Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa,
- praca przy monitorze ekranowym, co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy oraz obsługa urządzeń biurowych,
- praca poza siedzibą urzędu, wyjazdy służbowe,
- praca w pozycji siedzącej,
- kontakt z klientem wewnętrznym oraz zewnętrznym.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym na V piętrze Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkie w Rzeszowie, przy ul. Grunwaldzkiej 15. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do budynku i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Budynek wyposażony jest w windy do VI piętra. Windy posiadają sygnalizację dźwiękową informującą o pozycji windy. Osoby niepełnosprawne mogą korzystać z przestrzennych toalet, zlokalizowanych na każdej kondygnacji, od parteru do VI piętra. W przypadku delegacji służbowych, nie jest możliwe określenie otoczenia organizacyjno-technicznego.
Zakres zadań
- przeprowadza kontrole gospodarki finansowej w jednostkach finansowanych z budżetu Wojewody w celu ustalenia stanu faktycznego w zakresie działalności jednostek kontrolowanych oraz oceny prawidłowości i gospodarności przy wydatkowaniu środków publicznych, w tym przeprowadza kontrole realizacji procedur kontroli finansowej w toku wykonywania budżetu,
- przeprowadza kontrole w jednostkach samorządu terytorialnego w zakresie prawidłowości i terminowości pobierania dochodów należnych Skarbowi Państwa oraz w zakresie prawidłowości wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu państwa pod względem zgodności z przeznaczeniem oraz wysokości wykorzystania dotacji a stopniem realizacji zadań przewidzianych do sfinansowania dotacją z budżetu państwa,
- opracowuje programy kontroli oraz gromadzi przepisy prawne dotyczące poszczególnych rodzajów kontroli. Pozyskuje niezbędne informacje i materiały potrzebne do przeprowadzenia kontroli przed rozpoczęciem czynności kontrolnych. Tworzy akta kontroli dokumentujące wykonane czynności kontrolne oraz formułuje projekt wystąpienia pokontrolnego,
- bierze udział w pracach zespołów kontrolnych powoływanych do przeprowadzenia kontroli kompleksowych bądź problemowych w zakresie dotyczącym części finansowej, organizowanych i nadzorowanych przez inne wydziały Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe na kierunku ekonomia lub na kierunku administracja- Powyżej 3 letnie doświadczenie zawodowe w administracji publicznej lub innych państwowych jednostkach organizacyjnych finansowanych ze środków publicznych lub organach kontroli państwowej w obszarze finansów publicznych.
- Znajomość przepisów ustaw: o finansach publicznych, o kontroli w administracji rządowej, o rachunkowości, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o służbie cywilnej, Kodeks postępowania administracyjnego.
- Znajomość ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
- Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (D. U. z 2023 r. poz. 342, 497), ani niebycie ich współpracownikiem (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.).
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe