Naszą misją jest „inspirowanie do doświadczania, rozumienia świata i odpowiedzialnego działania”.
„Ludzie kształtują świat przyjazny dla siebie i natury, rozwijając i stosując naukę” - to wizja, realizacji której służy nasza działalność programowa [https://www.kopernik.org.pl/o-koperniku/wizja-misja-wartosci]. Nieustannie rozwijamy się, rozbudowując naszą ofertę i zwiększając dotarcie, ale także modyfikując ją zgodnie z duchem czasu czy oczekiwaniami publiczności, którą stale badamy. Zatrudniamy prawie 400 osób, zorganizowanych w 24 działach [https://www.kopernik.org.pl/o-koperniku/zespol]. Od początku 2024 r. działamy zgodnie z nową strategią na lata 2024-2027. W prace nad wyznaczeniem i opracowaniem celów strategicznych włączony został cały zespół. Wspólne myślenie o przyszłości pomogło w znalezieniu cennych inspiracji do stworzenia nowego planu strategicznego Kopernika. Jednym z sześciu celów jest „Tworzyć przyjazną i sprawną organizację”, którego realizacji służą cele taktyczne: (1) Usprawnić działania i zapewnić lepszą współpracę wewnętrzną i (2) Zapewnić satysfakcję zespołu z pracy.
Starszy specjalista ds. komunikacji wewnętrznej realizować będzie złożone cele komunikacyjne służące kreowaniu wewnętrznego wizerunku Centrum Nauki Kopernik: informowanie, ale też budowanie zaangażowania pracowników, motywowanie ich, integrowanie.
- (Współ)tworzenie strategii komunikacji wewnętrznej budującej kulturę organizacji zgodną z wizją, misją, wartościami i strategią Centrum Nauki Kopernik,
- samodzielna realizacja projektów z zakresu komunikacji wewnętrznej,
- wdrażanie realnych zmian w procesie komunikacji oraz przygotowywanie propozycji rozwiązań komunikacyjnych w dynamicznym i zmieniającym się środowisku pracy (praca hybrydowa; w dwóch budynkach),
- monitorowanie efektywności komunikacji wewnętrznej (zbieranie i analiza informacji zwrotnej) oraz proponowanie usprawnień w komunikacji wewnętrznej i procesach realizowanych w Centrum Nauki Kopernik,
- przygotowywanie prezentacji i raportów na potrzeby komunikacji wewnętrznej, w tym na spotkania, szkolenia i warsztaty realizowane w tym obszarze,
- redakcja i pisanie tekstów na potrzeby komunikatów wewnętrznych, w tym
- przygotowywanie i redagowanie cotygodniowego newslettera wewnętrznego,
- rozwój nowoczesnych narzędzi wspierających komunikację wewnętrzną,
- współorganizacja wydarzeń wewnętrznych, m.in.:
- cykliczne spotkania kierowników z dyrekcją,
- cyklicznych spotkania wszystkich pracowników,
- spotkania okolicznościowe (wigilijne, urodzinowe).
- bieżąca współpraca z przedstawicielami innych działów: konsultowanie oraz koordynowanie komunikacji wewnętrznej w ramach wdrażanych projektów,
- wsparcie kierowników w komunikowaniu ich zespołom wybranych tematów,
- wsparcie w zbieraniu od różnych działów treści do raportu rocznego oraz w tworzeniu treści na portale społecznościowe,
- przygotowywanie od strony merytorycznej i graficznej wiadomości zamieszczanych w Intranecie (SharePoint / Teams).
- wykształcenia wyższego (preferowane humanistyczne, dziennikarstwo i komunikacja, PR, nauki społeczne, marketing, językoznawstwo, psychologia),
- min. 3-letniego doświadczenia w obszarze komunikacji wewnętrznej, w tym w organizacji spotkań informacyjnych i integracyjnych, w zarządzaniu projektami w obszarze komunikacji i/lub budowania kultury organizacyjnej,
- wiedzy, popartej praktyką, na temat aktualnych trendów w komunikacji wewnętrznej,
- znajomość nowoczesnych narzędzi stosowanych w komunikacji wewnętrznej,
- umiejętność i swoboda w formułowaniu i redagowaniu tekstów, tzw. lekkie pióro,
- znajomość środowiska Sharepoint, pakietu MS Office, PowertPoint,
- kreatywność i ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań z dziedziny komunikacji,
- nastawienie na realizację zadań i osiąganie wyznaczonych celów,
- orientacja na współpracę oraz umiejętność nawiązywania i podtrzymywania relacji,
- zaangażowanie, rzetelność i wysoka kultura osobista,
- samodzielność, staranność i dobra organizacja pracy,
- umiejętność realizowania kilku projektów jednocześnie.
- komunikatywna znajomość języka angielskiego,
- znajomość podstawowych narzędzi graficznych,
- wiedza i doświadczanie z obszaru Employer i Internal Branding oraz Employee Advocacy.
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę w pełnym wymiarze etatu,
- szansa zdobycia doświadczenia zawodowego w prestiżowej instytucji,
- możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego,
- benefity pracownicze (m.in. prywatna opieka medyczna, platforma e-lerningowa oraz benefitowam dofinansowanie nauki języków obcych i karty Multisport, vouchery do Centrum Nauki Kopernik).
Poznaj
Centrum Nauki Kopernik
Centrum Nauki Kopernik to:
- królestwo eksperymentów – w Centrum znajdują się setki angażujących eksponatów. Umożliwiają one prowadzenie samodzielnych doświadczeń, wyjaśniających funkcjonowanie świata wokół nas. Eksperymentowanie pomaga zrozumieć nawet skomplikowane zjawiska.
- przygoda i świetna zabawa - każdy, kto odważy się trochę poeksperymentować przekona się, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda. Wiek zwiedzającego nie ma znaczenia - wystawy są tak pomyślane, by każdy znalazł tu coś dla siebie.
- podglądanie przyszłości - prezentujemy rozwiązania technologiczne, nad którymi naukowcy dopiero pracują.
a także:
- teatr, w którym w role aktorów wcielają się roboty,
- teatr Wysokich Napięć,
- Park Odkrywców,
- oryginalny ogród widokowy na dachu,
- jedno z najnowocześniejszych na świecie planetariów,
- Centrum Konferencyjne.