Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane na drugim piętrze budynku wielokondygnacyjnego kompleksu koszarowego komendy oddziału. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek posiada bariery architektoniczne (schody, brak wind). Główne wejście do budynku przystosowane dla osób ze stopniem niepełnosprawności (dysfunkcją ruchową), pomieszczenia higieniczno-sanitarne znajdujące się na parterze budynku przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Pomieszczenie pracy spełnia wymagania stanowisk pracy stałej. Praca umysłowa, stanowisko pracy administracyjno-biurowe. Ryzyko zawodowe na poziomie akceptowalnym.
Występują kontakty zewnętrzne: kilka razy w tygodniu – telefoniczne z pracownikami ZUS w sprawach związanych z ubezpieczeniem pracowników i funkcjonariuszy, kilka razy w miesiącu – telefoniczne z pracownikami kancelarii komorniczych – w celu ustalenia stanu zadłużenia i dokonywanych potrąceń, pracownikami banków w celu potwierdzenia wydanych zaświadczeń, z tłumaczami – w celu prawidłowego rozliczania tłumaczy pod kątem ubezpieczeń
i podatkowym, kilka razy w roku – telefoniczne z pracownikami Urzędów Skarbowych w zakresie wystawianych informacji o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11).
Występują czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań takie jak: zagrożenie korupcją, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, stres, praca pod presją czasu, wysoka odpowiedzialność.
Zakres zadań
- samodzielnie nalicza, przy pomocy specjalistycznego programu Płacowego, wynagrodzenia, dodatki do wynagrodzeń, wynagrodzenia nadliczbowe, ekwiwalent za urlop, odprawy pieniężne, nagrody jubileuszowe i uznaniowe oraz świadczenia przysługujące w razie choroby i macierzyństwa w celu ich wypłaty uprawnionym pracownikom – członkom korpusu służby cywilnej W-MOSG,
- samodzielnie rejestruje oraz wyrejestrowuje członków korpusu służby cywilnej, pracowników nieobjętych mnożnikowym systemem wynagradzania, funkcjonariuszy i ich rodzin oraz zleceniobiorców, sporządza stosowne korekty, a także sporządza wymaganą przepisami prawa dokumentację w programie specjalistycznym ZUS w celu realizacji obowiązków płatnika składek,
- samodzielnie rozlicza należności wynikające z zawartych umów-zleceń, umów o dzieło i innych pod względem podatkowym i składkowym, również płatności za wykonanie tłumaczeń, ekspertyz, analiz i opinii,
- planuje i rozlicza roczne limity finansowe przyznane na realizację umów-zleceń, umów o dzieło, płatnych za tłumaczenia, analizy, ekspertyzy i opinie,
- rozlicza naliczone i potrącone pracownikom, funkcjonariuszom Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej i Centrum Szkolenia Straży Granicznej oraz zleceniobiorcom składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Emerytur Pomostowych,
- rozlicza składki na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej,
- obsługuje interesantów, a w szczególności wystawia zaświadczenia o zarobkach, informacje PIT oraz zaświadczenia do ZUS w celu umożliwienia pracownikom realizacji ich uprawnień i obowiązków wynikających z faktu zatrudnienia,
- na bieżąco kompletuje dokumentację stanowiącą podstawę dokonanych naliczeń w celu sprawdzenia zasadności oraz poprawności tych naliczeń.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie ekonomiczne- doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 12 miesięcy udokumentowanego doświadczenia zawodowego /stażu pracy w zakresie finansów,
- znajomość przepisów regulujących naliczanie wynagrodzeń, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
- umiejętność pracy w zespole,
- argumentowanie
- komunikatywność,
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- udokumentowane doświadczenie zawodowe/staż pracy w naliczaniu płac lub sporządzaniu dokumentacji kadrowej.