Starszy Specjalista Compliance / Oficer Compliance (w obszarze zarządzania ryzykiem reputacyjnym) (k/m)
Miejsce pracy: Wrocław
Nr ref.: Req1132167
Moc naszej pracy:
- Bieżąca analiza „środowiska bankowego” wewnętrznego i zewnętrznego pod kątem identyfikacji i szacowania ryzyka reputacyjnego (ze szczególnym uwzględnieniem aspektów ESG)
- Znajomość regulacji odnoszących się do tematyki ryzyka środowiskowego i społecznego (SFDR, CSRD, Taksonomia) i analiza zgodności działalności bankowej z tymi wymogami
- Współuczestnictwo w identyfikacji, analizie i ocenie ryzyka greenwashing-u w ramach całościowej oceny tego ryzyka realizowanej przez właściwe jednostki specjalistyczne w banku
- Uczestnictwo w forach i komitetach (lokalnych/ grupowych) reprezentanta z ramienia ryzyka reputacyjnego
- Wydawanie opinii pod kątem wymogów ESG (zdarzenia/ podmioty współpracujące z bankiem/ kampanie marketingowe banku) oraz współpraca z jednostkami biznesowymi w powyższym zakresie
- Wydawanie opinii pod kątem wymogów ESG dla transakcji i klientów z sektorów podwyższonego ryzyka (np. sektor zbrojeniowy, energetyczny) oraz współpraca z jednostkami biznesowymi w powyższym zakresie
- Współpraca z funkcjami dedykowanym do procesu zarządzania ryzykiem ESG
- Sporządzanie raportów dla kierownictwa Banku na temat RR wynikającego z ESG
- Projektowanie/ aktualizowanie regulacji wewnętrznych związanych z procesem zarządzania ryzykiem ESG
- Szerzenie kultury identyfikacji i zarządzania ESG (organizacja szkoleń/ warsztatów/ komunikacji)
- Współpraca z koordynatorami ryzyka niefinansowego w jednostkach biznesowych w zakresie identyfikacji zdarzeń mających wpływ na RR i zarządzania tym ryzykiem
- Aktualizacja Profilu Ryzyka/ Mapy RR
- Monitorowanie ryzyka reputacyjnego (w tym działań naprawczych i mitygujących ryzyko na przyszłość)
- Współpraca z Grupą w ramach wdrażania jednolitych standardów grupowych i wymiany doświadczeń
Nasze oczekiwania:
- znajomość tematyki i zasad identyfikacji ryzyka ESG (w tym w szczególności regulacji związanych z ryzykami ESG)
- minimum 3-letnie doświadczenie w pracy w instytucji finansowej (atutem będzie doświadczenie w obszarze compliance)
- wykształcenie wyższe (preferowane kierunki: ochrona środowiska/ bankowość)
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmi
- znajomość regulacji sektora bankowego
- samodzielność i dobra organizacja pracy oraz umiejętność określania priorytetów
- komunikatywność i umiejętność współpracy w zespole
- zdolności analityczne i umiejętność logicznego myślenia, kojarzenia faktów, synteza pozyskanych informacji i formułowania wniosków
- umiejętność pracy pod presja czasu
- bardzo dobra znajomość Excela aplikacji MS O365
MOC naszej oferty:
- umowa o pracę
- ciekawą pracę
- wewnętrzne programy rozwojowe
- ciekawe i strategiczne projekty
- wsparcie zespołu, otwartość, docenianie
- prywatną opiekę zdrowotną i pakiet świadczeń pozapłacowych (system kafeteryjny)
- oferta produktowa banku oraz pożyczki na cele mieszkaniowe na atrakcyjnych warunkach
- atrakcyjny system motywacyjny
- wydarzenia i aktywności wellbeingowe
- wsparcie dla rodziców
- oferta benefitowa zawiera również rozwiązania dla osób z niepełnosprawnością