Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca łódzkie Łódź
Starszy referent

Starszy referent

Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
Łódź
praca stacjonarna
6 dni temu
Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy referent
Miejsce pracy: Łódź
Ogłoszenie o naborze Nr 145888

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań



  • praca w siedzibie Urzędu na stanowisku administracyjno-biurowym z przewagą wysiłku umysłowego,
  • praca przeważnie siedząca, przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,
  • narzędzia pracy - sprzęt biurowy (np. komputer, drukarka, niszczarka, itp.)

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy



  • stanowisko pracy zlokalizowane w budynku siedmiokondygnacyjnym,
  • stanowisko pracy oświetlone światłem naturalnym i sztucznym,
  •  budynek wyposażony w windę,
  • na parterze budynku znajduje się pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • Prowadzi postępowania w zakresie prawa podatkowego; gromadzi materiał dowodowy poprzez kierowanie zapytań, wezwań, przesłuchiwanie świadków i analizę materiału dowodowego w kontekście obowiązujących przepisów, w celu załatwienia spraw podlegających właściwości rzeczowej referatu.
  • Opracowuje projekty decyzji i postanowień z zakresu prawa podatkowego i innych należności budżetowych oraz projekty pism i dokumentów z zakresu właściwości komórki organizacyjnej w celu przygotowania właściwego rozstrzygnięcia w sprawie.
  • Przygotowuje wnioski dotyczące zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych oraz o nadania decyzjom rygoru natychmiastowej wykonalności należności wynikających z wydanych rozstrzygnięć.
  • Sporządza i przekazuje wnioski o ukaranie w przypadkach stwierdzenia przestępstwa lub wykroczenia skarbowego.
  • Sporządza okresowe, roczne i doraźne sprawozdania, a także analizy oraz informacje w przydzielonym zakresie w celu sporządzenia sprawozdań.
  • Wykonuje czynności kancelaryjno-biurowe w zakresie prowadzonych spraw w celu bieżącego monitorowania terminów i stanu prowadzonych spraw.
  • Współdziała z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu, Izby Administracji Skarbowej w Łodzi, a także z innymi instytucjami i organami w zakresie właściwości komórki organizacyjnej w celu poprawnej wymiany informacji.
  • Zakłada akta prowadzonych spraw w celu zapewnienia prawidłowego przechowywania dokumentów oraz ich archiwizacji.
  • Obsługuje systemy informatyczne urzędu w zakresie właściwości komórki organizacyjnej w celu zapewnienia kompletności i aktualności baz danych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej.
  • Znajomość przepisów w zakresie prawa podatkowego oraz ustawy Ordynacja podatkowa.
  • Grzeczność i uprzejmość.
  • Otwarty stosunek do klienta oraz umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.
  • Umiejętność pracy w zespole, współpracy z innymi pracownikami, dzielenia się wiedzą oraz informacjami.
  • Umiejętność argumentowania, asertywność oraz umiejętność przekonywania.
  • Umiejętność analitycznego myślenia.
  • Umiejętność stosowania przepisów prawa w praktyce.
  • Obsługa MS Office: Word oraz Excel.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Umiejętność obsługi aplikacji oraz systemów informatycznych Ministerstwa Finansów.