Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie;
- budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz.
Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie Ministerstwa: https://www.gov.pl/web/edukacja/informacja-dla-osob-majacych-trudnosci-w-poruszaniu-sie
Zakres zadań
- Analizuje umowy pod względem formalnym i sprawdza zgodność zawieranych umów cywilno-prawnych z planem finansowym. Dokonuje terminowego zgłoszenia i wyrejestrowania zleceniobiorców.
- Kompletuje i weryfikuje dokumenty stanowiące podstawę do sporządzania list wynagrodzeń bezosobowych. Sporządza listy wynagrodzeń bezosobowych, przygotowuje na ich podstawie przelewy.
- Dokonuje okresowych analiz i zestawień weryfikujących poprawność zapisów księgowych w stosunku do planu finansowego i zaangażowania środków oraz dokonuje korekty zapisów księgowych.
- Nalicza miesięczne zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, przygotowuje roczne deklaracje podatkowe (PIT-y) z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie list wypłat.
- Sporządza deklaracje ZUS-DRA; RCA; RSA; RZA oraz dokonuje płatności.
- Sporządza sprawozdanie PNT-01 i przesyła je do Głównego Urzędu Statystycznego.
- Kompletuje dokumentację księgową zgodnie z obowiązującymi przepisami RODO oraz wykonuje inne polecenia przełożonego, w tym zastępuje wyznaczonych pracowników podczas ich nieobecności, włącza się w inne prace zespołu w momencie okresowego spiętrzenia zadań
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze płac
- Znajomość ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
- Znajomość przepisów kodeksu pracy
- Znajomość przepisów i zasad naliczania składek ZUS, wynagrodzeń i umów cywilnoprawnych
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej (podział, zasady organizacji i działania), w tym służby cywilnej (organizacja sc, prawa i obowiązki członków korpusu służby cywilnej)
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Znajomość przepisów dotyczących ochrony danych osobowych
- Znajomość obsługi systemu komputerowego „PŁATNIK"
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie działu „przepisy ogólne"
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Samodzielność i inicjatywa
- Rzetelność
- Współpraca
- Komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- kurs księgowości I stopnia
- szkolenie w zakresie rozliczenia wynagrodzeń
- umiejętność obsługi systemu Enova, Quorum w zakresie plac
- umiejętność obsługi systemów bankowości elektronicznej (NBP, BGK)
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKopia dokumentu potwierdzającego kurs księgowości I stopniaKopia dokumentu potwierdzającego szkolenie w zakresie rozliczenia wynagrodzeńTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2025-01-13 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Polecamy aplikowanie online. Akceptujemy także składanie aplikacji w formie papierowej w zamkniętej kopercie.
Dokumenty można wówczas przynieść lub wysłać na adres:
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Biuro Dyrektora Generalnego
Al. Szucha 25
00-918 Warszawa
(KONIECZNIE z dopiskiem na kopercie "ogłoszenie - starszy specjalista DBF/WFK1/STS/9)
Aplikować można też przez ePUAP (elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej).
Aplikacje nadesłane innymi kanałami niż wymienione nie będą rozpatrywane.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Administrator danych i kontakt do niego:
Minister Edukacji ul. Al. J.Ch. Szucha 25 00-918 Warszawa
Kontakt do inspektora ochrony danych:
Z inspektorem możesz się skontaktować przesyłając informacje na adres mailowy: inspektor@men.gov.pl
Cel przetwarzania danych:
Przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru.
Informacje o odbiorcach danych:
Podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz zapewniające obsługę informatyczną administratora.
Okres przechowywania danych:
Czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy (w tym na stanowisko pracy w służbie cywilnej – z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.
Uprawnienia:
Masz prawo do:
1) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2) sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3) ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
4) do usunięcia danych osobowych;
– w zakresie określonym przepisami prawa.
Żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
5) w zakresie danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody, przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem;
6) wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Podstawa prawna przetwarzania danych:
1) art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
2) art. 22[1] Kodeksu pracy, art. 26 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej,
art. 1 ust. 2 pkt 2 i art. 3 b ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
3) art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO;
Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22[1] Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej jest
niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
Podanie danych osobowych, w zakresie szerszym, niż jest to wymagane przepisami prawa, zostanie potraktowane jako wyrażenie zgody na ich przetwarzanie.
Podanie danych osobowych obejmujących szczególne kategorie danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, będzie wiązało się z koniecznością wyrażenia wyraźnej zgody na ich przetwarzanie, w formie oświadczenia.
Inne informacje:
Podane dane osobowe nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też stosowane profilowanie.