(umowa na czas określony na czas trwania projektu)
Misją Centrum Nauki Kopernik jest inspirowanie do doświadczania, rozumienia świata i odpowiedzialnego działania. „Ludzie kształtują świat przyjazny dla siebie i natury, rozwijając i stosując naukę” - to wizja, realizacji której służy działalność programowa Centrum. Promujemy ideę uczenia się opartą na samodzielnym odkrywaniu - poznawanie poprzez eksperymentowanie. Metoda ta - wzorowana na sposobie pracy naukowca - rozbudza ciekawość, która pcha do zadawania pytań i szukania odpowiedzi. Z naszej oferty - działalność w siedzibie - co roku korzysta ponad milion osób, zarówno dzieci, jak i dorosłych. Jednak jednorazowa wizyta w Koperniku to zbyt mało, by w sposób trwały zmienić podejście Polaków do nauki oraz zachęcić ich do aktywnego rozwijania swoich kompetencji. W związku z tym, od samego początku działalność Centrum Nauki Kopernik sięga znacznie dalej niż mury budynku. Organizujemy warsztaty podnoszące kompetencje zawodowe nauczycieli w zakresie stosowania aktywizujących metod nauczania, a także opracowujemy scenariusze zajęć i inne narzędzia edukacyjne oraz metody dydaktyczne wspomagające nauczanie.
Robimy to w ramach celowanych programów partnerskich:
- ESERO - program Europejskiej Agencji Kosmicznej (STEAM) www.esero.kopernik.org.pl
- KMO - program Klub Młodego Odkrywcy www.kmo.org.pl
- SOWA - Strefy Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności www.kopernik.org.pl/projekty-dofinansowane/strefa-odkrywania-wyobrazni-i-aktywnosci
- NDC - Nauka dla Ciebie www.kopernik.org.pl/edukacja/nauka-dla-ciebie
Każdy z tych programów opiera się na ciągłym budowaniu sieci interesariuszy – od edukatorów, przez instytucje stale współpracujące, aż do samorządowych wydziałów oświaty czy organizacji pozarządowych w całym kraju. Bardzo ważną rolą Centrum Nauki Kopernik w tym modelu jest facylitacja tak powstałych sieci współpracy i kontaktów, łączenie ich między sobą, i stymulowanie nowymi aktywnościami merytorycznymi.
Zakres obowiązków
(realizowane w ścisłej współpracy z działem Społeczności Uczących się - z osobami prowadzącymi programy ESERO i KMO):
- Informowanie poszczególnych grup odbiorców (już pozyskanych i potencjalnych) o aktywnościach w programach edukacyjnych ESERO i KMO.
- Wykorzystywanie już istniejącej bazy kontaktów i rozbudowywanie jej oraz utrzymywanie i tworzenie relacji w oparciu o zidentyfikowane potrzeby instytucji/organizacji i kierowanie adekwatnego przekazu.
- Komunikacja z edukatorami działającymi w sieciach ESERO i KMO (wypracowane relacje) poprzez media społecznościowe (Facebook, LinkedIn) i newslettery - utrzymywanie ich zaangażowania.
- Wyszukiwanie ciekawych historii i tworzenie studiów przypadków oraz komunikowanie ich (w kanałach programów i w mediach, w tym społecznościowych) - pokazywanie w szkołach i środowiskach lokalnych efektów działania sieci wynikających ze współpracy.
- Akcentowanie spójności oferty edukacyjnej Centrum Nauki Kopernik - udostępnianej w ramach szeregu projektów i programów - w komunikacji do nauczycieli, instytucji (samorządowe wydziały oświaty, kuratoria, ośrodki doskonalenia nauczycieli), potencjalnych partnerów merytorycznych (np. uczelnie).
- Upowszechnianie informacji o tym, że Centrum Nauki Kopernik tworzy społeczności uczące się (w ramach programów edukacyjnych), integruje je wewnątrz i wzmacnia, a także wytwarza sieci między nimi, w efekcie czego następuje przenikanie wiedzy i doświadczeń, korzystanie z wypracowanych zasobów edukacyjnych.
- Współpraca z drugim starszym specjalistą w dziale Promocji i Komunikacji prowadząca do synergii działań. Do jego zadań należy m.in. praca przy programach KMO i ESERO:
- Planowanie promocji i komunikacji – wybór kanałów i grup docelowych, realizacja i monitorowanie efektów.
- Wybór odpowiednich narzędzi PR i/lub marketingowych adresujących komunikację do środowisk edukacyjnych, w tym nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z podmiotami różnych szczebli państwowych w zakresie edukacji (samorządowe wydziały oświaty, kuratoria, ośrodki doskonalenia nauczycieli), NGO, partnerami i uczestnikami programów partnerskich CNK.
- Koordynowanie przygotowywania i produkcji materiałów promocyjnych i informacyjnych (we współpracy z redaktorem i grafikiem).
- Tworzenie harmonogramów i raportów z działań, budżetów promocji i rozliczanie prowadzonych działań.
- Wybór partnerów i dostawców zewnętrznych wspierających realizację zadań (rozpoznanie rynku, przygotowywanie wniosków finansowych) - zgodnie z zasadami efektywnego zarządzania finansami - oraz nadzór nad pracą.
- Min. 3 lata pracy na stanowiskach związanych z PR,
- Wykształcenia wyższego (preferowane kierunki: PR, marketing, dziennikarstwo),
- Doświadczenia w pracy w środowisku edukacyjnym (lub współpracy z nim),
- Umiejętności wydobywania z realizowanych działań programowych ciekawych wątków oraz budowania wspólnej narracji parasolowej i ogrywania ich w mediach czy wprost wśród interesariuszy,
- Doświadczenia w relacjach z mediami, z naciskiem na media lokalne oraz podmiotami w środowisku edukacyjnym i samorządowym,
- Znajomości narzędzi PR/marketingowych i umiejętności dopasowania ich do aktualnych potrzeb promocyjnych,
- Znajomości mediów społecznościowych w kontekście docierania do wąskich grup odbiorców czy grup zamkniętych,
- Umiejętności godzenia zadań kreatywnych i rutynowych,
- Dobrej znajomości języka angielskiego.
- Oferujemy umowę o pracę na pełen etat, na czas określony od stycznia 2024 do 31 grudnia 2025 (z możliwością przedłużenia w przypadku kontynuacji programu),
- Umożliwiamy udział w pasjonujących i rozwijających się programach edukacyjnych w nowoczesnej instytucji kultury,
- Gwarantujemy wsparcie zespołu oraz możliwość rozwoju zawodowego,
- Zapewniamy benefity pracownicze (m.in. prywatną opiekę medyczną, dofinansowanie karty multisport, świadczenia z ZFŚS).
Poznaj
Centrum Nauki Kopernik
Centrum Nauki Kopernik to:
- królestwo eksperymentów – w Centrum znajdują się setki angażujących eksponatów. Umożliwiają one prowadzenie samodzielnych doświadczeń, wyjaśniających funkcjonowanie świata wokół nas. Eksperymentowanie pomaga zrozumieć nawet skomplikowane zjawiska.
- przygoda i świetna zabawa - każdy, kto odważy się trochę poeksperymentować przekona się, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda. Wiek zwiedzającego nie ma znaczenia - wystawy są tak pomyślane, by każdy znalazł tu coś dla siebie.
- podglądanie przyszłości - prezentujemy rozwiązania technologiczne, nad którymi naukowcy dopiero pracują.
a także:
- teatr, w którym w role aktorów wcielają się roboty,
- teatr Wysokich Napięć,
- Park Odkrywców,
- oryginalny ogród widokowy na dachu,
- jedno z najnowocześniejszych na świecie planetariów,
- Centrum Konferencyjne.