Śląski Oddział Straży Granicznej w Raciborzu
Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy referent
Miejsce pracy: Racibórz
Ogłoszenie o naborze Nr 106031
Warunki pracy
• warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno – biurowa, praca w godzinach od 7.30 do 15.30, praca przed monitorem ekranowym; wymuszona pozycja ciała; • miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe; • możliwość poruszania się po budynku: odpowiednio dostosowana toaleta oraz zachowana odpowiednia szerokość drzwi.
Zakres zadań
- wykonuje czynności związane z ewidencjonowaniem, z wykorzystaniem systemu EZD dokumentów wchodzących i wychodzących, dokumentów normatywnych (decyzji, upoważnień, poleceń, wytycznych, postanowień itd.) Komendanta Oddziału;
- przyjmuje i rozdziela korespondencję wszystkim komórkom organizacyjnym Komendy Oddziału, zgodnie z dekretacją Komendanta Oddziału, w celu zapewnienia prawidłowego obiegu dokumentów w Oddziale;
- wykonuje czynności związane z prowadzeniem rejestrów pomocniczych, ewidencja pieczęci i stempli, prowadzeniem rejestrów związanych z obiegiem dokumentów wewnątrz Komendy Oddziału;
- nadzóruje, pod względem formalnym, rejestrowane w systemie EZD, wytworzone w Oddziale dokumenty, w celu zapewnienia prawidłowego ich wykonania i obiegu;
- pełni codzienną obsługę elektronicznej skrzynki podawczej platformy ePUAP Komendy ŚlOSG oraz oprogramowania RightFax w zakresie obiegu faksów Wydziału Ochrony Informacji;
- systematyczne porządkuje posiadane zasoby dokumentów oraz przygotowuje dokumentację do przekazania do archiwum;
- rozlicza wykonawców odchodzących z Oddziału z posiadanych na indywidualnym stanie dokumentów.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 miesiące doświadczenia zawodowego w pracy administracyjno – biurowej;
- znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz przepisów dotyczących danych osobowych;
- umiejętność obsługi komputera w zakresie pakietu biurowego (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny);
- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE”;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- posiadanie wykształcenia administracyjno – biurowego;
- posiadanie przeszkolenia z ochrony informacji niejawnych oraz danych osobowych;
- znajomość przepisów i zasad dotyczących archiwizacji dokumentów oraz obsługi oprogramowania elektronicznego zarządzania dokumentacją w organizacji;