Śląski Oddział Straży Granicznej w Raciborzu
Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy referent
Miejsce pracy: Opole
Ogłoszenie o naborze Nr 134491
Warunki pracy
- warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno – biurowa, praca przed monitorem ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy; wymuszona pozycja ciała;
- miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy: praca na 2 piętrze; zachowana odpowiednia szerokość
drzwi, brak windy oraz toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych; - narzędzia i materiały pracy: komputer i urządzenia biurowe.
Zakres zadań
- przedstawia Komendantowi Placówki korespondencję i przekazuje ją zgodnie z dekretacją, celem zapewnienia właściwego obiegu dokumentów;
- sporządza rozkaz dzienny oraz przygotowuje pisma, wnioski i inne dokumenty wskazane przez przełożonego;
- wprowadza dane do aplikacji "Delegacje" oraz prowadzi rejestr wydawanych poleceń wyjazdu służbowego, wypisuje delegacje służbowe, w celu prawidłowego kierowania funkcjonariuszy i pracowników na wyjazdy zewnętrzne;
- realizuje czynności związane z wytwarzaniem kopii, odpisów, wyciągów i wypisów z dokumentów oraz wykonuje niezbędne czynnosci kancelaryjne, w celu zapewnienia należytej ochrony fizycznej dokumentów i nośników informacji znajdujących się w dyspozycji;
- współdziała z komórkami organizacyjnymi placówki i oddziału w zakresie sporzadzania, przyjmowania i przesyłania dokumentów, w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentacji i korespondencji;
- prowadzi terminarz spotkań komendanta placówki;
- przyjmuje interesantów oraz organizuje i obsługuje spotkania i narady komendanta placówki;
- prowadzi elektroniczną ewidencję czasu słuzby kadry kierowniczej placówki oraz sporządza roczne karty ewidencji obecności funkcjonariuszy placówki oraz prowadzi ewidencję czasu pracy pracowników zatrudnionych w placówce, w celu realizacji ewidencji zgodnej z obowiązującymi przepisami.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 miesiące doświadczenia zawodowego w pracy biurowej
- umiejętność obsługi pakietu MS Office i Open Office;
- umiejętność obsługi urządzeń teleinformatycznych (np. faks, kserokopiarka);
- znajomość podstawowych przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych i danych osobowych oraz przepisów z zakresu ewidencji czasu pracy;
- komunikatywność;
- umiejętność stosowania przyjętych form prowadzenia korespondencji;
- umiejętność kreatywnego pisania, redagowania pism urzedowych zgodnie z przyjętymi zasadami;
- umiejętność pracy w zespole;
- pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE”;
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie średnie lub wyższe o profilu administracyjnym, archiwalnym lub kancelaryjnym;
- posiadanie przeszkolenia z ochrony informacji niejawnych oraz przetwarzania danych osobowych;
- umiejętność obsługi programu Power Point.