Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa,
- praca przy monitorze ekranowym, co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy oraz obsługa urządzeń biurowych,
- praca w pozycji siedzącej,
- kontakt z klientem wewnętrznym oraz zewnętrznym.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym na III piętrze PUW w Rzeszowie, przy ul. Grunwaldzkiej 15. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do budynku i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Budynek wyposażony jest w windy do VI piętra. Windy posiadają sygnalizację dźwiękową informującą o pozycji windy. Osoby niepełnosprawne mogą korzystać z przestrzennych toalet, zlokalizowanych na każdej kondygnacji, od parteru do VI piętra. W przypadku delegacji służbowych, nie jest możliwe określenie otoczenia organizacyjno-technicznego.
Zakres zadań
- weryfikuje pod względem formalnym wnioski składane przez klientów dotyczące zalegalizowania pobytu w Polsce w formie zezwolenia na pobyt czasowy, pobyt stały, pobyt rezydenta długoterminowego UE oraz obsługuje klientów wezwanych do osobistego stawiennictwa i usunięcia braków formalnych tych wniosków, a także pobiera od nich odciski linii papilarnych w celu usunięcia braków, które uniemożliwiają rozpoczęcia realizacji procedury administracyjnej zmierzającej do wydania wnioskowanego przez cudzoziemca zezwolenia pobytowego. Rejestruje wnioski we właściwych rejestrach prowadzonych w systemie informatycznym, wchodzących w skład Krajowego zbioru rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców. Dokonuje sprawdzeń w Systemie Informacyjnym Schengen (SIS II), Systemie Informacji Wizowej (VIS),
- archiwizuje teczki osobowe cudzoziemców wytworzonych w toku procedur realizowanych w Oddziale. Prowadzi archiwum oddziałowe, w szczególności przyjmuje od pracowników akta spraw zakończonych a następnie je deponuje w wyznaczonym pomieszczeniu do czasu przekazania do archiwum PUW w Rzeszowie. Wypożycza pracownikom Oddziału akta zdane do archiwum oddziałowego, a także sporządza teczki akt osobowych zgodnych z wymaganiami instrukcji archiwalnej, a następnie przekazuje je do archiwum zakładowego,
- dokonuje personalizacji dokumentów pobytowych wydawanych cudzoziemcom. Przyjmuje spersonalizowane dokumenty pobytowe na stan urzędu, wydaje je cudzoziemcom, wczytuje do systemu zwróconych dokumentów, a także zastrzega dokumenty pobytowe we właściwych rejestrach wchodzących w skład Krajowego zbioru rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców, a także w Systemie Informacyjnym Schengen (SIS II).
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- Doświadczenie zawodowe w pracy biurowej - powyżej 6 miesięcy
- Znajomość przepisów ustaw: o cudzoziemcach oraz przepisy wykonawcze do ww. ustawy, o służbie cywilnej; kodeks postępowania administracyjnego; o wojewodzie i administracji rządowej w województwie;
- Znajomość załącznika nr 6 do rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Instrukcja archiwalna).
- Znajomość ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
- Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (D. U. z 2023 r. poz. 342, 497), ani niebycie ich współpracownikiem (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.)
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języków obcych na poziomie komunikatywnym (alternatywnie: rosyjski, ukraiński, angielski).