Rzecznik Praw Obywatelskich
ogłasza nabór na stanowisko
od Starszego Radcy do Starszego Specjalisty
w
Wydziale Organizacyjno-Prawnym
Biura Dyrektora Generalnego
w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w Biurze, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
Umowa o pracę
Miejsce wykonywanej pracy:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
Al. Solidarności 77
Warszawa
Nr BDG-WZK.111.10.2016
ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU PRACY (m.in.) :
- monitorowanie zmian przepisów prawnych dotyczących kompetencji Rzecznika Praw Obywatelskich;
- opracowywanie rozwiązań organizacyjnych w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich;
- opracowywanie przy współpracy ze statutowymi jednostkami organizacyjnymi Biura Rzecznika Praw Obywatelskich projektu Regulaminu Organizacyjnego Biura Rzecznika Praw Obywatelskich;
- przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w przypadku sporów kompetencyjnych między statutowymi jednostkami organizacyjnymi Biura Rzecznika Praw Obywatelskich;
- przygotowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych;
- przygotowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw oraz prowadzenie ich rejestru;
- przygotowywanie projektów pism zleconych przez Dyrektora Generalnego, Zastępcę Dyrektora Generalnego, nadzorującego Wydział Organizacyjno-Prawny oraz przez Naczelnika Wydziału Organizacyjno-Prawnego;
- współpraca z samodzielnym wieloosobowym stanowiskiem radców prawnych w Biurze Dyrektora Generalnego;
- prowadzenie rejestru zarządzeń i decyzji Rzecznika Praw Obywatelskich i współpraca z redaktorem BIP w zakresie ich publikacji;
- opracowywanie dokumentów związanych z udziałem Biura Rzecznika Praw Obywatelskich w projektach dofinansowanych ze środków zewnętrznych /m.in. z funduszy Unii Europejskiej/.
WARUNKI PRACY
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Praca merytoryczna /biurowa/ wykonywana w pozycji siedzącej przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie oraz przy użyciu urządzeń biurowych: drukarka, xero, fax, itp.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- Budynek częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
WYMAGANIA ZWIĄZANE ZE STANOWISKIEM PRACY
Wymagania niezbędne:
- ukończone wyższe studia magisterskie prawnicze;
- co najmniej 2 lata doświadczenia w komórce prawnej lub organizacyjnej w administracji publicznej;
- umiejętność opracowywania projektów wewnętrznych aktów normatywnych;
- znajomość zasad techniki prawodawczej;
- umiejętność sporządzania pism urzędowych oraz upoważnień i pełnomocnictw;
- znajomość ustawy o Rzeczniku Praw Obywatelskich;
- znajomość statutu Biura Rzecznika Praw Obywatelskich;
- znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej;
- znajomość ustawy o petycjach;
- odpowiedzialność za jakość i terminowość realizowanych zadań;
- umiejętność działania pod presją czasu;
- umiejętność pracy w zespole;
- znajomość języka angielskiego na poziomie C1.
Wymagania dodatkowe:
- ukończona aplikacja legislacyjna;
- umiejętność efektywnej realizacji dynamicznie napływających zadań;
- komunikatywność i otwartość.
WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA:
- życiorys/CV i list motywacyjny;
- kwestionariusz aplikacyjny (dostępny na stronie www.bip.brpo.gov.pl) wraz z załączonymi oświadczeniami;
- oświadczenie o posiadanym obywatelstwie;
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzające posiadane doświadczenie w pracy zawodowej.
INFORMACJE O METODACH I TECHNIKACH NABORU:
- analiza aplikacji;
- test;
- rozmowa kwalifikacyjna.