Najnowsze oferty pracy

  • Asystent / Asystentka biura zarządu w biurze rachunkowym

    Starlit Accounting sp. z o.o.   Wrocław    praca stacjonarna
    asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    Twój zakres obowiązków realizacja zadań administracyjnych dla Spółki (m.in. wystawianie faktur, nadzór nad środkami trwałymi, dokumentacją Spółki i ich archiwizacja, kontakt z urzędami, realizacja płatności, rozliczeń), koordynacja działań windykacyjnych, tworzenie analiz,...
  • Specjalista Koordynator ds. Księgowości

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    Opis stanowiska: Kierowanie Działem Księgowości. Prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz dokumentacji Spółki z o.o. Zapewnienie zgodności działań z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego. Przygotowywanie deklaracji podatkowych i obligatoryjnych raportów. Kontrola i uzgodnienia...
  • Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    About the position: As the Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead for Poland and Eastern Europe, you’ll lead a high-performing team responsible for IFRS, statutory reporting, and FP&A. This impactful role drives accuracy, compliance, and collaboration with auditors, while streamlining...
  • Zastępca Głównego Księgowego

    Trakcja S.A.   Warszawa    praca stacjonarna
    ekspert / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    22 godz.
    Opis stanowiska Wspieranie Głównego Księgowego w zarządzaniu Biurem Księgowości, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa bilansowego i podatkowego; Nadzór nad procedurą potwierdzania sald z kontrahentami oraz przeprowadzanie rozliczeń inwentaryzacji aktywów firmy; Zapewnienie...
  • Financial Controls Manager

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What will you do - Responsibilities: Ensure that the control framework is consistent with JSOX rules and best practice Maintenance of the change management process by assistance in evaluation of business and IT process changes to identify financial risks and evaluate its probable impact Evaluation...
  • Główna Księgowa / Główny Księgowy

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 dni
    Opis stanowiska kierowanie i nadzór nad Dziełem Księgowości; prowadzenie ksiąg rachunkowych, dokumentacji i rozliczeń Spółki z o.o. zgodnie z przepisami; nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa podatkowego w Spółce; sporządzanie deklaracji podatkowych i raportów wynikających z...
Zobacz więcej ofert pracy

Transition Manager

FRESENIUS MEDICAL CARE SSC Sp. z o.o.
Wrocław
praca stacjonarna
2762 dni temu

Fresenius is global and diversified health care company with more than 200,000 employees in nearly 160 countries and five highly successful business segments: Fresenius Kabi, Fresenius Helios, Fresenius Vamed, an the biggest one Fresenius Medical Care - the global leader in dialysis services and products.

 

Fresenius Medical Care Shared Service Center is the first Fresenius shared service in Europe. We provide quality through harmonized and transparent accounting services to allow our internal partners to focus on the patients and enable further profitable growth. We are a young and dynamic working environment, which enable a lot of space for future development, gives opportunity to take part in transitions and transformation processes.

 

Currently the center is seeking candidates for the position:

Transition Manager
Miejsce pracy: Wrocław

 

 

 

Purpose & Overall Relevance for the Organisation:
  • To transfer the scope of the defined process activities from local organizations in the EMEA Region to SSC in Wrocław. Ensure that:
  • Transition plans are in place, communicated and followed during the execution.
  • The readiness of SSC and Retained Accounting Organizations is closely monitored.
  • All required enablers to provide those services from SSC are implemented.
  • Roles and responsibilities are communicated and understood.
  • Process documentation is prepared.
  • Effective cooperation between Retained Accounting Organizations and SSC in order to provide high quality accounting services.
Responsibilities:
  • Deliver the Transition Project in line with recognized best practice methodology (planning, managing risk, governance, quality assurance, issue resolution, reporting)
  • Ensure seamless transfer of business processes from local sites to the Shared Services Center in Poland.
  • Manage all stages of the migration process.
  • Act as a liaison for all transition activities and stakeholders.
  • Manage day-to-day transition communication.
  • Manage the change and assess the risks and be able to implement proper mitigation plan where required.
  • Report the progress and status of the migration process and risks that occur.
  • Coordinate and facilitate the process of documenting accounting policies and procedures.
  • Identify and document additional process improvements opportunities for possible implementation after transition.
  • Coordinate the training of site personnel.
Requirements:
  • University degree
  • Min. 5 years of professional experience of which min. 2 years working on projects, preferably on transition projects
  • Experience with accounting processes transitions is an advantage
  • CAPM, PMP, or other Project Management certification - preferred
  • Excellent communication skills
  • Very good planning and organizational skills
  • Ability to take the lead and proactively work on solving the issues or potential risks
  • Ability to work independently in ambiguous, dynamic environment
  • Ability/willingness to travel (20-50% of the time)
  • Fluency in English
  • Knowledge of other European language is a big advantage
What we offer:
  • Competitive compensation and benefits package: private healthcare, Multicafeteria system, travel insurance, social fund, postgraduate studies, trainings, language courses, recognition program, fresh fruits in the office
  • Working in fast growing, international environment with stable employment conditions (labor contract)
  • Excellent learning possibilities
  • Real hands-on experience in building successful SSC
If you agree to use your application also in other recruitment processes, please include the following statement in your application: “I hereby authorize Fresenius Medical Care SSC Sp. z o.o. to process my personal data included in my job application also for the needs of future recruitment processes in accordance with the Personal Data Protection Act dated 29.08.1997
 

Podobne oferty

  • Asystent / Asystentka biura zarządu w biurze rachunkowym

    Starlit Accounting sp. z o.o.   Wrocław    praca stacjonarna
    asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    Twój zakres obowiązków realizacja zadań administracyjnych dla Spółki (m.in. wystawianie faktur, nadzór nad środkami trwałymi, dokumentacją Spółki i ich archiwizacja, kontakt z urzędami, realizacja płatności, rozliczeń), koordynacja działań windykacyjnych, tworzenie analiz,...
  • Specjalista Koordynator ds. Księgowości

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    Opis stanowiska: Kierowanie Działem Księgowości. Prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz dokumentacji Spółki z o.o. Zapewnienie zgodności działań z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego. Przygotowywanie deklaracji podatkowych i obligatoryjnych raportów. Kontrola i uzgodnienia...
  • Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    About the position: As the Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead for Poland and Eastern Europe, you’ll lead a high-performing team responsible for IFRS, statutory reporting, and FP&A. This impactful role drives accuracy, compliance, and collaboration with auditors, while streamlining...
  • Zastępca Głównego Księgowego

    Trakcja S.A.   Warszawa    praca stacjonarna
    ekspert / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    22 godz.
    Opis stanowiska Wspieranie Głównego Księgowego w zarządzaniu Biurem Księgowości, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa bilansowego i podatkowego; Nadzór nad procedurą potwierdzania sald z kontrahentami oraz przeprowadzanie rozliczeń inwentaryzacji aktywów firmy; Zapewnienie...
  • Financial Controls Manager

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What will you do - Responsibilities: Ensure that the control framework is consistent with JSOX rules and best practice Maintenance of the change management process by assistance in evaluation of business and IT process changes to identify financial risks and evaluate its probable impact Evaluation...
  • Główna Księgowa / Główny Księgowy

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 dni
    Opis stanowiska kierowanie i nadzór nad Dziełem Księgowości; prowadzenie ksiąg rachunkowych, dokumentacji i rozliczeń Spółki z o.o. zgodnie z przepisami; nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa podatkowego w Spółce; sporządzanie deklaracji podatkowych i raportów wynikających z...