Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań:
- nietypowe godziny pracy
- krajowe wyjazdy służbowe
- zagrożenie korupcją
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych
Miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy:
Czynniki szkodliwe i warunki uciążliwe dla zdrowia:
- praca przy monitorze ekranowym (komputer) pow. 4 godzin dziennie
- promiemiowanie elektromagnetyczne niejonizujące - strefa bezpieczna
- uprawnienie do kierowania pojazdem służbowym kat.
Narzędzia i materiały pracy: komputer
Infrastruktura - bariery architektoniczne:
- brak schodołazu
- toaleta niedostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
Zakres zadań
- monitoruje ruch statków na redzie, w porcie, w śluzie i na Zalewie Wiślanym, wydaje zezwolenia na ruch na akwenach w jurysdykcji Kapitanatu Portu Nowy Świat oraz wejścia/wyjścia/cumowania/odcumowania statków w porcie , śluzie celem zapewnienia bezpieczeństwa morskiego. Planuje, koordynnuje i prowadzi nadzór nad pracą zmiany/wachty w celu zapewnienia prawidłowego pełnienia służby, kieruje kontrolą ruchu statków, wejść/wyjść do/ze śluzy, po sprawdzeniu prawidłowości i kompletności zgłoszenia.
- sprawuje nadzór w zakresie spełniania warunków korzystania przez statki z usług pilotowych, usług holowniczych i pomocy cumowników w celu zapewnienia bezpieczeństwa morskiego. Obsługuje System Sterowania Śluzami i Mostami oraz kieruje i nadzoruje ruch jednostek pływających i pojazdów drogowych w obszarze obiektu kapitanatu Portu Nowy Świat.
- przeprowadza kontrole podczas dokonywanych obchodów, inspekcji w granicach portu, obiektów portowych oraz przeprowadza interwencje w przypadku wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa w porcie, śluzie celem zapewnienia porządku cumowania, przejścia przez śluzę, postoju i ewentualnego przeładunku. Podejmuje niezbędne działania w przypadku wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa w śluzie, porcie, na redzie i Zalewie Wiślanym oraz wsparcie informacyjne w trakcie akcji ratowniczych, przeciwsztormowych, przeciwlodowych, likwidacji rozlewów w celu realizacji obowiązku współpracy z odpowiednimi służbami.
- sprawuje nadzór nad przeprowadzaniem kontroli podczas dokonywanych przez podległy personel obchodów, inspekcji w granicach portu, obiektów portowych oraz nadzór nad przeprowadzaniem interwencji w przypadku wystąpienia uszkodzenia nabrzeży, bram śluzy, kierownic śluzy. Nadzór i przeprowadzanie kontroli podczas dokonywanych obchodów, inspekcji w granicach portu, obiektów portowych oraz przeprowadzanie interwencji w przypadku wystąpienia zanieczyszczenia nabrzeży, śluzy i wód portowych w celu zapewnienia ochrony środowiska morskiego
- sprawuje nadzór i przeprowadza kontrole stwierdzające zapewnienie warunków bezpiecznego bunkrowania jednostek , ewentualnych przeładunków materiałów niebezpiecznych w porcie i na redzie oraz ich ewentualnego składowania.
- dokonuje zapisów w dzienniku portowym celem udokumentowania zdarzeń i przebiegu czynności służbowych. Nadzoruje sporządzanie notatek służbowych, meldunków z prowadzonych czynności służbowych , podejmowanych interwencji oraz prowadzenie dokumentacji zapisów służby dyżurnej celem archiwizacji zdarzeń
- kieruje wykonywaniem czynności dochodzeniowych przez pracowników zmiany celem wsparcia pracowników służby dziennej kapitanatu w celu realizacji obowiązku Kapitanatu Portu Nowy Świat w zakresie prowadzenia dochodzeń w sprawach wypadków morskich
- dokunuje kontroli obsady pilotowej i holowniczej oraz spełnienie warunków Kapitana Portu wydanych dla jednostek nietypowych, zestawów holowniczych, wprowadzania/wyprowadzania do / z portu, śluzy jednostek ponadgabarytowych, ewentualnych: wodowań statków, imprez sportowych oraz innych warunków wymaganych przepisami w celu zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe morskie na kierunku nawigacyjnymdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z gospodarką morską
- Dyplom na poziomie zarządzania w dziale pokładowym
- Świadectwo przeszkolenia w zakresie obsługi i wykorzystania ECDIS
- Świadectwo przeszkolenia w zakresie wykorzystania radaru i ARPA na poziomie operacyjnym
- Świadectwo operatora GMDSS
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (B2 wg ESOKJ)
- Znajomość przepisów dotyczących bezpieczeństwa żeglugi w zakresie wykonywanych zadań
- Znajomość przepisów portowych w zakresie wykonywanych zadań,
- Znajomość postępowania administracyjnego w zakresie wykonywanych zadań
- Znajomość przepisów dotyczących ochrony żeglugi i obiektów w zakresie wykonywanych zadań
- Znajomość przepisów dotyczących ochrony środowiska morskiego w zakresie wykonywanych zadań
- Umiejętność współpracy
- Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Podstawowa umiejętność obsługi komputera
- Samodzielność i inicjatywa, kreatywność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Dyplom Kapitana Żeglugi Wielkiej i doświadczenie 3 lat jako kapitan statku morskiego w żegludze międzynarodowej
- Prawo jazdy kategorii B
- Umiejętność obsługi komputera, w tym pakietu Microsoft Office (Word, Excel, Power Point)
- Znajomość przepisów portowych, konwencji międzynarodowych IMO m.in. Solas, Marpol, ILO, STCW