Najnowsze oferty pracy

  • Główny specjalista / Ekspert w Biurze Rachunkowości i Finansów w Wydziale Księgowości

    Centrum Unijnych Projektów Transportowych   Warszawa, biuro w centrum Warszawy    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Dołącz do CUPT! Dążymy do zapewnienia pracownikom atrakcyjnych i konkurencyjnych warunków płacy i pracy. Największym naszym kapitałem są pracownicy. Razem będziemy tworzyć przyjazną i nowoczesną Instytucję. Staramy się zapewnić równowagę pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym....
  • Pracownik ds. fakturowania i rozliczeń w firmie transportowej

    AZONIK sp. z o.o.   Białystok    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   4 300 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Twój zakres obowiązków: Wystawianie faktur: Wdrażanie procesu wystawiania faktur oraz dbanie o ich terminową i poprawną emisję. Uzgadnianie i weryfikacja danych: Dokładna weryfikacja i porównywanie danych, zarówno finansowych, jak i operacyjnych, w celu zapewnienia zgodności i...
  • Samodzielny księgowy / Samodzielna księgowa

    AZONIK sp. z o.o.   Białystok    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat   8 317 - 9 784 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Twój zakres obowiązków: dekretowanie i księgowanie dokumentów, prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, rozliczanie magazynu, ewidencja i kontrola rozrachunków z kontrahentami, udział w kalkulacji podatków CIT i VAT, sporządzanie raportów.
  • Senior Technical Accounting Analyst with Dutch (Collection)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like As a key member of our Cash cycle team located in Krakow, you will be responsible for providing customer service and support to our customer base for their financial inquiries. This includes addressing client’s overdue payments, researching payment discrepancies,...
  • Technical Accounting Analyst (with Dutch)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Technical Accounting Analyst (with Italian)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Senior Technical Accounting Administrator (with Dutch)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Senior Technical Accounting Administrator (with Italian)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Księgowości / Rozliczenia Środków Trwałych

    TELE-FONIKA Kable S.A.   Myślenice    praca stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    8 dni
    Opis stanowiska: księgowanie faktur inwestycyjnych; wprowadzanie dokumentów OT i LT; amortyzacja środków trwałych; prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, leasingu finansowego; sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego; pomoc...
  • Specjalista ds. rozliczania płatności w Zespole Operacji Zagranicznych

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    11 dni
    Twój zakres obowiązków obsługa systemów SWIFT, TARGET, w tym obsługa komunikatów; realizacja wpływających do Banku transakcji w obrocie dewizowym; realizacja wychodzących z Banku płatności zagranicznych; obsługa i rekoncyliacja rachunków Nostro Banku; ewidencja księgowa realizowanych...
Zobacz więcej ofert pracy

Transfer Pricing Consultant

METRO Global Solution Center Sp. z o.o.
Szczecin, Plac Brama Portowa
specjalista (mid)
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
309 dni temu
At METRO we say "We make it count" because our accounting is not just about numbers, we make it count for more. We already have over than 400 employees, we operate our METRO/MAKRO brands in around 20 countries around the world, we have been operating in Szczecin for 12 years, and in our internal engagement survey, almost 90% of our employees said that working at METRO is meaningful and allows them to grow. METRO is a leading international wholesaler operating in more than 30 countries worldwide with more than 93,000 employees.

Join us, feel the 'We make it count' spirit and create a METRO community for which Accounting always counts for something more.
Transfer Pricing Consultant
Workplace: Szczecin, Plac Brama Portowa
Your main area of responsibility in this position will include:
  • preparation of transfer pricing documentation and calculations for countries within METRO Group,
  • support in the performance and analysis of transfer pricing calculations for METRO Group,
  • interaction and cooperation with METRO Group Headquarter and external consultants on transfer pricing regulations,
  • updating documentation templates depending on the changes in all relevant tax regulations,
  • gathering of supporting documents for transfer pricing documentation,
  • driving the change towards globally harmonized processes and best practices,
  • supporting projects related to the transition of transfer pricing activities into the GSC,
  • acting as subject matter expert in Transfer Pricing team,
  • accounting of intercompany transactions for costs arsing in the area of transfer pricing for developed model by the Group,
  • continuous updating of tax and transfer pricing knowledge based on updated legal documents (e.g. OECD).

The ideal candidate should have:

  • university degree (preferably in taxes, accounting, finance, economy, law),
  • minimum 1 year of experience related to taxes, intercompany transactions or transfer pricing,
  • experience in working with transfer pricing documentation,
  • very good knowledge of English,
  • very good cooperation and communication skills with high level of accuracy,
  • high developed analytical skills,
  • multicultural approach in professional environment,
  • independence and strong internal motivation,
  • experience in project management - nice to have.
Your benefits:
  • stability - the first contract is for 6 months, the next for an indefinite period, because we believe that you will stay with us for as long as possible,
  • tasks that matter - 84% of our employees consider their work to be important,
  • non-wage benefits - up to PLN 8,000 per year per person, including, among others, quarterly bonuses, annual bonuses, performance awards, holiday subsidies, money for holidays and culture, money for job referrals,
  • a working system adapted to you - if you live in another city in Poland you can visit us, move to Szczecin or work from home, you decide,
  • relocation package - PLN 6,000 to move to Szczecin,
  • professional training - in the fields of accounting, software - SAP, soft skills and language learning with a total value of up to PLN 10 000 per person per year,
  • free access to Udemy and eTutor,
  • internationality - the languages you know are used by us every day, English is a must!
  • higher salary of PLN 400 to PLN 1,600 if you know an additional language,
  • a clear career path - you can be promoted to a new position after just one year!
  • vertical and horizontal promotions, we regularly recruit internally – 78% of our Team Leaders come from internal recruitment and this number is constantly growing,
  • enhancing knowledge and experience in various areas,
  • support for ACCA students - including an extra paid day off for the exam and reimbursement of the ACCA exam costs, which guarantees you accounting certification,
  • good atmosphere - 78% of our employees consider the working atmosphere to be positive
  • open working culture - your superiors are available to you, we focus on relationships and communication, we are all there for you,
  • team and company integrations after hours - 2 times a year you integrate with your team, 2 times a year with the whole company,
  • free breathing training worth up to PLN 2,100 per person per year - because your well-being is important to us,
  • private medical care and group insurance, also for family members,
  • subsidised sports card,
  • anniversary gifts such as a speaker or Kindle or annual prizes such as a PLN 2,000 voucher for whatever you want,
  • air-conditioned, green office in a state-of-the-art building in the city centre - you can reach us by public transport from any part of the city, avoiding traffic jams,
  • and, of course, free coffee and employee discounts to service outlets in the Posejdon office building.
 

Poznaj

METRO Global Solution Center sp. z o.o.

METRO Global Solution Center jest odpowiedzialne za procesy finansowo-księgowe dla METRO, wiodącej międzynarodowej firmy hurtowej z siedzibą w Niemczech, oferującej asortyment spożywczy i nieżywnościowy. Przyjęliśmy globalną strategię, która wyznaczyła nam drogę ku przyszłości. Zrewidowaliśmy nasze podejście, aby skupić się przede wszystkim na innowacyjności i wysokiej jakości rozwiązań. Chcemy być gotowi na to, co przyniesie jutro… i już nie możemy się tego doczekać!


Znajdziesz tutaj ekscytujące możliwości rozwoju, impuls do podnoszenia kwalifikacji, kulturę opartą na wzajemnym szacunku i współpracy, a przede wszystkim nieformalną, a zarazem międzynarodową atmosferę. Zanurz się w niepowtarzalnych możliwościach METRO Global Solution Center!

Podobne oferty

  • Główny specjalista / Ekspert w Biurze Rachunkowości i Finansów w Wydziale Księgowości

    Centrum Unijnych Projektów Transportowych   Warszawa, biuro w centrum Warszawy    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Dołącz do CUPT! Dążymy do zapewnienia pracownikom atrakcyjnych i konkurencyjnych warunków płacy i pracy. Największym naszym kapitałem są pracownicy. Razem będziemy tworzyć przyjazną i nowoczesną Instytucję. Staramy się zapewnić równowagę pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym....
  • Pracownik ds. fakturowania i rozliczeń w firmie transportowej

    AZONIK sp. z o.o.   Białystok    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   4 300 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Twój zakres obowiązków: Wystawianie faktur: Wdrażanie procesu wystawiania faktur oraz dbanie o ich terminową i poprawną emisję. Uzgadnianie i weryfikacja danych: Dokładna weryfikacja i porównywanie danych, zarówno finansowych, jak i operacyjnych, w celu zapewnienia zgodności i...
  • Samodzielny księgowy / Samodzielna księgowa

    AZONIK sp. z o.o.   Białystok    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat   8 317 - 9 784 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Twój zakres obowiązków: dekretowanie i księgowanie dokumentów, prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, rozliczanie magazynu, ewidencja i kontrola rozrachunków z kontrahentami, udział w kalkulacji podatków CIT i VAT, sporządzanie raportów.
  • Senior Technical Accounting Analyst with Dutch (Collection)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like As a key member of our Cash cycle team located in Krakow, you will be responsible for providing customer service and support to our customer base for their financial inquiries. This includes addressing client’s overdue payments, researching payment discrepancies,...
  • Technical Accounting Analyst (with Dutch)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Technical Accounting Analyst (with Italian)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Senior Technical Accounting Administrator (with Dutch)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Senior Technical Accounting Administrator (with Italian)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Księgowości / Rozliczenia Środków Trwałych

    TELE-FONIKA Kable S.A.   Myślenice    praca stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    8 dni
    Opis stanowiska: księgowanie faktur inwestycyjnych; wprowadzanie dokumentów OT i LT; amortyzacja środków trwałych; prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, leasingu finansowego; sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego; pomoc...
  • Specjalista ds. rozliczania płatności w Zespole Operacji Zagranicznych

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    11 dni
    Twój zakres obowiązków obsługa systemów SWIFT, TARGET, w tym obsługa komunikatów; realizacja wpływających do Banku transakcji w obrocie dewizowym; realizacja wychodzących z Banku płatności zagranicznych; obsługa i rekoncyliacja rachunków Nostro Banku; ewidencja księgowa realizowanych...