Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca łódzkie Łódź
Starszy referent

Starszy referent

Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
Łódź
praca stacjonarna
44 dni temu
Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy referent
Miejsce pracy: Łódź
Ogłoszenie o naborze Nr 143542

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań



  • praca w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Łodzi na stanowisku administracyjno-biurowym z przewagą wysiłku umysłowego,
  • praca przeważnie siedząca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,
  • narzędzia pracy - sprzęt biurowy (np. komputer, drukarka, niszczarka, itp.)

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy



  • stanowisko pracy oświetlone światłem naturalnym i sztucznym,
  • stanowisko pracy zlokalizowane w budynku trzypiętrowym,
  • budynek posiada bariery architektoniczne – dostęp do parterowej części budynku dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich zapewniają rozkładane najazdy oraz ruchoma, rozkładana pochylnia, w budynku brak jest natomiast wind, co uniemożliwia osobom o ograniczonej sprawności ruchowej dostęp do wyższych kondygnacji,
  • w budynku brak jest pomieszczeń higieniczno-sanitarnych przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Zakres zadań

  • Orzeka w sprawach opodatkowania podatkami dochodowymi, odpowiedzialności osób trzecich i spadkobierców oraz w zakresie trybów nadzwyczajnych w tej materii.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na skargi do sądu administracyjnego oraz pisma procesowe, opracowuje wnioski o wniesienie skarg kasacyjnych, bierze udział w postępowaniu sądowym przed sądami administracyjnymi.
  • Nadzoruje działalność jednostek podległych Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Łodzi, w tym rozpatruje zidentyfikowane zagadnienia problematyczne w dążeniu do zapewnienia jednolitości i poprawy jakości orzecznictwa.
  • Pozyskuje, agreguje, analizuje dane i sporządza informacje, zestawienia i sprawozdania oraz ewidencjonuje przydzielone sprawy i całą korespondencję związaną z ich prowadzeniem.
  • Analizuje i opiniuje akty prawne oraz zgłasza uwagi i propozycje legislacyjne.
  • Rozpatruje ponaglenia na niezałatwienie sprawy w terminie.
  • Rozpatruje spory kompetencyjne dotyczące właściwości organów podatkowych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej.
  • Podstawowa wiedza w zakresie podatków dochodowych i procedury podatkowej.
  • Grzeczność i uprzejmość.
  • Otwarty stosunek do klienta oraz umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.
  • Umiejętność pracy w zespole, współpracy z innymi pracownikami, dzielenia się wiedzą oraz informacjami.
  • Umiejętność argumentowania, asertywność oraz umiejętność przekonywania,
  • Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów.
  • Umiejętność redagowania pism oraz precyzyjnego formułowania i argumentowania pisemnych wypowiedzi.
  • Komunikatywność.
  • Umiejętności analityczne.
  • Umiejętność rozpatrywania problemów faktycznych i prawnych oraz opracowania propozycji ich rozwiązania.
  • Umiejętność organizacji pracy.
  • Obsługa: MS Office: Word oraz Excel.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Umiejętność obsługi aplikacji oraz systemów informatycznych Ministerstwa Finansów.