Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Opolu
Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Opole
Ogłoszenie o naborze Nr 143411
Warunki pracy
- Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym – praca z dokumentami.
- Większość czynności wykonywana jest w pozycji siedzącej.
- Podstawowe wyposażenie stanowiska pracy to: zestaw komputerowy, elektryczne urządzenia biurowe, telefon oraz meble biurowe.
- Czas pracy zgodnie z ustawą o służbie cywilnej i wymiarem etatu.
- Siedziba Komendy Wojewódzkiej PSP znajduje się w Opolu, przy ulicy Budowlanych 1 i jest budynkiem wielokondygnacyjnym. Praca wykonywana jest w pokoju biurowym znajdującym się na I piętrze budynku C. Budynki nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo (brak wind i podjazdów).
Zakres zadań
- Inicjuje, koordynuje i prowadzi sprawy związane z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej w celu pozyskania środków finansowych na zakup sprzętu pożarniczego.
- Prowadzi zagadnienia związane z pozyskiwaniem środków z Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zadania ekologiczne w celu realizacji ich przez jednostki organizacyjne PSP województwa opolskiego w zakresie logistycznym.
- Wykonuje zadania związane z rozdziałem dotacji celowej budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej włączonych do KSRG w celu zapewnienia koordynacji działań i sprawnego rozdziału dotacji dla jednostek OSP woj. opolskiego.
- Wykonuje zadania związane z rozdziałem dotacji przekazywanej przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji dla jednostek OSP.
- Wyszukuje możliwości pozyskiwania środków finansowych z funduszy pomocowych unii europejskiej oraz krajowych na realizację projektów w ramach zadań własnych oraz podległych jednostek PSP.
- Prowadzi pełną dokumentację dotyczącą pozyskiwania funduszy od chwili przygotowywania wniosku do rozliczenia - prowadzi projekt dokumentacji finansowo - rozliczeniowej w zakresie pozyskiwanych środków unijnych, w tym przygotowuje sprawozdania, wnioski o płatność oraz harmonogramy płatności i rozliczeń.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe o kierunku administracja lub prawo lub bezpieczeństwo międzynarodowe lub o innym kierunku w zakresie zarządzania funduszami Unii Europejskiej, albo studia wyższe o innym kierunku, jeżeli kandydat posiada także studia podyplomowe o kierunku administracja lub o kierunku fundusze/środki europejskie.- Znajomość obowiązujących przepisów niezbędnych do wypełniania obowiązków na stanowisku, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny w zakresie zawierania umów, ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych w zakresie podstawowych definicji, trybów zamówień, szacowania wartości zamówienia oraz wyboru wykonawcy, ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. w zakresie przedmiotu i terminów udostępniania danych, kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. w zakresie zasad ogólnych oraz skarg i wniosków.
- Znajomość przepisów prawnych, dotyczących funduszy unijnych, procedur aplikacyjnych i rozliczania dotacji, umiejętność ich interpretacji oraz wykorzystania do wykonywania zadań.
- Ogólna znajomość przepisów dot. ochrony danych osobowych w zakresie dopuszczalności przetwarzania danych, zasad powierzania innemu podmiotowi oraz obowiązkach zabezpieczania danych.
- Znajomość obsługi komputera i oprogramowania MS Office.
- Znajomość systemów do pozyskiwania środków unijnych oraz wspierających realizację projektu.
- Inne umiejętności: sumienność, bezstronność, umiejętność stosowania odpowiednich przepisów, a także planowania i organizowania pracy, postawa etyczna, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole oraz zarządzania informacją.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Prawo jazdy kat. B
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopia dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie posiadania prawa jazdy kat. „B”.Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-16 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Opolu
ul. Budowlanych 1
45 – 005 Opole
Dokumenty można składać w sekretariacie Opolskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP w Opolu, ul. Budowlanych 1
pn. – pt. od 7.30 do 15.30 – II p. w budynku A
Dokumenty w formie papierowej należy składać w zamkniętej kopercie, która powinna być opisana w następujący sposób: „Imię i nazwisko kandydata – nabór do pracy w KW PSP w Opolu na stanowisko starszy specjalista ds. dotacji i dofinansowań”.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe – klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informuję, że:
- Administratorem przetwarzającym Pani(a) dane osobowe jest Opolski Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej, z siedzibą w Opolu, ul. Budowlanych 1, 45 – 005 Opole.
- Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: e-mail: iod@psp.opole.pl.
- Pani(a) dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej na podstawie wymagań określonych w art. 4 ustawy o służbie cywilnej z dnia 21 listopada 2008 r.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
- Podstawą prawną przetwarzania Pana/Pani danych osobowych jest art. 221 § 1 Kodeksu pracy w zw. z art. 6 ust. 1 lit. b RODO oraz art. 6 ust. 1 lit a RODO, w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Odbiorcami danych będą komisja rekrutacyjna do przeprowadzenia procedury naboru oraz instytucje upoważnione z mocy prawa (np. BIP KPRM).
- Pani(a) dane osobowe nie będą przekazywane do innych odbiorców, do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Pani(a) dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których Opolski Komendant Wojewódzki PSP w Opolu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska). Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w postępowaniu kwalifikacyjnym zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów zostaną zniszczone komisyjnie.
- Posiada Pan(i) prawo żądania dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Posiada Pan(i) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli uzna Pan(i),
że przetwarzanie narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. - Przetwarzanie podanych przez Pana(ią) danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.