Specjalista ds. Rozliczeń

    Trakcja S.A.   Skoczów    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    18 godz.
    Opis stanowiska Przygotowywanie dokumentów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym (na podstawie otrzymanych obmiarów wykonanych robót) oraz innych dokumentów będących podstawą do wystawienia faktur sprzedażowych. Przygotowanie w porozumieniu z Przełożonym dokumentów...
  • Starszy Specjalista ds. Rozliczeń

    Trakcja S.A.   Cieszyn    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    18 godz.
    Opis stanowiska Przygotowywanie dokumentów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym (na podstawie otrzymanych obmiarów wykonanych robót) oraz innych dokumentów będących podstawą do wystawienia faktur sprzedażowych. Przygotowanie w porozumieniu z Przełożonym dokumentów...
  • Starszy Specjalista ds. Rozliczeń

    Trakcja S.A.   Zabrzeg    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    18 godz.
    Opis stanowiska Przygotowywanie dokumentów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym (na podstawie otrzymanych obmiarów wykonanych robót) oraz innych dokumentów będących podstawą do wystawienia faktur sprzedażowych. Przygotowanie w porozumieniu z Przełożonym dokumentów...