Starszy specjalista

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
2 dni temu
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 141931

Warunki pracy

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy oraz warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • budynek bez podjazdu dla wózków inwalidzkich,
  • bardzo ograniczona możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich,
  • konieczna asysta innego pracownika/opiekuna,
  • w budynku brak oznaczeń dla osób niewidomych,
  • brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym,
  • nie występują szkodliwe/niebezpieczne warunki pracy,
  • obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego, w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne i mailowe,
  • praca w pokoju wieloosobowym,
  • praca przy komputerze powyżej czterech godzin oraz przy użyciu urządzeń biurowych,
  • przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach

Zakres zadań

  • Przygotowuje i zawiera umowy finansowe z beneficjentami dla projektów zatwierdzonych do dofinansowania w ramach MF EOG i/lub NMF na lata 2014-2021.
  • Przygotowuje umowy i aneksy dotyczące udzielania dotacji celowej jednostkom organizacyjnym podległym Ministrowi lub przez niego nadzorowanym, w szczególności państwowym i samorządowym instytucjom kultury, działającym w obszarze szkolnictwa artystycznego i archiwów.
  • Nadzoruje realizację zawartych umów poprzez obsługę finansową leżącą w zakresie Departamentu, współpracę ze stronami zaangażowanymi w proces przygotowywania oraz rozliczania umowy, weryfikację pod względem formalnorachunkowym raportów, sprawozdań i rozliczeń przedkładanych przez beneficjentów i jednostki.
  • Bierze udział w monitorowaniu realizowanych projektów i kontrolach na miejscu oraz kontrolach dokumentacji, w tym sporządza informacje o nieprawidłowościach, nalicza korekty finansowe i rejestruje kwoty ujęte w korektach, jak również przygotowuje stosowne decyzje, w tym administracyjne określające kwoty podlegające zwrotowi.
  • Przygotowuje wkłady do finansowych raportów okresowych, prognoz dotyczących planowanych płatności, sprawozdań wewnętrznych i zewnętrznych, planów budżetowych i innych doraźnych zestawień przygotowywanych w zakresie działań Wydziału, jak również odpowiedzi na pisma, interpelacje poselskie i inne wystąpienia.
  • Weryfikuje sporządzane przez beneficjentów roczne raporty ex – post dotyczące trwałości projektów zrealizowanych w ramach MF EOG i NMF na lata 2004-2009, 2009-2014 oraz 2014-2020, jak również realizuje zadania w ramach ewentualnych kontroli i audytów przeprowadzanych przez instytucje zewnętrzne do tego upoważnione po zakończeniu realizacji projektów w ramach mechanizmów finansowych oraz programów europejskich.
  • Przygotowuje dyspozycje finansowe (wnioski o wypłatę) dotyczące środków europejskich i środków budżetu państwa.
  • Wykonuje inne zadania zlecone przez przełożonych w zakresie zadań realizowanych przez wydział.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w obszarze finansów




  • Znajomość ustawy o finansach publicznych i aktów wykonawczych w zakresie udzielania dotacji celowych
  • Ogólna znajomość zasad wdrażania programów europejskich
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Kompetencje: myślenie analityczne, umiejętność pracy zespołowej, zorientowanie na osiąganie celów, skuteczna komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających jednoznacznie długość i rodzaj wymaganego doświadczenia zawodowego (długość doświadczenia potwierdzają np. świadectwa pracy – w przypadku zakończonych stosunków pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu ze wskazaniem daty rozpoczęcia pracy – jeśli stosunek pracy trwa nadal lub zaświadczenie o odbytych praktykach/stażach/wykonywaniu pracy w ramach umów cywilnoprawnych/wolontariatu, natomiast obszar doświadczenia potwierdzają m.in. zakresy obowiązków, opisy stanowisk pracy).
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/ł współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówOświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboruKopie dokumentów potwierdzających jednoznacznie rodzaj dodatkowego doświadczenia zawodowego (obszar doświadczenia potwierdzają m.in. zakresy obowiązków, opisy stanowisk pracy).

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-09-10 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Biuro Podawcze
ul. Krakowskie Przedmieście 15, 00-071 Warszawa

Za pomocą środków komunikacji elektronicznej istnieje możliwość przekazania oferty wyłącznie przez ePUAP - adres skrzynki podawczej na ePUAP - /5ij310qjlu/SkrytkaESP

Po zalogowaniu się na ePUAP należy z katalogu spraw wybrać: PISMO OGÓLNE DO PODMIOTU PUBLICZNEGO. Oferta powinna być podpisana podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.

Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane.

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)
• Administrator danych i kontakt do niego:
Dane osobowe będą przetwarzane przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Krakowskie Przedmieście 15, 00-071 w Warszawie
• Kontakt do inspektora ochrony danych:
Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych pod adresem administratora oraz poczty elektronicznej IOD@kultura.gov.pl
• Cel przetwarzania danych:
Przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
• Informacje o odbiorcach danych:
Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom lub ich kategoriom, poza organami i podmiotami upoważnionymi do pozyskiwania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
• Okres przechowywania danych:
Czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
• Uprawnienia:
Osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do:
• dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymywania ich kopii, zgodnie z art. 15 rozporządzenia,
• sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, zgodnie z art. 16 rozporządzenia,
• usunięcia danych osobowych, zgodnie z art. 17 rozporządzenia,
• ograniczenia przetwarzania, zgodnie z art. 18 rozporządzenia,
• przeniesienia danych do innego administratora, zgodnie z art. 20 rozporządzenia,
• wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, zgodnie z art. 21 rozporządzenia,
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
• wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)
• Podstawa prawna przetwarzania danych:
• art. 6 ust. 1 lit. b RODO – dla danych osób, z którymi zostanie zawarta umowa;
• art. 22[1] Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
• art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO w zakresie danych, które zostały udostępnione dobrowolnie.
• Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.


Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można wycofać w dowolnym czasie.


W przypadku przesłania dokumentów, które będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.


Brak wyraźnej zgody dla przetwarzania danych przetwarzanych na podstawie art. 9 ust. 2 lit a RODO lub jej odwołanie spowoduje, że dane te nie będą mogły być wzięte pod uwagę w procesie rekrutacji.


O ile osoba uczestnicząca w postępowaniu - dla celów postępowania - wyrazi zgodę na przetwarzanie danych osobowych, których przetwarzanie nie wynika bezpośrednio ze stosowania innych przepisów, jednocześnie udostępniając dane wskazane w art. 9 ust. 1 RODO, administrator uzna zgodę na ich przetwarzanie za wystarczającą.
• Inne informacje:
Podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane

Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Młodszy Specjalista / Młodsza Specjalistka ds. finansowych

    NES Fircroft   Warszawa    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    15 godz.
    Obowiązki: Wprowadzanie faktur do systemu; Księgowanie faktur kosztowych; Wprowadzanie i klasyfikacja dokumentów księgowych zgodnie z przepisami prawa polskiego i międzynarodowymi standardami rachunkowości w celu sporządzenia sprawozdania finansowego; Wspomaganie klasyfikacji i rejetsracji...
  • Specjalista w Biurze Rachunkowości i Finansów w Wydziale Planowania

    Centrum Unijnych Projektów Transportowych   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Podstawowe obowiązki: Kontrola finansowa dokumentów księgowych dotyczących działalności programowej CUPT, w tym kontrola finansowa umów i aneksów zawieranych przez CUPT. Sporządzanie analiz i opisowych informacji z wykonania wydatków i dochodów CUPT. Realizacja we współpracy z...
  • Specjalista / Młodszy Specjalista w Pionie Finansowym / Dziale Treasury

    Eurorent Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Zakres obowiązków: Współpraca z bankami i innymi instytucjami finansowymi w ramach obsługi finansowania zewnętrznego, w tym: realizacja płatności związanych z finansowaniem, kontrola rozliczeń z instytucjami, zamykanie umów kredytowych/leasingowych, ewidencja poszczególnych operacji w...
  • Specjalista ds. Finansowych

    POLAQUA Sp. z o.o.   Piaseczno    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    1 dni
    ZADANIA: nadzór nad rozliczeniami finansowymi budowy, w tym z podwykonawcami oraz dostawcami; efektywne i terminowe księgowanie dokumentów pod względem poprawności z zapisami umów oraz przepisami podatkowymi; odpowiedzialność za prawidłowy obieg dokumentów księgowych zgodnie z...
  • Pracownik ds. analiz ekonomiczno-finansowych i sprawozdawczości inwestycyjnej

    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat   5 000 - 6 000 zł brutto/mies.
    13 godz.
    Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: weryfikacja i opiniowanie opracowań projektowych w części ekonomiczo - finansowej, sprawozdawczość z zakresu środków własnych inwestycyjnych, udział w sporządzaniu informacji i sprawozdań z realizacji w Regionie planu działalności inwestycyjnej...
  • Specjalista ds. Ewidencji Majątku w Wydziale Logistyki, w Referacie Ewidencji

    Straż Miejska m.st. Warszawy   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    15 godz.
    Zadania: Prowadzenie ewidencji aktywów trwałych Straży Miejskiej m.st. Warszawy, m.in.: prowadzenie ewidencji analitycznej w ujęciu ilościowo-wartościowym aktywów trwałych oraz ich klasyfikacja, dokonywanie oznakowań składników majątkowych przyjmowanych na stan jednostki; przygotowywanie...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Controllingu

    MOTOKARIERA S.C.   Warszawa    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista mid / senior / junior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Zakres obowiązków: Wsparcie w przygotowywaniu rocznego budżetu Salonu oraz kontrola jego realizacji, analiza odchyleń. Uczestniczenie w pracach związanych ze sporządzeniem dziennych, miesięcznych i rocznych sprawozdań finansowych Spółki. Analiza marży/rentowności/kanałów sprzedaży...
  • Specjalista ds. rozliczeń finansowych

    Lava Group S.C   Warszawa, Ursynów, obok stacji METRO STOKŁOSY    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   7 500 - 8 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Przygotowywanie i monitorowanie cash flow oraz sporządzanie dedykowanych raportów finansowych dla zewnętrznych instytucji takich jak banki czy leasingodawcy. Efektywne zarządzanie rozrachunkami na kontach księgowych, w tym wyjaśnianie wszelkich niezgodności. Nadzór nad ubezpieczeniami...
  • Inspektor / Specjalista / Starszy Specjalista w Biurze Rachunkowości i Finansów w Wydziale Księgowości

    Centrum Unijnych Projektów Transportowych   Warszawa, biuro w centrum Warszawy    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Podstawowe obowiązki: Pełna obsługa finansowo-księgowa w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, dotyczących działalności operacyjnej i programowej CUPT (w tym m. in. dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej dokumentów księgowych w zakresie działalności operacyjnej CUPT, uzgadniania...
  • Starszy Specjalista w Dziale ds. Księgowości w Departamencie Finansowym

    Agencja Mienia Wojskowego w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę
    1 dni
    Główne obowiązki: przygotowanie dokumentów do księgowania w systemie FK oraz prowadzenie ewidencji księgowej, w tym w szczególności w zakresie środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz finansowego majątku trwałego, prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości...